Marshall dsl15? Dsl40?
En anders een Blackstar ht40.
Dat zijn de betaalbare opties in de rock richting.
Marshall dsl15? Dsl40?
En anders een Blackstar ht40.
Dat zijn de betaalbare opties in de rock richting.
Ik heb 2 totaal verschillende SD's op 2 totaal verschillende strats en ze bevallen beide meer dan uitstekend
For what its worth !
[IMG][/IMG]
Op beide alleen de brug. Welke is wat lastig, ik heb ze 2e hands op een gitaar gekocht, gek genoeg is de ene een humbucker die goed past bij mijn Fender stock enkelspoels midden en hals elementen, en de ander een hotrails achtig iets dat evenzogoed prima matched met 2 Joe Barden rails, Al met al 2 anders klinkende strats, laat ik het daar maar op houden, ik kan er mee uit de voeten.
"Wat als" je kon kiezen tussen de EJ strat, de 56 AVRI, of de nieuwe professional.
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe "moderne" zich profileert over de vintage modellen of net niet.
Waarom gaan mensen naar een vintage model als de moderne variant zou ik denken toch "beter" zou moeten zijn en toch hetzelfde geluid produceert. Ik denk dan aan de deep c hals, nieuwe pickups, .....
Als ik het budget had voor 1, zou ik niet kunnen kiezen......
Die keuze zou in de nabije toekomst weleens gemaakt moeten worden....
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Ik denk dat je je vooral moet laten leiden door de dikte van de neck, de radius en het speelcomfort. En dat zitten er tussen drie genoemde modellen wel wat verschillen. Ze hebben bijvoorbeeld een verschillende radius. Verder moet een strat lekker resoneren en zoals je weet is het ene stuk hout het andere niet. Sommige strats hebben de magic, andere zijn doorsnee, ook al zijn de specs op papier geweldig.
Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.
Ik kan alleen over de EJ Strat praten want de rest ken ik niet... Daar zit in vergelijking met een standard strat een wat dikkere neck op met soft V profiel. Dat laatste vind ik persoonlijk fijn, maar met name dat eerste zorgt wel voor wat. extra massa in een end hout en voor mijn gevoel is dat een hele belangrijke factor voor resonantie/sustain van een gitaar. Zo'n dun laagje nitro vs dikke laag poly doet dan ook nog eens wat.
Mijn Kauffman Tele had een nog dikkere neck. Resonante gitaar maar speelde wel weer heel spartaans. Voor mijn gevoel ligt de balans bij die EJ gewoon goed. Een gitaar moet ook gewoon voor jou kloppen.
Favorieten/bladwijzers