Vraag :
Ik ga ervan uit dat ik gaatjes moet boren waar de pinnetjes van de mechanieken in vallen. Of bijten die zichzelf vast als ik de moer aandraai ?
![]()
Vraag :
Ik ga ervan uit dat ik gaatjes moet boren waar de pinnetjes van de mechanieken in vallen. Of bijten die zichzelf vast als ik de moer aandraai ?
![]()
Ik zou gaatjes boren.
Doet fender ook.
Voorboren, je wil niet het risico lopen dat je het schroefdraad van de tuner stript (van de busjes die je door de gaten moet steken, vanaf de voorkant).
Te koop:
Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter
Het hout is veel te hard om de pennetjes van de tuners er in te drukken. de pennetjes even aantippen met een viltstift en centreren met je nieuwe centerpons en boren maar. gaatje mag wel iets krapper zijn dan de pennetjes maar mag ook gewoon passen.
Wat zit er een rare punt aan de boor. daarom waarschijnlijk van die onronde gaten. en waarom gebruik je geen kruiskopschroeven dan voorkom je de beschadigde zaagsnede in de nu gebruikte schroeven.
Ik heb e.v. kunststof onderlegringetjes voor de verzonken schroeven. bestaan ook in metaal. wil je de kunststof ringetjes in verschillende maten. mail me maar.
Ik heb lekker buiten in het zonnetje de body van de Budget Tele bewerkt met gekookte lijnolie. De droogtijd zou iets van 24 uur moeten zijn. Uitharden duurt vermoedelijk langer.
Daarna heb ik de rosewood toets van de Baritone hals afgeplakt om die een paar lagen nitro-lak te geven.
Mijn spuitcabine:
... en daar gaat ie dan.
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 26 juni 2017 om 14:00
Ik heb nu 3 lagen nitro op de hals zitten. Ik laat de hals een nachtje drogen, en dan schuur ik hem voorzichtig glad. Dan doe ik er nog een laag of drie op. Dan weer voorzichtig schuren, en dan plak ik mijn logo op de headstock. Dan nog twee lagen daaroverheen, weer schuren, en klaar is Kees.
Je kan je logo beter iets eerder doen, zodat ie wat meer lagen bescherming krijgt (bijvoorbeeld nu, na de eerst drie lagen). Anders kon je hem er wel eens afschuren later.
Te koop:
Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter
Stomme vraag misschien, maar waarom de zijkant van het palissander afplakken en niet mee lakken?
Heb ooit een gibson sg gehad waar dat ook was, op de scheiding wel/geen lak voelde je dat randje, vond ik best irritant toen ik het wist.
Ik zou er zelf voor kiezen om alleen het vlak waar de frets in zitten af te plakken denk ik.
Favorieten/bladwijzers