Die niet. Ik heb wel veel clipjes van dat pedaal beluisterd en was niet overtuigd toen ik eindelijk een clipje vond waarbij iemand volle akkoorden speelde. Hij klinkt wel rijk en warm. De Boss BD-2 doet het ook niet. Dan doet de SD-1 het beter. En dat is mooie van die ME-5 je zou kunnen zeggen dat er een strakkere SD-1 in zit.
Van de tubescreamers komen de TS-10 en TS-5 nog het meest in de buurt van wat ik wil. En dan is het belangrijk over welke versterker je speelt. Het moet echt matchen. Over een grote 2x12 inch Fender transistor bak die bij de String stond klonk de TS-5 opvallend strak toen ik complexe akkoorden tokkelde.
Laatst gewijzigd door Brad; 19 juni 2017 om 09:26
Dat hangt toch echt van de versterker en de cabinet af. Op een roland JC120 op hoog volume klinkt mijn ME5 prima bijvoorbeeld. Helemaal niet schel.
En dat is ook een nadeel van van het drive en crunch kanaal van (buizen)versterkers. Op een laag pitje klinken ze anders dan op hoog volume. Andy Latimer zette zijn boogie live op een laag pitje en versterkte dat op één of andere manier door. Dat deed hij omdat hij met de Boogie op hoger volume niet dat romige solo geluid kreeg.
Laatst gewijzigd door Brad; 19 juni 2017 om 09:37
Ik vind het niet zo'n fraai geluid, beide fragmenten niet. Ik vind het dan ook bijzonder dat je, afgaande op de fragmenten die je hebt gepost, niet heel veel ervaring hebt met écht goeie spullen, maar wel verschil denkt te merken tussen verschillende tubescreamers. Alsof de TS9 en de TS10 zoveel anders zijn...
Hoe dan ook, voor een strakke overdrive uit je amp moet je niet bij Fender zijn. Zou je hetzelfde doen op een 5150 klinkt het al heel anders. En de sound van een Marshall based 20 watter op standje oorlog is helemaal ongeëvenaard.
Ik heb veel ervaring met heel veel verschillende spullen. Goede en slechte. En de subtiele verschillen tussen een TS-10 een TS-5 en andere modellen is voor veel gitaristen toch zeer duidelijk.
Een Marshall is voor het echte heavy werk met powerakkoorden zeer geschikt. Voor subtielere vormen van crunch vind ik een Marshall minder geschikt. Dan klinkt de rauwe rand al gauw als een storen bijgeluid. Om nog even op Summers te komen. Ik weet niet of hij bij de Synchronicity tour nog een Marshall gebruikte maar zijn geluid bij Roxanne is vreselijk. Dat rauwe randje klinkt vreselijk dof en gruizig en lijkt er met vertraging achteraan te rochelen.
Storend bijgeluid? Er zijn zo veel Marshalls die zoooo verschrikkelijk mooi opschonen. Ik herken het niet echt (in z'n algemeenheid)
147-c Guitars
Luister eens naar The Toy Dolls. Tele over een Marshall. Dat schoont zó mooi op, die gaat van clean naar volledig uit je dak met alleen de volumeknop van de gitaar.
Het is me er niet om te doen om mezelf als beter te profileren of om te doen alsof ik er meer verstand van heb, maar als ik jou was zou ik een wat groter referentiekader gaan opbouwen. Je posts en voorkeuren doen namelijk vermoeden dat je kennis van gear heel beperkt is en dat je de meeste kennis vergaart op basis van hearsay, reviews, forums en youtube-filmpjes. En laten je eigen oren en ervaringen nou de beste raadgever zijn... Dus kom eens uit je luie bureaustoel en ga eens echt zelf testen en luisteren. Zoveel mogelijk verschillende dingen, van goedkoop tot niet te betalen. Al was het maar om je eigen perspectief te verbeteren.
Ik speel vanaf mijn 14e gitaar en heb sindsdien in bandjes gespeeld ook met andere gitaristen, op veel verschillende versterkers en randapparatuur gespeeld en ook veel verschillende versterkers en randapparatuur uitgebreid uitgeprobeerd. I've flown all over the galaxy om met de woorden van Han Solo te spreken.
Ik ben ook jarenlang kind aan huis geweest bij De Plug. En daar is zo'n beetje alles aan apparatuur door de jaren heen voorbij gekomen. Maar we vallen in herhaling wat dat betreft. Deze film is al eens eerder voorbij gekomen.
Laatst gewijzigd door Brad; 19 juni 2017 om 11:29
Ik ben wel blij dat ik mijn oren heb.
Favorieten/bladwijzers