Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 20 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 193
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    ....
    Probeer het eens op een JCM 800 2204, 2203 of een JMP. Spreek ik je daarna nog eens, ok?
    ...
    Wat je vooral ook zou moeten doen, is ermee in de band gaan spelen, een heftige rockband.
    Probeer dan eens het verschil te omschrijven.
    Misschien zou je ook een opname moeten maken, en voordat je je mening vormt, de opname eens terugluisteren.

Dan komen we volgens mij op de term 'krasserig" uit.
    Je BOSS-effecten zullen krasserig klinken, lastig en vies door de mix prikkend, vreselijk pijnigend aan de oren.
    Luister... maar voel ook wat een buizenoversturing met je spel doet, en hoe jij daarmee om moet gaan.
    Het zijn twee verschillende werelden.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik heb het op een niet al te hoog volume opgenomen en dat is maar goed ook. Op hogere volumes wordt die rochel van de buizenbak nog erger, lees: scherper en viezer.
    Maar ik heb geen problemen met welke versterker dan ook ook hoor, ik ben vooral blij met de sounds die ik uit mijn ME5 haal ik gebruik zelden het scheurkanaal van een versterker. Henri vond dat vreemd dus heb ik via dat voorbeeld laten horen waarom.
    Is ook echt een Fender ding, vooral het mid-hoog kan door merg en been gaan. Fenders staan niet echt bekend om een warm, romige overdrive, hoewel een tweed toch erg fraai kan klinken. Ik heb zelf ook nooit de drive van mijn Fender versterker gebruikt maar anderen lopen er wel mee weg. Voordeel van drive pedalen is dat op lage volumes het ook al aannemelijk klinkt. Voor buizen-oversturing is volume heel belangrijk. Ik speel ook meestal thuis op lage volume niveaus maar dan wel met de versterker op oefen/live volumes en een reactive load box en IR op de computer met goede monitoren. De beste manier om thuis met een buizen versterker te spelen wat mij betreft zonder je buren gek te maken.

Senior Member

Standaard

Fenders zijn wel uitermate geschikt om een goed pedaal voor te zetten, maar een ME5? Dat ding klinkt echt fout Brad, sorry.
    Probeer 's een Brunetti Mercury Box. Dan praat je over een goed pedaal. Voor €129,- bij Max Guitar Store.

Banned

Standaard

Uitgebreid uitgeprobeerd bij de lokale winkel die Mercury box. Met power akkoorden deed hij het prima maar met complexere akkoorden niet veel beter dan de meeste buizenbakken.

Ik heb lange tijd ook een zoektocht gehouden naar nog beter en vele versterkers en overdrive pedalen geprobeerd maar de ME5 is wat mij betreft nog onovertroffen. Als er geen ME5 zou zijn dan had ik nu waarschijnlijk de TS-10 van Ibanez gebruikt al dan niet met een compressor ervoor om het geluid wat voller en ronder te maken.

Banned

Standaard

Overigens, we hadden het over de GP-8. Die turbo overdrive die erin zat deed het ook wel, zeker op een versterker die er goed bij matched. Bij een leraar destijds sloot ik hem aan op een oude Princeton met EV speaker. Dat was behoorlijk strak, maar dat vond ik ook het enige redelijk positieve punt van die GP-8.

Volgens mijn leraar was het deels die EV speaker die het verschil maakte in strakheid.
    Laatst gewijzigd door Brad; 19 juni 2017 om 02:06

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Fenders staan niet echt bekend om een warm, romige overdrive, .
    Dit is mijn Fender 30 waar Will nou op speelt. Ik kon altijd prima met dat lead kanaal uit de voeten en hij ook hoor ik.
    Maar je moet ook geen metal shred sound verwachten, zo is het ook niet bedoeld.
    Voor pedalen vindt iedereen het logisch dat alles zijn plek heeft en voor amps geldt hetzelfde.

Laatst gewijzigd door Pepe; 19 juni 2017 om 02:30
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Senior Member

Standaard

Heb je de Mad professor Honey Overdrive al eens geprobeerd?
    Ik heb niet zoveel ervaring met drive pedalen, en zeker niet in combinatie met een Fender amp, maar er zijn er zeker een paar goede, kost wat, heb je ook wat. Er schijnt zelfs een BOSS OD2 of OD3 (SD2?!) te bestaan en de turbo overdrive oid(?), die redelijk mee kunnen komen.
    Een tubescreamer is ook acceptabel volgens mij, afhankelijk van wat voor sound je zoekt.
    De BOSS BD2 zou ook wel eens kunnen bevallen.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 19 juni 2017 om 02:45

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dit is mijn Fender 30 waar Will nou op speelt. Ik kon altijd prima met dat lead kanaal uit de voeten en hij ook hoor ik.
    Maar je moet ook geen metal shred sound verwachten, zo is het ook niet bedoeld.
    Voor pedalen vindt iedereen het logisch dat alles zijn plek heeft en voor amps geldt hetzelfde.

Wow, lekker!

Senior Member

Standaard

Het zijn twee verschillende werelden.
    Spelen op laag of hoog volume überhaupt al.

Op laag volume stel je bassen hoger en en de treble ook. Vervolgens schroef je het volume op in de oefenruimte en het fijne geluidje wat je had is compleet weg. Bassen zijn te luid, treble te schel. Ineens is dat gesloopte geluid totaal onbruikbaar. Gehoor is een wetenschap op zich..
    Laatst gewijzigd door EBOUE; 19 juni 2017 om 07:14
    You can't be a vet. You rock too much.

Senior Member

Standaard

Heb je de Mad professor Honey Overdrive al eens geprobeerd?
    Ik heb niet zoveel ervaring met drive pedalen, en zeker niet in combinatie met een Fender amp, maar er zijn er zeker een paar goede, kost wat, heb je ook wat. Er schijnt zelfs een BOSS OD2 of OD3 (SD2?!) te bestaan en de turbo overdrive oid(?), die redelijk mee kunnen komen.
    Een tubescreamer is ook acceptabel volgens mij, afhankelijk van wat voor sound je zoekt.
    De BOSS BD2 zou ook wel eens kunnen bevallen.
    IMHO laat een Fender buizenamp zich uitstekend boosten met een Boss SD1, een OD3 of een GE7.
    Het ultieme pedaal hiervoor is een 18volts Ibanez GE300 maar die vind je tegenwoordig nergens meer.
    Nog een vreemde aanrader: een oude Nobels ODR-S, die groene met de naam schuin op de schakelaar.
    Een oudere TS wil ook prima maar die heeft toch net een iets ander geluid, dat verschil hoor je inderdaad wel.
    Zelf heb ik nu twee TS5en achter elkaar op een bordje staan, voor boost, overdrive of (1+1) compressed fat.
    Een Boss BD2 (of hoger) maakt het al snel te muddy voor iets anders dan powerchords of solo's spelen.

De truc is boosten, niet overdriven. Ingangsspanning verhogen van het cleane signaal. Dan komt de drive uit de amp. Als je dan ook nog de toonregeling goed gebruikt (te schel? dan hoog weg en niet bas erbij) kan het feest beginnen. Fender amps staan niet voor niets bekend om hun fraaie clean, maar daar is dus zeker wel heel wat goeds mee te doen.

Vraag over de topic-titel: hoe analoog is de overdrive uit een Boss ME5? (no pun, ik weet het echt niet)
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 19 juni 2017 om 08:39
    "In God we trust, all others pay cash."

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten