De regel is inderdaad Fuzz vooraan, en GEEN BUFFER voor de Fuzz. De TS heeft nu duidelijk een andere ervaring.
Dank voor het delen! Interessant waar weer....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De regel is inderdaad Fuzz vooraan, en GEEN BUFFER voor de Fuzz. De TS heeft nu duidelijk een andere ervaring.
Dank voor het delen! Interessant waar weer....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
Filmpje, met twee kids die me helpen
https://youtu.be/zHqKkMI_lKM
Oké, met een gsm werkt dat dus niet helaas.
Laatst gewijzigd door Tabula Rasa; 17 juni 2017 om 19:17
147-c Guitars
Ik hoor het prima in het filmpje.
Kennelijk is de laagohmige belasting van de gitaar onderdeel van het effect. De een vind dat klankmatig mooi ("het hoort zo"), de ander niet.
Dat zal ook wel de reden zijn waarom er honderden varianten van - en nog eens honderden mods op een pedaal of versterker zijn. De een vind het goed zoals het is en de ander ...
Er zijn geen regels of wetten. Je zal hooguit verketterd worden vanwege het gebruik van een buffer voor een fuzzface.
Een volumepot krijgt een ander verloop onder belasting, zeker als die belasting veel laagohmiger is dan de regelaar zelf.
Het wordt weleens gebruikt om met een lineaire potmeter een logaritmisch (audio taper) verloop te krijgen.
"Meten is weten, gissen is missen"
Leuk hé die kids maar goed te horen wat je bedoeld! Met buffer veel beter bruikbaar! Misschien kun je een volgende fuzz maken mét in- en uitschakelbare buffer vóór de fuzz? Dit zal heus wel mogelijk zijn.
Ook wel een kwestie van smaak denk ik. Buffer voor een germanium fuzz maakt deze naar mijn smaak te scherp en edgy. Let wel dat zodra je een germanium fuzz gaat gebruiken een treble bleed op je vintage coil gitaar wel een pré is. Heb je dat niet dan klinkt je gitaar snel donker en wollig en dat samen met de fuzz is geen fijne combinatie :-) Daarnaast een M-achtige versterker die al op het randje staat en je fuzz en strat met treble bleed kan heel magisch zijn :-)
Ik heb een aantal jaren geleden en Live band project gedaan. Ik was en ben geen fan van Live en kende alleen de hits. Om toch binnen mijn eigen sound te blijven heb ik dat optreden alleen met mijn vintage strat, gitaar volumeknop, germanium fuzz en Marshall half-stack gedaan. Van gebroken clean, tot crunchy overdrive en sputterende distortion, alles met de fuzz. Echt fun haha.
Btw. je filmpje bekeken en inderdaad met buffer klinkt het op lage volume niveaus beter. Alleen gebruik je nu een clean basis geluid en je fuzz staat niet vol open heb ik het idee? Neem voor de verandering een licht overstuurd/gebroken clean geluid als basis en je fuzz vol open (volume van het fuzz pedaal naar smaak) en ga dan met je strat de diverse standen eens af. Daarnaast moet je wel je (buizen) versterker aardig open gooien voor het beste resultaat daar de speaker ook een belangrijk onderdeel van je eindgeluid is maar dat zal bij je thuis geen optie zijn denk ik zo :-)
Laatst gewijzigd door The Lo Lands; 18 juni 2017 om 11:08
Klopt helemaal wat je zegt amp is een single channel, non mastervolume ampje dus breakup is thuis haast niet te doe . Fuzz staat inderdaad niet maximaal, vind ik ook te smerig. Zo vind ik hem het lekkerst, maar dat zal smaak zijn.
Edit: nadeel van volume vol open op de fuzz is dat het verschil zo groot wordt tussen aan en uit.
147-c Guitars
Dat is het eerste wat ik test van een pedaal, hoe reageert hij op een buffer, ik ben daar een beetje in doorgeslagen.
Ik hoor het niet alleen bij mijn rangemaster (obviously) maar bij meer pedalen, ook bij mijn favoriet booster, de HAO. Bij elk pedaal hoor ik de impact van een pre buffer maar bij sommige meer dan bij andere.
Ik vind het helemaal niks, het betekent dat die HAO altijd vooraan moet staan.
Is dat germanium eigen, dat overdreven gedrag op een pre buffer?
Laatst gewijzigd door Pepe; 18 juni 2017 om 11:24
Die Hard is geen Kerstfilm!
Volume op de fuzz niet vol open zetten hoor, stel deze in naar smaak en in verhouding met je clean en overige effecten. De verschillen in geluidsniveaus kan soms ook vertekenend zijn, zeker op huiskamer volume. Het is dan ook de bedoeling dat je met de volumeknop van je gitaar de mate van oversturing instelt. Fuzz op lage huiskamer volumeniveaus instellen is echt lastig. Zelfs nu je denkt met buffer van dat klinkt lekker thuis, vervolgens sta je in de oefenruimte op vol volume en klinkt dat misschien niet meer zo lekker. Het is een lastig effect maar je volumeknop van je gitaar is je grootste wapen in de strijd en je versterker moet echt open om in combi met je speaker het gewenste resultaat te geven.
Favorieten/bladwijzers