Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 671 van 867 EersteEerste ... 171571621661669670671672673681721771 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.701 t/m 6.710 van 8664
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik moet er persoonlijk niet aan denken, maar ik weet dat Erik goed is met het gebruiken van zijn pedalen.
    Ik vind het ook knap.
    Ik krijg het niet voor elkaar om "avontuurlijk" te zijn met effecten. Thuis misschien nog wel ooit, soms, maar in bandverband totaal niet.
    Toevallig afgelopen weekend gespeeld met top, kast, klein pedalboard met daarop wah, chorus, delay. Wah wel een keertje gebruikt, chorus en delay niet. Eigenlijk zonde om daar een pedalboard voor mee te nemen, maar ja

Senior Member

Standaard

Ja, wat je niet gebruikt zou er niet tussen moeten. Maar ja, als je het hebt...

Een wah zou ik denk ik niks mee kunnen. Sinds de aanschaf van mijn Red Repeat heb ik wel helemaal de delay ontdekt, die staat nu bijna altijd aan. Reverb zit in mijn amp, die wil ik ook nog wel eens een enkele keer extreem aanzetten. De rest zijn drives/boosts, in al hun diverse kleuren.

Chorus zou nog een keer het overwegen waard zijn om daar eens mee te experimenteren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Leuke is dat we laatst een huiskamerconcert deden waar ik eens helemaal zonder effecten speelde. Les Paul (minihumbuckers en bigsby) en mijn Squier SP-10, die samen echt heerlijk klinken.

Het was wel ff een omslag, maar ik redde me prima. Ik miste wel een delay of galm toen we het nummer uit de kast trokken waarin ik veel met schroevendraaier speel - de schroevendraaier kwam in dit geval van de vader des huizes.

Was een leuke uitdaging en één van de leukste concerten die we hebben gegeven (we speelden Old Man! We maakten de gastheer aan het huilen!), maar ik kan zóveel meer met mijn sound als ik wel gewoon mijn pedalen heb.

Senior Member

Standaard

Chorus zou nog een keer het overwegen waard zijn om daar eens mee te experimenteren.
    Die gebruik ik (in de band) met name clean nog weleens.
    Maar delay en zo, vergeet ik gewoon de helft van de tijd.
    Idem met mezelf harder zetten voor solo's. Onze vaste geluidsman doet dat altijd, dus dan doe ik niks, maar als we met een andere geluidsman spelen moet ik er altijd even aan denken (en dan vergeet ik het nog meestal).
    Wah gebruik ik eigenlijk nog wel regelmatig. Niet Kirk-Hammett-veel, maar van alle effecten gebruik ik dat het meest.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    maar ik kan zóveel meer met mijn sound als ik wel gewoon mijn pedalen heb.
    Zit wat in.
    Ik zie hier altijd veel bordjes met een aantal drive pedalen.
    Ik heb die helemaal geen, maar gebruik eigenlijk altijd een 3- of 4-kanaals amp (of op zijn minst 2).

Senior Member

Standaard

Ja, dat is het punt met een eenkanaals ouwe Fender bak, dan moet je alles uit je pedalen halen qua gainstages. Geen probleem trouwens, want ik heb een erg fijne verzameling drives opgebouwd, al zeg ik het zelf, waar ik eigenlijk alle soorten gain wel mee heb afgedekt.

Verder hoef ik niet zo heel veel met mijn sound. Ik heb een paar basissounds waar ik alles mee doe. Wel zo overzichtelijk en herkenbaar. Kirk Hammett heeft ook maar een paar geluiden waar ie hele cd's mee heeft volgespeeld. Zo is mijn geluid een Tele over mijn Fender met een paar drive-smaken er overheen.
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Verder hoef ik niet zo heel veel met mijn sound.
    Haha, doet me denken aan onze andere gitarist toen we met de clash of the coverbands in de 013 soundcheckten.
    Andere gitarist staat te dorsen op standje orkaan, vraagt die geluidsman "heb je nog andere geluiden?"
    "huh, nee, hoezo?"

Senior Member

Standaard

Nee, dynamiek heb ik wel hoor, dat is het punt niet. Ik speel alleen liever met mijn eigen geluid dan dat ik elke keer een ander z'n geluid probeer te zoeken.
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Ik speel alleen liever met mijn eigen geluid dan dat ik elke keer een ander z'n geluid probeer te zoeken.
    Zo'n jaar of 13-14 geleden speelde ik in een top 100 achtige coverband, voor elk nummer een ander setje presets, programmeerbare preamp, etc. Drama, met name als de set anders werd dan wat er van te voren op papier stond. Ben daar toen helemaal vanaf gestapt en gewoon met het geluid gaan spelen dat ik wil; werkte voor mij toch een stuk beter, of in ieder geval gemakkelijker.

Afgelopen weekend ook, moesten spelen op een festival achtig iets, met een aantal andere bands. De ene gitarist nog meer modelling en amp sims dan de ander.
    Ik had mijn Bogner 4x12 met Mesa dual rectifier Roadster bij me (buizen zitten er al een jaar of 7 in, dus daar zal het beste ook wel af zijn), komt die geluidsman aan het eind naar me toe "waah, fantástisch geluid, níks meer aan doen". Tja, misschien toch maar nog niet eens nieuwe buizen

Ik moet zeggen, ik zou best de wereld van drive pedalen wat meer willen verkennen, want ik weet er zowat niks van.
    Toen ik begon met gitaarspelen had je hier twee muziekzaken. Bij allebei kon je een Boss Metalzone, of een Boss DS-1 (dacht ik) kopen, en dat vond ik allebei niks, dus toen eigenlijk al begonnen met drives en distortions uit versterkers te halen. Heb nog een blauwe maandag zo'n boss hyper metal (HM-2 of zo?) gehad, en een Ibanez Shark Distortion, maar het blijft behelpen. Heb nu nog een preamp pedaal ding van AMT, maar ligt nu ook meer werkeloos in de kast dan dat ik hem gebruik.
    Echter, als ik nu eens wat rondkijk op internet dan zie je een enórme berg aan verschillende overdrives en distortions, daar moet toch best iets leuks tussen zitten, zelfs voor mij
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 15 juni 2017 om 11:27

Senior Member

Standaard

Vast wel. Er zijn inderdaad wel veel betere pedalen dan de genoemde Boss dingen. Ik heb er nog één van Boss, de BD-2, en die is wel erg lekker. Beetje lo-fi, vintage-achtige drive met niet al te veel compressie. Lang niet altijd bruikbaar, maar wel heel fijn voor ouwe blues-dingen.

De OCD is veel moderner, meer hoog, scherpere drive, maar ook nog veel dynamiek. Ook met meer gain nog de onderlinge snaren goed te horen. Het wordt nooit een brij.

Die Brunetti is een hele smoothe, dikke distortion, met heel veel compressie. Ideale leadboost. Maar hoeveel gain ook, hij blijft altijd goed hoorbaar in de mix. Dat is nog wel het meest opvallende aan deze.

En de gele, de flowerbooster, is een booster die het hele geluid een beetje laat opfleuren. Behalve volume voegt ie op het eerste gehoor niet eens zo heel veel toe, maar net zoveel voor een moment van 'Verrek, het klinkt toch wel erg lekker vandaag'.

En dat zijn er nog maar vier, die ik toevallig erg fijn vind. Zo zijn er nog honderden, met ieder hun eigen smaakje. Daar moet ook wel iets voor jou tussen zitten. Aan de andere kant, als je het nu redt, waarom zou je?
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Aan de andere kant, als je het nu redt, waarom zou je?
    De voornaamste reden is natuurlijk omdat het kan

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten