Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 13 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 123

Discussie: Pinkpop

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Bij Ed Sheeran speelt natuurlijk de gun -en aaibaarheidsfactor een grote rol. Hij presenteert zich sympathieker dan Bieber.
    Het grootste verschil is verder dat Sheeran muziek en teksten zelf schrijft. Bieber niet, die heeft een batterij en tekstschrijvers en producers nodig om met hits te komen.
    Wat dat aangaat is dat wat Sheeran doet knapper vind ik. Al worden we op de radio overspoeld met Edje, wat een verzadiging tot gevolg heeft op termijn.
    Oneens. Wat ik al eerder schreef, Bieber is heus heel muzikaal, schrijft zelf ook. Misschien niet waarmee hij bekend wordt, dat kan. Het is vooral een imago-ding. Sheeran profileert zich vooral als muzikant, Bieber juist als popster.

Ik verplicht niemand van popmuziek te houden, maar hij verdient meer respect vind ik.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    ... en Kensington!

Gek word je daarvan, geen radiozender meer voor mij...
    Inderdaad. Krijg er spontaan tinnitus van als ik ze hoor, wat een galmherrie. Al vind ik wel dat ze het succes zelf afdwingen, zelf geschreven teksten en muziek, knap dat ze daarmee succes hebben. Al vind ik het hele nare muziek, smaak....

Senior Member

Standaard

Heeft niks met GEBREK aan smaak te maken, ik durf het tegenovergestelde te beweren!
    Goeie muzikant, maar k*tmuziek, net als al die andere 13 in een dozijn popmuziek.
    Ed Sheeran, ook zo'n voorbeeld, hoewel ik daar iets meer respect voor op kan brengen.
    Tsja, whatever, wat jij wil. Ga hier geen oeverloze discussie over beginnen. Muziek is natuurlijk compleet subjectief, maar er valt best objectief e.e.a. aan te dragen dat zijn nummers echt goed in elkaar zitten. Maar wat jij wilt

Senior Member

Standaard

Bij Ed Sheeran speelt natuurlijk de gun -en aaibaarheidsfactor een grote rol. Hij presenteert zich sympathieker dan Bieber.
    Het grootste verschil is verder dat Sheeran muziek en teksten zelf schrijft. Bieber niet, die heeft een batterij en tekstschrijvers en producers nodig om met hits te komen.
    Wat dat aangaat is dat wat Sheeran doet knapper vind ik. Al worden we op de radio overspoeld met Edje, wat een verzadiging tot gevolg heeft op termijn.
    Wat doet dat er nou weer toe? Is een operazangers minder omdat ze geen eigen werk schrijft? Of een big band musicus die alleen maar big band standards speelt? Danst Ed Sheeran bijv? Een beetje bij elkaar geschraapte 'argumenten' om je afkeer van Bieber te ondersteunen

Senior Member

Standaard

... en Kensington!

Gek word je daarvan, geen radiozender meer voor mij...
    Ken slechts een nummer 0f 3, maar vind dat laatste nummer echt enorm goed. Super.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Wat doet dat er nou weer toe? Is een operazangers minder omdat ze geen eigen werk schrijft? Of een big band musicus die alleen maar big band standards speelt? Danst Ed Sheeran bijv? Een beetje bij elkaar geschraapte 'argumenten' om je afkeer van Bieber te ondersteunen
    Lekkere vergelijkingen ook.
    Ik probeer alleen m'n voorkeur aan te geven en waarom ik die voorkeur heb.
    Ik vind het knapper als iemand alles zelf kan creeeren met zo min mogelijk hulp van anderen. Voorbeelden legio, daarvoor hoeft het niet perse m'n smaak te zijn, die trouwens heel divers is hoor.

Senior Member

Standaard

Lekkere vergelijkingen ook.
    Ik probeer alleen m'n voorkeur aan te geven en waarom ik die voorkeur heb.
    Ik vind het knapper als iemand alles zelf kan creeeren met zo min mogelijk hulp van anderen. Voorbeelden legio, daarvoor hoeft het niet perse m'n smaak te zijn, die trouwens heel divers is hoor.
    Nee, je kraakt hem af met zinsneden als 'heeft een batterij aan mensen nodig om hits voor hem te schrijven'. Ik ga er van uit dat je er niet bij bent als ie in de studio is, dus je weet het ws niet eens zeker. Volgens mij is ie co-schrijver, net zoals de meeste zangers van bands die jij wel goed vindt. Dus ik lees geen argument. Knapper, ach, het boeit niet zo. Nogmaals, Ed Sheeran doet geen dansjes. Das ook best moeilijk, strakke danspasjes, in sync met backing dancers, terwijl je zingt.

Senior Member

Standaard

Tsja, whatever, wat jij wil. Ga hier geen oeverloze discussie over beginnen. Muziek is natuurlijk compleet subjectief, maar er valt best objectief e.e.a. aan te dragen dat zijn nummers echt goed in elkaar zitten. Maar wat jij wilt
    Ken slechts een nummer 0f 3, maar vind dat laatste nummer echt enorm goed. Super.
    Wie heeft het hier nu over gebrek aan smaak?!

Nee, ik kan slecht tegen de "13 in een dozijn muziek" muzieksmaak, al vanaf de jaren '80, en ik ben er, blijkbaar als één van de weinigen, in blijven hangen. "Commercieel" vind ik ook nog steeds een vies woord, hoewel die term en zijn bijbehorende muziek in de begin jaren '90 (Black Album van Metallica?) allang geaccepteerd is blijkbaar. Ik heb altijd mijn twijfels erbij gehad.
    Zodra de commercie ervan afdruipt, heeft de muziek voor mij grotendeels zijn charme verloren.
    Er zijn uitzonderingen, ook in de jaren '80. Toto heeft bijvoorbeeld een paar pareltjes gemaakt, en zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen, maar dan komt het echt op smaak aan.

Senior Member

Standaard

Toto, daar heb ík dan weer niet zoveel mee. Stelletje gladde sessiemuzikanten. Genesis eender. Mooie nummers, maar beroepsmatig gespeeld.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Ach ja Bieber.
    Ik hoor van meer mensen die muziek maken, en les geven (aan wie ? juist Bieber fans, zo komen ze ermee in aanraking) dat het niet eens zo een verschrikkelijke liedjes zijn (wordt dan meestal wat aan geschaafd zodat het op piano & acoustische gitaar tot recht komt).
    Hoe dan ook.
    Ik ken niet één nummer van de dude, en kweenie waarom, maar ik ben daar blij om.
    Zal ook niet zo tot de doelgroep behoren.
    En daarmee terug op Pinkpop, doelgroep dus...
    Zag wat van die lui op tv die uit nostalgische overwegingen Pinkpop bezochten, en zo meteen hun dochter mee konden nemen.
    Leuk toch ?!
    Meanwhile; FOK MOJO, FOK MOJO rats, hoe ze de hele toestand in hun greep houden>
    ACHHHH lief !!!
    Vroeger was de toekomst beter.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten