Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 13 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 123

Discussie: Pinkpop

Senior Member

Standaard

Miscbien moet je dan de grote podia lekker links laten liggen

Senior Member

Standaard

Ja, bij ons zaterdag in de Melkweg de Kift, nemen dichters en acteurs mee, er zijn twee jonge gasten en naast onze eigen band ook de onvolprezen Tobbers met plaatjes na. En allemaal gratis.
    Goed, je weet niet wat je precies kan verwachten (wij ook nooit) maar dat is een beetje de grap.

Senior Member

Standaard

Ach, retropop doel je dan op als jaren 80 meuk en bandjes die die ene hit spelen?
    Toch lijkt me dat wel een leuk festival, mooie omgeving ook.
    Dat je steeds dezelfde artiesten ziet op de podia en de festivals komt doordat eigenlijk vanaf 2000 de geldkraan voor pop podia dicht is gegaan en jonge artiesten en bands door geldgebrek niet kunnen doorbreken. En de meeste podia draaien daarom met verlies dus wordt de veilige commerciële weg gekozen.
    Ook in het coverband circuit zie je dat. Opdrachtgevers willen niet meer voor muziek betalen dus wordt de oplossing van de snelste terug verdien tijd gekozen dus de bekende artiesten en bands geboekt.
    Het wachten is op de grote ommekeer, totdat alle bekende artiesten of geen zin meer hebben en genoeg verdiend hebben of dood zijn. Dan staat Nederland voor de keuze: of geen cultuur meer of weer serieus miljoenen voor cultuur uitgeven om de muziek een boost te geven voordat alles afgelopen is.
    Ik wist trouwens niet dat Katy Perry op pinkpop gestaan heeft?

Standaard

wat pinkpop doet moeten ze zelf weten.

Maar eerst cashen met bieber
    en Jan Smeets een dag later in een interview helemaal loos op die hoofdact te laten gaan. Terwijl zijn kantoor de stapels bankbiljetten nog aan het tellen is.

Dat is echt voor mij weer een schoolvoorbeeld wat er mis is aan de zelfbenoemde Nederlandse popelite.
    Backstabbing eikels!

http://www.nu.nl/pinkpop/4746522/pin...in-bieber.html
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Waarom roept iedereen hier dat die Smeets loaded met miljoenen is? Volgens mij valt dat hard mee hoor, anders ben je op je 70ste niet nog steeds aan het werk voor pinkpop. En deze editie met Bieber zal niet de best bezochte zijn geweest, dus hij mag blij zijn break even gedraaid te hebben.
    Bospop was ook zo'n voorbeeld van een beetje een financieel fiasco. Toto in 2008 geboekt en bleek veel te duur te zijn en kon niet uit.
    Ik heb het idee dat Smeets al die grote acts voor financiert heel veel uit ticket opbrengsten moet halen.

Senior Member

Standaard

http://www.quotenet.nl/Nieuws/Hoe-ri...-Smeets-179861

We kunnen dus met redelijke zekerheid stellen dat het vermogen van de Pinkpop organisator anno 2016 ten minste €4,5 miljoen bedraagt.
    Het zit dan kennelijk in z'n bv, maar toch...

En waarom zou iemand niet op z'n 72ste nog festivals organiseren? Als ie dat nou leuk vind (afgezien van de acts die er komen), laat hem lekker.
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Tuurlijk, is ook een prima vent.
    Maar zomaar roepen wat er in de quote staat en concluderen dat hij schatrijk is, is een beetje kort door de bocht. Het meeste zit in stenen en niet in cash en ik vraag me af of die quote cijfers kloppen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja, bij ons zaterdag in de Melkweg de Kift, nemen dichters en acteurs mee, er zijn twee jonge gasten en naast onze eigen band ook de onvolprezen Tobbers met plaatjes na. En allemaal gratis.
    Goed, je weet niet wat je precies kan verwachten (wij ook nooit) maar dat is een beetje de grap.
    Jullie zijn wekelijkse kost daar toch, Melkweg ?
    Kom wel een keer kijken, leuk !
    Maar aanstaande zaterdag gaat niet lukken, dus een ander keertje.
    Melkweg sowieso nog wel aardig met de programmering; Ekko en Paard van Troje zie ik ook nog weleens dingen staan die me de moeite waard lijken, maar dat is meer zeldzaam.
    Vroeger was de toekomst beter.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Waarom roept iedereen hier dat die Smeets loaded met miljoenen is? Volgens mij valt dat hard mee hoor, anders ben je op je 70ste niet nog steeds aan het werk voor pinkpop. En deze editie met Bieber zal niet de best bezochte zijn geweest, dus hij mag blij zijn break even gedraaid te hebben.
    Bospop was ook zo'n voorbeeld van een beetje een financieel fiasco. Toto in 2008 geboekt en bleek veel te duur te zijn en kon niet uit.
    Ik heb het idee dat Smeets al die grote acts voor financiert heel veel uit ticket opbrengsten moet halen.
    de man programmeert bieber.
    en zeikt dat bieber kut is.

dan ben je gewoon een zure babyboomer. Als is ie berooid.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Dat wel natuurlijk.
    Maar hij is niet alleen verantwoordelijk voor de programmering. Zal in overleg met anderen gegaan zijn. Al heeft hij natuurlijk een eindstem hierin.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten