Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
Ik doelde op de goedkoopste oplossing qua in ear dopjes. Het monitorsysteem incl powerplay en individuele mixertjes heeft ons als band 2400 euro gekost maar kan ik echt iedere optredende band aanraden. Zeker als je een vaste geluidsman hebt. Weinig sound check tijd nodig en je regelt zelf je eigen mix middels je eigen kastje.
Met een Behringer Air X18 kan dat via je iPad op dezelfde wijze toch? En scheelt in ons geval dus 5 kastjes van 300 euro.
We zitten dat wel serieus aan te denken maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe je de F-O-H regelt, met name in een kleine kroeg. Werkt het bijvoorbeeld om via die personal monitor out een CAT5 kabel naar een digitale tafel te leggen zodat de geluidsman alles als losse kanalen binnen krijgt?

Ik kan natuurlijk een geluidsman de main out + een iPad geven en een fijne wedstrijd wensen maar wet niet of het helemaal zo werkt... Ik kom nogal wat volk tegen nl...

In grotere zalen zie ik dan weer minder problemen... daar is de geluidsman er toch op ingericht alles uit te versterken en heeft een vrij uitgebreide tafel waardoor hij wel een aantal lijntjes via de aux terug geven of zelf een aantal monitormixen maakt.