Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
Inderdaad het boek van merlin is erg goed, deze heb ik ook thuis liggen. Hij heeft ook een site waar bijna het hele boek op staat digitaal: http://www.valvewizard.co.uk

Wat betreft voorversterker weet ik niet wat je bedoelig is. Wil je je drive sounds nu uit je HD500 halen of uit de preamp?
Als je ze uit je HD500 haalt, heb je genoeg aan een cleane neutraal klinkende preamp.
Als je ze uit je preamp wilt halen, dan is natuurlijk vraag nummer 1, wat voor sound zoek je en wat voor versterkers vind je goed klinken?

Als je bepaald wat je goede versterker vind, kun je daarvan kijken naar hoe het schema in elkaar zit en je eigen voorversterker hier op baseren.
Ik wil ook (wel eens) zonder effect bak spelen dus daarom de preamp.
Ik hou niet van heavy metal maar afgezien van dat is het wel behoorlijk allround wat er op gespeeld gaat worden.
Een voorkeur voor een bepaalde bestaande amp geven is dus een beetje het punt omdat ik niet echt veel op verschillende amps heb gespeeld.
Wel vind ik het geluid van bijv een Vox AC30 wel heel mooi , dus sowieso in de hoek van British rock.