Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 651 van 867 EersteEerste ... 151551601641649650651652653661701751 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.501 t/m 6.510 van 8664
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orangerocker Bekijk bericht
    Heb hier een tijdje niet meer gepost en er is vrij veel veranderd... Ik ben van een zelfgemaakt houten/aluminium pedalboard overgegaan naar een Pedaltrain PT-2. Ik zou normaal gesproken nooit zoveel uitgeven aan een board maar ik vond een mooie deal op marktplaats van een gevuld pedalboard (pedalen verkocht en nu heb ik een gratis Pedaltrain plus nog wat winst). Die winst moest natuurlijk ergens heen dus is er een pedalswitcher bijgekomen: een Moen GEC8JR Ver2

De volgorde is nu als volgt:
    TrueTone Pure Tone buffer --> Dunlop CryBaby mini --> Moen GEC8JR
    Tuner out: TC Polytune mini
    Loop 1: (pre-drive modulatie) Tone City Angel Wing chorus
    Loop 2: (drive) EHX Big Muff Tone Wicker --> Boss SD-1 --> Ramble FX Marvel Drive
    Loop 3: (post-drive modulatie) MXR Micro Flanger --> TC Flashback mini delay --> Mooer Trelicopter
    Loop 4: (post-drive boost) Mooer Pure Boost
    Uitgang Moen --> TC Hall of fame mini die altijd aan staat.

Ook al heeft de Moen 80 presets verdeeld over 20 banken en genoeg ingangen om 8 pedalen apart te bedienen, ik hou het voorlopig even zo: simpel. Voor een nummer kan ik de drive en modulatie pedalen aanzetten die ik in dit nummer wil gebruiken en de presets van de main bank zijn als volgt ingedeeld:

A: Drive
    B: Drive + Modulatie
    C: Drive + Volume boost
    D: Drive + Volume boost + modulatie

Dit houdt het naar mijn mening erg overzichtelijk en ik kan altijd nog op het laatste moment een pedaal erbij aan of uitzetten, zonder dat ik 80 presets hoef te onthouden. Heb nog een andere bank waarin ik van clean met modulatie naar overdrive kan maar dit gebruik ik minder vaak. Heb deze switcher nu twee weken en na twee repetities kan ik zeggen dat het wel erg goed bevalt: direct schakelen van clean naar lead met delay en weer terug zonder te tapdancen. Een aanrader dus!
    Ik denk dat jij de enige bent die dit plaatje kan zien

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik denk dat jij de enige bent die dit plaatje kan zien
    Gisteren was het plaatje wel te zien hoor, maar nu is het weg...
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Gisteren was het plaatje wel te zien hoor, maar nu is het weg...
    Het plaatje was nu zelfs voor mij niet meer te zien
    Nu via photobucket als het goed is weer wel, anders schrijf ik dat hele verhaal voor niks

Senior Member

Standaard

Heb hier een tijdje niet meer gepost en er is vrij veel veranderd... Ik ben van een zelfgemaakt houten/aluminium pedalboard overgegaan naar een Pedaltrain PT-2. Ik zou normaal gesproken nooit zoveel uitgeven aan een board maar ik vond een mooie deal op marktplaats van een gevuld pedalboard (pedalen verkocht en nu heb ik een gratis Pedaltrain plus nog wat winst). Die winst moest natuurlijk ergens heen dus is er een pedalswitcher bijgekomen: een Moen GEC8JR Ver2

De volgorde is nu als volgt:
    TrueTone Pure Tone buffer --> Dunlop CryBaby mini --> Moen GEC8JR
    Tuner out: TC Polytune mini
    Loop 1: (pre-drive modulatie) Tone City Angel Wing chorus
    Loop 2: (drive) EHX Big Muff Tone Wicker --> Boss SD-1 --> Ramble FX Marvel Drive
    Loop 3: (post-drive modulatie) MXR Micro Flanger --> TC Flashback mini delay --> Mooer Trelicopter
    Loop 4: (post-drive boost) Mooer Pure Boost
    Uitgang Moen --> TC Hall of fame mini die altijd aan staat.

Ook al heeft de Moen 80 presets verdeeld over 20 banken en genoeg ingangen om 8 pedalen apart te bedienen, ik hou het voorlopig even zo: simpel. Voor een nummer kan ik de drive en modulatie pedalen aanzetten die ik in dit nummer wil gebruiken en de presets van de main bank zijn als volgt ingedeeld:

A: Drive
    B: Drive + Modulatie
    C: Drive + Volume boost
    D: Drive + Volume boost + modulatie

Dit houdt het naar mijn mening erg overzichtelijk en ik kan altijd nog op het laatste moment een pedaal erbij aan of uitzetten, zonder dat ik 80 presets hoef te onthouden. Heb nog een andere bank waarin ik van clean met modulatie naar overdrive kan maar dit gebruik ik minder vaak. Heb deze switcher nu twee weken en na twee repetities kan ik zeggen dat het wel erg goed bevalt: direct schakelen van clean naar lead met delay en weer terug zonder te tapdancen. Een aanrader dus!
    In loop 2 zitten 3 overdrive/distortion achtige pedalen.
    Je gebruikt in je 4 presets elke keer drive...
    Staan ze dan alle 3 aan?
    En zo niet, moet je dan niet binnen 1 nummer soms toch nog tapdancen?

Senior Member

Standaard Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard v2.0

Waar in NL kan ik onderstaande dingen bestellen (en hoe heet zo'n ding)?
    Laatst gewijzigd door the sure thing; 5 maart 2017 om 09:34
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattihafler Bekijk bericht
    In loop 2 zitten 3 overdrive/distortion achtige pedalen.
    Je gebruikt in je 4 presets elke keer drive...
    Staan ze dan alle 3 aan?
    En zo niet, moet je dan niet binnen 1 nummer soms toch nog tapdancen?
    Binnen een nummer wissel ik eigenlijk nooit van overdrive pedaal, dus dat valt wel mee. Ik selecteer dus voor een nummer het pedaal dat ik aan wil hebben (of pedalen, ik boost de marvel drive graag met de boss). En ja al in mijn 4 presets gebruik ik drive, dat is ook mn voornaamste sound in een 90s rockcoverband

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bagheera Bekijk bericht
    Thanx! Ikke bestelle
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Sinds de laatste keer is er niks veranderd, maar ik vind het wel vermakelijk om te zien dat zowat elke fotograaf mijn pedalen ook wel even wil meepakken.

Zelfs een stage hand vroeg zaterdag na de show of hij een foto mocht maken

Senior Member

Standaard

Binnen een nummer wissel ik eigenlijk nooit van overdrive pedaal, dus dat valt wel mee. Ik selecteer dus voor een nummer het pedaal dat ik aan wil hebben (of pedalen, ik boost de marvel drive graag met de boss). En ja al in mijn 4 presets gebruik ik drive, dat is ook mn voornaamste sound in een 90s rockcoverband
    Ik heb zelf de g-lab gsc1 gehad. Maar die werkte niet voor mij.
    Wellicht omdat ik ook nog m'n kanalen switchte via midi, en maar 1 pedal per loop had aangesloten.
    Gebruik ook altijd hetzelfde board voor 2 bands.
    Wellicht dat met jouw aanpak het beter was gelukt.
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten