Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 650 van 867 EersteEerste ... 150550600640648649650651652660700750 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.491 t/m 6.500 van 8664
    Senior Member

Standaard

Keuzes… keuzes.. a neverending story. Been there, done that, and still pondering.
    Q-Tron er af zou zonde zijn, en een comp en tuner zijn altijd welkom. Iets breder board wellicht in het kader van: alles er op? En misschien ook nog ruimte voor wat extra's...
    Laatst gewijzigd door MarkS; 1 maart 2017 om 16:33

Senior Member

Standaard

Misschien had je het al in het Nova System topicje opgepikt, maar ik heb de NS weggedaan en de pedalen met loops efficiënter ingedeeld. De NS neemt natuurlijk het meeste plek in: is die eruit halen een optie? Uiteindelijk heb ik die vervangen door een fijne delay en modulatiebak. De rest komt uit amp of andere pedalen. Erg lekker, die 'compactheid'...
    You can't be a vet. You rock too much.

Senior Member

Standaard

Één van mijn bordjes. Een Harley Benton pedaltrain knockoff met een Harley Benton Powerplant jr.
    Keten: Memory toy - Danelectro French Toast - Soul Food - Ds2 - Germanium Big Muff - Rocktek Chorus - Nobels booster - Tuner - Vox Delaylab

Standaard

Waarom de delay voor aan?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    Waarom de delay voor aan?
    Achteraan toch? Zo staat het toch omschreven?

Standaard

De memory toy doelde ik op. Dat is een analoge delay.

Senior Member

Standaard

Heb hier een tijdje niet meer gepost en er is vrij veel veranderd... Ik ben van een zelfgemaakt houten/aluminium pedalboard overgegaan naar een Pedaltrain PT-2. Ik zou normaal gesproken nooit zoveel uitgeven aan een board maar ik vond een mooie deal op marktplaats van een gevuld pedalboard (pedalen verkocht en nu heb ik een gratis Pedaltrain plus nog wat winst). Die winst moest natuurlijk ergens heen dus is er een pedalswitcher bijgekomen: een Moen GEC8JR Ver2

De volgorde is nu als volgt:
    TrueTone Pure Tone buffer --> Dunlop CryBaby mini --> Moen GEC8JR
    Tuner out: TC Polytune mini
    Loop 1: (pre-drive modulatie) Tone City Angel Wing chorus
    Loop 2: (drive) EHX Big Muff Tone Wicker --> Boss SD-1 --> Ramble FX Marvel Drive
    Loop 3: (post-drive modulatie) MXR Micro Flanger --> TC Flashback mini delay --> Mooer Trelicopter
    Loop 4: (post-drive boost) Mooer Pure Boost
    Uitgang Moen --> TC Hall of fame mini die altijd aan staat.

Ook al heeft de Moen 80 presets verdeeld over 20 banken en genoeg ingangen om 8 pedalen apart te bedienen, ik hou het voorlopig even zo: simpel. Voor een nummer kan ik de drive en modulatie pedalen aanzetten die ik in dit nummer wil gebruiken en de presets van de main bank zijn als volgt ingedeeld:

A: Drive
    B: Drive + Modulatie
    C: Drive + Volume boost
    D: Drive + Volume boost + modulatie

Dit houdt het naar mijn mening erg overzichtelijk en ik kan altijd nog op het laatste moment een pedaal erbij aan of uitzetten, zonder dat ik 80 presets hoef te onthouden. Heb nog een andere bank waarin ik van clean met modulatie naar overdrive kan maar dit gebruik ik minder vaak. Heb deze switcher nu twee weken en na twee repetities kan ik zeggen dat het wel erg goed bevalt: direct schakelen van clean naar lead met delay en weer terug zonder te tapdancen. Een aanrader dus!
    Laatst gewijzigd door orangerocker; 3 maart 2017 om 21:08

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    De memory toy doelde ik op. Dat is een analoge delay.
    Oké, had ik niet door
    Delay vóór drives geeft in sommige gevallen best gave sounds dus kan ik me voorstellen dat Leon hier voor gekozen heeft.

Senior Member

Standaard

@ Sjtevel + pasqual: Klopt! Delay vóór overdrive of fuzz pedalen kan heel gaaf klinken. Ik gebruik hem ook graag samen met de octafuzz. Dat geeft een bizar geluid alsof je gitaar bijna ontploft. Werkt goed in de stonerband Grenadeers waar ik in speel en dit bordje voor gebruik. 't Is allemaal niet super deluxe boutique enzo, maar wel lekker funky

Senior Member

Standaard

Wat geluidjes...

(Let niet op het spel. Ik speel maar wat.)
    Laatst gewijzigd door Luke-wannabe; 3 maart 2017 om 12:29

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten