Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 25 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 244
    Moderator

Standaard

Ook wel leuk: strengere regels omtrent het installeren en onderhouden van CV apparaten.

Vroeger mocht alleen de erkende gediplomeerde installateur er aan komen, tot het werd vrijgegeven en iedereen in de bouwmarkt spullen kan halen en zelf installeren.

En als het dan uit de hand gaat lopen moeten er weer strengere regels komen?

Lees de reacties op het artikel.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Om nog maar even bij Dynacord te blijven, dit is een neefje van de MV120.

http://www.el-me-se.de/old/pdf_files/STV120.pdf
    Is dit hem? (Nog geen schema, maar misschien kan het typenummer je verder brengen?

Banned

Standaard

Dan zie je een topic, ervaringen van een servicemonteur. Denk je dat je allemaal verhalen te lezen krijgt over geile ervaringen met dames met grote konten die servicemonteurs tijdens hun werk hebben meegemaakt.
    Lees ik allemaal technisch gezever.

Milko sluiten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rvorkink Bekijk bericht
    http://www.el-me-se.de/old/pdf_files/STV120.pdf
    Is dit hem? (Nog geen schema, maar misschien kan het typenummer je verder brengen?
    STV120 lijkt er sterk op maar heeft 4x EL156. De versie die ik hier heb staan heeft 2x EL34 en werkt op een kleine 1000V= Inmiddels ben ik het schema aan het uittekenen want ik moet wel verder kunnen. Omdat er veel in geprutst is wist ik nu niet wat normaal is en wat niet. Als je het schematisch op papier zet wordt het wel duidelijk, dit is een BEEST wat op echte hoogspanning werkt. Het is ook duidelijk geworden dat er iets met de bias wikkeling aan de hand is. Op zich is de wikkeling onderbroken maar heeft ook een ongewenste koppeling met een van de hoogspanningswikkelingen. De trafo is echt massief en onvervangbaar dus ik ga een oplossing zoeken om hem toch te kunnen gebruiken. Die bias haal ik wel ergens anders vandaan maar moet geen problemen krijgen met de HS wikkeling. Komt goed maar heb ff tijd nodig. Schema blijft welkom

edit:
    Dat pdfje had ik idd ook al maar die man schrijft.......

Powermischverstärker STV 120 aus dem Jahr 1959 noch mit konventionellem Schaltungsaufbau, der schon mit einer Musikleistung von 120 Watt ( 4xEL156) auf wartete
    .......maar als je naar het plaatje van de onderzijde kijkt zie je twee octal buisvoeten voor 2xEL34 zitten en dat is precies de uitvoering welke nu hier staat
    Laatst gewijzigd door cluseau; 23 januari 2017 om 17:46
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Milko Bekijk bericht
    Dan zie je een topic, ervaringen van een servicemonteur. Denk je dat je allemaal verhalen te lezen krijgt over geile ervaringen met dames met grote konten die servicemonteurs tijdens hun werk hebben meegemaakt.
    Lees ik allemaal technisch gezever.

Milko sluiten.
    Als je op dat punt wat tekort komt heeft iemand vast wel een forum adres voor je
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ook wel leuk: strengere regels omtrent het installeren en onderhouden van CV apparaten.

Vroeger mocht alleen de erkende gediplomeerde installateur er aan komen, tot het werd vrijgegeven en iedereen in de bouwmarkt spullen kan halen en zelf installeren.

En als het dan uit de hand gaat lopen moeten er weer strengere regels komen?

Lees de reacties op het artikel.
    Prima leesvoer idd. En toch blijf ik bij wat ik in post 63 al heb gezegd.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

Het is nooit zo geweest en zal ook nooit zo zijn dat een hobbie bop zelf een installatie mag aanleggen en in gebruik nemen.
    Je mag het geheel plaatsen, maar niet aansluiten op het gas, elektra, of waterleiding net.

De gecertificeerde monteur mag alleen maar de aansluiting maken, op het gasnet, na controles op lekkage, aansluiten in de meterkast voor elektra mag ook alleen door een gecertificeerd installateur, op het waterleidingnet geld hetzelfde.

Waar het waarschijnlijk fout gaat is dat de installateur er geen zin in heeft om de hele installatie die door mensen zelf aangelegd is na te lopen en te controleren en waar nodig aan te passen.

Ongelukken waarbij mensen zelf maar van alles aansluiten en in gebruik nemen heb ik geen enkele medelijden mee.
    Dat ze mogen af fikken insjallah.
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

Senior Member

Standaard

Nou bij mij werd de nieuwe elektra weer volledig gecontroleerd hoor na de verbouwing. En hij was niet zo blij met dat #$%^&*(*&^%$# Praxis draad
    Nico

Moderator

Standaard

Mijn broer heeft een Nefit turbo CV unit en een abbonnement. Er komt een monteur, die haalt de mantel er voor vandaan, bekijkt de boel en zegt dat het er allemaal nog prima uitziet. En vervolgens gaat hij vertellen hoeveel hij wel niet heeft moeten leren om dit te mogen doen.

In de link die ik vanmiddag postte staat een reactie van iemand die met een Nefit na het 'schoonmaken' een storing had welke niet kon worden opgelost door die monteur. Maar hij mocht wel meer dan 500 euro afrekenen. De volgende dag komt er een monteur van Nefit die het in een oogwenk oplost.

Dat schoonmaken is het werk niet, maar het controleren op de juiste werking en het indien nodig afregelen, dat kan niet iedereen en daar heb je bovendien duur gereedschap en apparatuur voor nodig.

En gelukkig zijn die moderne apparaten idiotproof, dus een sensortje omzeilen is er niet meer bij want daar trapt het apparaat niet meer in.

Gelukkig maar, want er zouden flinke ongelukken mee gebeuren.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten