Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 83

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Die seriediode is toch om de voeding van de voorversterker op een constante spanning te houden, is het juist niet leuk als die wat varieert?
    Niet echt, de voeding voor de preamp wil je juist vrij van schommelingen veroorzaakt door de eindtrap. Zou deze de preamp kunnen beinvloeden bestaat de kans op een instabiele amp en daarin storingzoeken wil je echt niet als beginner.

De reden voor een seriediode is om de twee in serie staande voedingen capacitief gelijk te houden. Het kan geen kwaad zonder diode maar het voelt gewoon niet goed, aard van het beestje. Deze enkele diode komt dan tussen de eerste elko en de choke, voor de goede orde kathode aan de choke trouwens. Neem gewoon een 1N4007, die koop je per kilo.

Ik neem aan dat de OT en PT bij elkaar horen? Je kan namelijk niet zomaar de spanning verhogen zonder de impedantie aan te passen. Verder heb ik wel amps geserviced welke op 950V= werkten hoor, gewoon met 4 x EL34. Vraag niet hoelang ze meegaan maar blazen deed het wel.

edit:
    Nog ff nagekeken, het ging om een Maquis met 4x EL34. Deze perste er 170Watt uit. De vier buisjes staan te boek voor 100Watt max dus je kan wel nagaan wat hier gebeurt. Hoewel de servicebeurt in 2013 was heb ik hem nog niet terug gezien wat dat dan ook zeggen mag
    Laatst gewijzigd door cluseau; 17 januari 2017 om 21:32
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten