Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 84 van 142 EersteEerste ... 3474828384858694134 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 831 t/m 840 van 1411
    Senior Member

Standaard

Of dit:

... stuk voor stuk (op de Epi na) mooier dan het nieuwe model van Gibson, IMHO.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Dit is dus het probleem. Je vergelijkt ze met een LP. Maar wat van de LP zit er nou in dit model? Ja, de achterkant, maar zo ziet 60% van de gitaren eruit. Laat dat vergelijken eens los en bekijk ze als een nieuw model. Alsof Gibson alleen maar ES'en en LP's mag produceren, wat een onzin.

Ik vind het een mooi model, en heeft naast de Les Paul en de Les Paul DC zeker bestaansrecht.
    Serieus? Als je de bovenste hoorn dicht shopt is het verschil moeilijk te zien. Ja, dat 60% van de gitaren dat ook heeft zal zijn, maar waar zijn die op gebaseerd?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Dit is dus het probleem. Je vergelijkt ze met een LP. Maar wat van de LP zit er nou in dit model? Ja, de achterkant, maar zo ziet 60% van de gitaren eruit. Laat dat vergelijken eens los en bekijk ze als een nieuw model. Alsof Gibson alleen maar ES'en en LP's mag produceren, wat een onzin.

Ik vind het een mooi model, en heeft naast de Les Paul en de Les Paul DC zeker bestaansrecht.
    Mmmmh ... ik weet het niet helemaal. Het lijkt een soort Les Paul special double cutaway maar dan met humbuckers en een arched top, ofwel een soort Les Paul Custom uitgevoerd als een double cutaway special. Leuk voor als je per se bij de hoge frets wilt komen zoals je op een strat of een SG kunt. Maar ik denk dat Gibson deze gitaar vooral bouwt om ervoor te zorgen dat mensen die al veel gitaren hebben er nog maar weer eentje bij gaan kopen.

Als je een Gibson met humbuckers hebt en een gitaar met P90's dan heb je al heel veel mogelijkheden tot je beschikking. Koop je naast een Les Paul ook een SG en een Flying V dan voegt het natuurlijk wel iets toe (de feel is anders, de sound een beetje anders) maar ook weer niet zo heel veel. Van mij mag Gibson blijven experimenteren hoor, maar ik heb niet het idee dat dit model nu iets totaal anders is dan wat ze al maken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Tja, ik wil zeker niet gaan zeiken omdat het er anders uit ziet als een LP, ES, Tele of Strat (en als je jaren lang vasthoudt aan wat je hebt ben je als bedrijf niet innovatief en heeft iedereen ook wat te mekkeren)
    Dat is waar. Tegelijkertijd is het grappige van de gitaarindustrie dat wij juist willen dat ze alles precies zo bouwen als 60 of 70 jaar geleden. Dat doen ze in geen enkele andere business (auto's, wasmachines, televisies, vliegtuigen, fruitpersers).

Standaard

fame forum maar dan plat...
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Tegelijkertijd is het grappige van de gitaarindustrie dat wij juist willen dat ze alles precies zo bouwen als 60 of 70 jaar geleden. Dat doen ze in geen enkele andere business

Niet alleen gitaren hoor: ook andere instumenten. Daarnaast worden er bv nog boten gebouwd zoals 100 jaar geleden.

Senior Member

Standaard

Mmmmh ... ik weet het niet helemaal. Het lijkt een soort Les Paul special double cutaway maar dan met humbuckers en een arched top, ofwel een soort Les Paul Custom uitgevoerd als een double cutaway special. Leuk voor als je per se bij de hoge frets wilt komen zoals je op een strat of een SG kunt.
    Dat lijkt me nou zo top, een ergonomische gitaar die tóch denkt dat ie een LP is!

Ik hoop dat ze met karrevrachten naar hier komen, en dat niemand ze wil, wordt leuk over een paar jaar!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Niet alleen gitaren hoor: ook andere instrumenten. Daarnaast worden er bv nog boten gebouwd zoals 100 jaar geleden.
    Inderdaad, bij violen is dat nog veel sterker.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Mark Wood

life sucks and then you die

Standaard

Dat is waar. Tegelijkertijd is het grappige van de gitaarindustrie dat wij juist willen dat ze alles precies zo bouwen als 60 of 70 jaar geleden. Dat doen ze in geen enkele andere business (auto's, wasmachines, televisies, vliegtuigen, fruitpersers).
    Dat geeft de perfectie aan van de meeste modellen van Gibson en Fender. Les Pauls, SG's, Tele's, Strats en ES'en zijn nauwelijks veranderd sinds de prototypes van begin jaren '50 op wat geschuif met de elementen en aanpassing van de radius na.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten