Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1514 van 1797 EersteEerste ... 514101414141464150415121513151415151516152415641614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 15.131 t/m 15.140 van 17961
    Senior Member

Standaard

Die Studio vind ik dan wel weer wat hebben. Een Custom moet natuurlijk gewoon ebben hebben.

Volgens mij is er ook nog ergens zo'n Zakk Wylde met maple toets geweest.

Gibson refereert bij de Custom met maple toets zelf aan een van de eerste LP's uit 55. Ik waag dus te betwijfelen of het bouwjaar van de gitaar op mp '69 is
    Een nieuwe gaat volgens Gibson voor 5500 dollar... Hij mag natuurlijk het dubbele vragen maar dan wens ik 'm veel succes.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Wel goede staat voor z'n oud beestje. Buitenkansje.
    Lijkt me wel een echte 70'er. Voor de juiste prijs inderdaad een buitenkansje voor de verzamelaar.

Senior Member

Standaard

Die Studio vind ik dan wel weer wat hebben. Een Custom moet natuurlijk gewoon ebben hebben.

Volgens mij is er ook nog ergens zo'n Zakk Wylde met maple toets geweest.

Gibson refereert bij de Custom met maple toets zelf aan een van de eerste LP's uit 55. Ik waag dus te betwijfelen of het bouwjaar van de gitaar op mp '69 is
    Een nieuwe gaat volgens Gibson voor 5500 dollar... Hij mag natuurlijk het dubbele vragen maar dan wens ik 'm veel succes.
    Denk dat ze pas verschenen vanaf 1975. Iemand die het zeker / beter weer mag het zeggen. Ik acht de kans dat hij uit 1969 komt astronomisch klein. Maar zeg nooit nooit

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Denk dat ze pas verschenen vanaf 1975. Iemand die het zeker / beter weer mag het zeggen. Ik acht de kans dat hij uit 1969 komt astronomisch klein. Maar zeg nooit nooit
    Dit staat er over op de eerste link van Erik de P. over de LP Custom met maple toets.

The five-layer body top, back, and headstock binding, mother-of-pearl split-diamond headstock inlay, and single-ply fingerboard binding all link the Limited Edition Les Paul Custom Maple firmly to the first Customs of 1955
    Verder vind ik de gitaar, zelfs nagenoeg onbespeeld, er te goed uit zien voor zo'n ouwe sjaak. Ik weet ergens wat onbespeelde jaren 60 Gibsons te liggen die praktisch niet de koffer uit zijn geweest (sommige nog met tags eraan) en vertonen ondanks dat toch diverse tekenen van ouderdom. Deze ziet er uit alsof die zo de fabriek uit komt.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ik denk dat Gibson zelf meer refereerde aan de maple top op de body dan de maple toets die er inderdaad pas na 75 kwam
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ik denk dat Gibson zelf meer refereerde aan de maple top op de body dan de maple toets die er inderdaad pas na 75 kwam
    Iedere gitaar die Gibson uitbrengt is het zoveelste eerbewijs aan de fantastische mezussemezo uit het jaar kruik. Die hele toko draait op herinneringen

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

gezien het succes van alle "nieuwe" Modellen die ze na 65 geprobeerd hebben lijkt me dat een verstandig besluit
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Dit staat er over op de eerste link van Erik de P. over de LP Custom met maple toets.

Verder vind ik de gitaar, zelfs nagenoeg onbespeeld, er te goed uit zien voor zo'n ouwe sjaak. Ik weet ergens wat onbespeelde jaren 60 Gibsons te liggen die praktisch niet de koffer uit zijn geweest (sommige nog met tags eraan) en vertonen ondanks dat toch diverse tekenen van ouderdom. Deze ziet er uit alsof die zo de fabriek uit komt.
    Ik refereerde specifiek naar de maple toets op een LPC en niet naar het Gibson gewauwel over 1955. De maple toets heb ik nog niet gezien op een gitaar van voor 2e helft 1975

Ik heb wel vaker 70's Gibsons gezien in deze staat. Ze zijn qua lak ook wat weerstandiger tegen slijtage dan de 60's en 50's exemplaren. Maar het kan evengoed een reissue zijn hoor. Ik heb die nog nooit gezien eigenlijk dus ik kan op 2 wazige foto's het verschil niet maken. Qua staat is het misschien wel waarschijnlijker dat het een reissue is. Toch zegt mijn gevoel 70's, weliswaar ongefundeerd.
    Laatst gewijzigd door Oranjeaap; 10 januari 2017 om 16:11

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    Ja precies. De eerste les pauls waren van volledig mahonie zonder de maple top.

Senior Member

Standaard

Nog eentje waar ik niet veel vertrouwen in heb, of op z'n minst twee keer te duur voor wat het zou kunnen zijn.

Prachtige Fender Stratocaster USA Sunburst
    http://link.marktplaats.nl/m11235491...ontent=app_ios

de kop duidt op een American Special. De trem is 6-point, klopt ook nog. Brugelement is "professioneel verbouwd". Kale neck plate, is dat de norm voor Amerikaanse Fenders? Het afgedekte serienummer om de "uniciteit" van de gitaar te beschermen, jawel... meneer pellemans reageert niet op berichtjes, ook niet bij herhaling, helaas. Gelukkig speelt hij al 20 jaar en is hij terdege bewust van de waarde van deze strat.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten