Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 869 van 904 EersteEerste ... 369769819859867868869870871879 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.681 t/m 8.690 van 9036
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Beter is ook lastig te definiëren. Ik kan me niet voorstellen dat vooral kleinere, gerenommeerde bouwers niet een betere gitaar kunnen bouwen voor dat geld, dan een grote productie merk. Ik zou niet durven beweren dat een custom shop Fender of Gibson slecht is, dat geloof ik ook niet. Maar dat een custom shop Gibson beter is dan al het andere, terwijl er zo enorm veel aanbod is van steengoeie bouwers/merken, dat lijkt me toch echt alleen maar gebaseerd op de naam. Als je die naam losmaakt van de kwaliteit, dan ga je echt wel briljantjes vinden, daar ben ik wel echt van overtuigd. In mijn geval, ik zou me sowieso niet druk maken om de verkoopwaarde van een gitaar die ik niet gauw zou doorverkopen. Anders zou ik er ook niet zo'n bedrag tegenaan slingeren.

Maar dat ben ik en is ook puur gestoeld op mijn overwegingen. Iedereen moet het maar lekker voor zichzelf uitmaken wat ie overweegt.
    Die LP van Smitty ziet er prima uit. De rest van wat ze maken ook. En dat geldt uiteraard ook voor talloze andere bouwers. Het zou een beetje kortzichtig zijn om te denken dat ze alleen bij Fender in staat zijn een goed stuk hout te vinden, daar een body en nek uit de zagen en de boel fatsoenlijk in elkaar te zetten.

Dat gezegd hebbende ben ik zelf wel redelijk merkgeil

Standaard

Njah, denk dat een Gibson en een Fender ook een soort van "heilige graal" is voor veel mensen. Dat was, en is, het voor mij in ieder geval wel. Inderdaad vooral gebaseerd op merknaam maar dat weer op basis van historie... Gevoel dus.

Dat het daarmee ook wat waardevaster en makkelijker door te verkopen is is mooi meegenomen, vooral nu ik nog in de ontdekkende en lerende fase zit (en dus minder weet wat ik wil of wat wel en niet werkt voor me).

Nu heb ik de mijne niet alleen maar gekocht 'omdat Gibson', zat voorwerk gedaan en zeker geweten of dit ook een daadwerkelijk goede uitvoering was en mijn ding... Maar ik weet wel dat sinds ik even bezig was ik wel 'ooit een echte fender en een echte gibson wilde hebben'. Ik kan me voorstellen dat ik in de toekomst daar wat objectiever in zal en kan zijn, maar nu kijk ik naar die gitaar en denk bij mezelf 'die heb je mooi maar even'

Dat er betere gitaren voor hetzelfde, en minder, geld zijn zal vast... Maar gevoel heeft ook zijn prijs

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dagrim1 Bekijk bericht
    Njah, denk dat een Gibson en een Fender ook een soort van "heilige graal" is voor veel mensen. Dat was, en is, het voor mij in ieder geval wel. Inderdaad vooral gebaseerd op merknaam maar dat weer op basis van historie... Gevoel dus.

Dat het daarmee ook wat waardevaster en makkelijker door te verkopen is is mooi meegenomen, vooral nu ik nog in de ontdekkende en lerende fase zit (en dus minder weet wat ik wil of wat wel en niet werkt voor me).

Nu heb ik de mijne niet alleen maar gekocht 'omdat Gibson', zat voorwerk gedaan en zeker geweten of dit ook een daadwerkelijk goede uitvoering was en mijn ding... Maar ik weet wel dat sinds ik even bezig was ik wel 'ooit een echte fender en een echte gibson wilde hebben'. Ik kan me voorstellen dat ik in de toekomst daar wat objectiever in zal en kan zijn, maar nu kijk ik naar die gitaar en denk bij mezelf 'die heb je mooi maar even'

Dat er betere gitaren voor hetzelfde, en minder, geld zijn zal vast... Maar gevoel heeft ook zijn prijs
    Precies! Als je een Fender of Gibson koopt, dan koop je niet alleen maar een gitaar maar ook een stuk geschiedenis. Dat is niet zo bij Maybachs, Smtty's etc.

Senior Member

Standaard

Idd. Ik denk dat voor een groot aantal gitaristen gelden dat we niet alleen spelers maar ook liefhebbers zijn. Je kan het snobisme maar zelfs bij een Mexicaanse Fender al zoiets van leuke gitaar maar toch niet echt the real deal (oké, het is discutabel of dat dat wel is maar voor mij is dat een USA standard Strat of LP bijvoorbeeld wel). Ik heb er het dan ook wel voor over om wat langer te sparen en het juiste moment af te wachten voor een een 2e hands exemplaar. Bij eventuele doorverkoop kan je daar alsnog wat op winnen of verliezen maar dat is allemaal minimaal.

Verder is het wel een wat moeilijk te grijpen iets. Met Ibanez of Yamaha heb ik helemaal niks terwijl ik dat met Music Man of PRS alweer een stuk meer heb.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Met Ibanez of Yamaha heb ik helemaal niks terwijl ik dat met Music Man of PRS alweer een stuk meer heb.
    Ik had ook niks met Yamaha. Totdat ik er eentje kocht.......
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

- Charles Bukowski

Senior Member

Standaard

Mijn AEX500 heb ik nog leuke dingen mee opgenomen, vind ik nu, wanneer ik ze terugluister.
    Lekker modderige distortion erop, gewonden G-snaar, en gaan !!

Deze dagen zie ik een vintage SA60 wel zitten, alleen niet naar marktprijzen.
    Vroeger was de toekomst beter.

Senior Member

Standaard

Between '58 en '60..... euhh..... is dat dan '59 of is dat 58-59-60?

Member

Standaard

Aan de reflector knobs zou ik zeggen 1960. De re-issues R0 zijn in ieder geval zo.
    Ik weet echter niet zeker of de originele '60s ook met reflectors waren... ik zal m'n beauty of the burst nog eens moeten bovenhalen.

'Tis dat we echt potentiële kopers zijn hé

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Een Japanner voor de helft is al beter, maar als er één merk is dat de klant het gevoel geeft erbij te horen, een bijzonder persoon te zijn met echte smaak, is het HD wel. Het is niet voor niets dat 'iedereen' weet dat een Harley het meest fantastische motormerk ter wereld is. Vooral mensen die nooit motor rijden weten dat overigens
    Superieure marketing...!!
    Fender en Gibson hebben eigenlijk helemaal geen marketing nodig. De rij beroemde en minder beroemde gitaristen die een van de twee merken (of allebei) als 'main axe' gebruikt is ellenlang, een betere reclame is er niet.

Toen ik lang geleden mijn eerste serieuze gitaar kocht moest het ook perse een made in the USA zwarte/maple Strat zijn alleen maar omdat een zekere Eric C. (aka Slowhand) er ook een had.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Between '58 en '60..... euhh..... is dat dan '59 of is dat 58-59-60?

Die op de foto lijkt me een '60, maar de advertentie gaat om deze '59. Een kenner weet genoeg
    https://reverb.com/nl/item/3094003-g...-1959-sunburst

Ik heb 5.000 geboden, dan kom ik 'm vandaag nog halen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten