Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 540 van 593 EersteEerste ... 40440490530538539540541542550590 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.391 t/m 5.400 van 5928
    Senior Member

Standaard

Ik heb een EP-booster en een TC Spark Boost fourknob. Met name de EP doet het goed icm met een strat, zonder te veel aan de sound van gitaar en amp te veranderen. Zo'n zetje maakt het net wat voller en rijker.

De TC is een prima booster met veel tweakmogelijkheden (hoog eraf en bas erbij voor je strat). Hij kleurt iets meer dan de EP.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik heb een EP-booster en een TC Spark Boost fourknob. Met name de EP doet het goed icm met een strat, zonder te veel aan de sound van gitaar en amp te veranderen. Zo'n zetje maakt het net wat voller en rijker.

De TC is een prima booster met veel tweakmogelijkheden (hoog eraf en bas erbij voor je strat). Hij kleurt iets meer dan de EP.
    Ik kan het mis hebben hoor, maar ik dacht dat de EP juist je sound kleurde (en wel op een goede manier), en de Spark juist heel clean was.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Ik kan het mis hebben hoor, maar ik dacht dat de EP juist je sound kleurde (en wel op een goede manier), en de Spark juist heel clean was.
    De EP voegt iets meer (mid)laag toe en wat harmonischen, maar verandert je sound niet wezenlijk. Het wordt een tikje voller en tonaal rijker. De TC is cleaner, afhankelijk van de voicing die je kiest en het niveau van de gainknob. Ik vind de TC ook goed, maar het pedaal doet wel iets met je sound. Het is imo een tikje synthetischer/minder organisch dan de EP. De EP vind ik trouwens fijner voor clean en milde drive, de TC doet het erg goed met heavy drive.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

De TC werkt enkel als always on pedaal. Wanneer uitgeschakeld is het een vreselijke tonesucker!! True bypass me reet.. ben er zo fanatiek over omdat het heel lang duurde voordat ik er achter was wat er met mijn bypass signaal aan de hand was. De TC nam zowel hoog als laag weg wanneer uit geschakeld.

Standaard

Noem mij maar gekke Gerrit (Amsterdamse uitdrukking) maar wat ik lees is een opsomming.
    Ik zie geen vraag, geen richting waarin wij moeten denken of met je mee moeten denken. Kortom: Krisitallen bol/Yomanda troef?

Waarom ben je niet tevreden/Waarnaar ben je op zoek?

Ik geloof dat er plenty kennis of hulp voorhanden is. Maar misschien dat je zo vriendelijk zou kunnen zijn om te melden wat het is waarnaar je op zoek bent?

Alors, geheel tot uwes edeles dienst, maar je moet het me wel mogelijk maken!
    Vriendelijke groet, gus

Standaard

De vraag is zijn ledig.

1. Welke pedalen gebruiken jullie live met een strat om een mooie volle dikke klank te krijgen? Ik heb enkel een ocd , blues driver, Delay, wah en een zoom g3. Heb ik alles voorhanden of mis ik een boost/compressor.

2. Hoe kan ik mijn pedalen best gebruiken om live met humbuckers en single coils te wisselen. Nu is alles afgesteld op humbuckers maar dan klinkt men stratje zo schriel. Ik heb ook maar 1 kanaal op men versterker. Als men strat ok klinkt en ik pak dan men lp kan ik metal spelen 🤔.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Stel gewoon alles op je strat af, zorg dat die naar je wens klinkt.
    Pak daarna je les Paul. Hoe klinkt dat? Ik denk super dik en mooi rond.
    Ik wissel zelf ook weleens tussen een lp en gitaar met single coils en stel gewoon alles neutraal af. Dus alle eq in het midden. Nooit problemen met de klank tussen beide gitaren.
    Andere pedaaltjes zijn de oplossing niet. Gewoon goed de mogelijkheden benutten van wat je al hebt.

Senior Member

Standaard

Wel eens overwogen om je losse pedaaltjes alleen te gebruiken voor de gitaar die je het meest gebruikt en de G3 voor de effecten op de andere gitaar? Dan kan je een setje voor hb's instellen en het andere voor sq's.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    1. Welke pedalen gebruiken jullie live met een strat om een mooie volle dikke klank te krijgen?

2. Hoe kan ik mijn pedalen best gebruiken om live met humbuckers en single coils te wisselen.
    Ik heb een Xotic EP aan het eind van mijn board als ik 2 extreme gitaren, bijv een jaguar en een LP junior, mee neem. Die EP levelt het volume en geeft de Jag gelijk wat meer mids en minder tophoog.
    Simpel en effectief.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik heb een Xotic EP aan het eind van mijn board als ik 2 extreme gitaren, bijv een jaguar en een LP junior, mee neem. Die EP levelt het volume en geeft de Jag gelijk wat meer mids en minder tophoog.
    Simpel en effectief.
    En dat zonder het karakter van de gitaar geweld aan te doen of het onnatuurlijk te laten klinken. Fijn ding, de EP.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten