Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 538 van 593 EersteEerste ... 38438488528536537538539540548588 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.371 t/m 5.380 van 5928
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Echte rock'n'roll is ook je headstock een paar keer door het speakerdoek rammen, zie ik.
    tja, ik doe het er niet om, maar ik geef toe, ik ben nu eenmaal niet zo zorgzaam voor mijn materiaal. Toen ik die bassman kocht van iemand had ie 10 jaar in een woonkamer als lesgeefamp gestaan en was virtally new. Kom ik thuis binnen met de amp, blijft ik ergens achter haken, lap direct een scheur. story of my life.

Senior Member

Standaard

Ja.. ik kocht een '72 stratocaster, helemaal origineel, klein plekje. Ik kreeg van de man er een poetsdoek bij. Eerste dag, ik loop met het ding om door het huis, pats tegen de deurpost, tuner kapot.
    Geen collectors materiaal he. En dan bedoel ik mezelf daarmee.

Standaard

Mag ik hier nog een vraagje stellen? Welke zijn volgens jullie de must have pedalen die je live gebruikt met een strat. Wat ik zoek is een volle klank met een stevig randje. Alla John Mayer, Kenny Wayne. Ik speel op een Bassbreaker 15 head met 112 cab. Op mijn pedelboard staat: fulltone OCD, Blued driver, mooer delay, een wah uiteraard en een zoom G3. Mijn geluid blijft een beetje oppervlakkig lees saai klinken. Wat ik denk is dat er een boost of compressor mist. De versterker lijkt me ok toch? Wat gebruiken jullie?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Beetje reverb erbij doet wonderen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Pedalen heb je zat en met die ocd kun je die sound zeker maken.
    Ik zou tweaken met wat je hebt, scheelt je geld.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Mag ik hier nog een vraagje stellen? Welke zijn volgens jullie de must have pedalen die je live gebruikt met een strat. Wat ik zoek is een volle klank met een stevig randje. Alla John Mayer, Kenny Wayne. Ik speel op een Bassbreaker 15 head met 112 cab. Op mijn pedelboard staat: fulltone OCD, Blued driver, mooer delay, een wah uiteraard en een zoom G3. Mijn geluid blijft een beetje oppervlakkig lees saai klinken. Wat ik denk is dat er een boost of compressor mist. De versterker lijkt me ok toch? Wat gebruiken jullie?

Volgens mij is er niks mis met je gear.
    De OCD werkt prachtig met humbuckers maar niet mijn keus voor een strat, je hoge snaren blijven bijterig en dun klinken, aard van het beestje. Blues driver mist die extreme TS midhump waar een strat zo blij van wordt en IS een beetje nondescript van zichzelf maar met een goeie strat en amp kan je er prima mee uit de voeten.

Plug je gitaar direct in je amp en als je daar geen goeie sound uit kan halen helpt geen enkel pedaal.
    Klinkt dat wel goed dan sluit je 1 overdrive pedaal aan en luister je of dat nog steeds goed klinkt. Vergeet even je delay, wah en zoom dinges, die hebben niks met een goed geluid te maken.

Standaard

Bedankt voor de info. Ik probeer een beetje een middenweg te zoeken. Voor de repetities met de band staat alles afgesteld op men les paul en prs. Ik hou zo van men strat, maar gebruik hem weinig in onze bandsetting omdat het verschil humbucker/singlecoil zeer merkbaar is. Ik zou dit dan met pedalen willen compenseren denk ik. Als mijn humbuckers nu vol en gritty klinken, klinkt de strat op dezelfde setting dunnetjes.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Volgens mij is er niks mis met je gear.
    De OCD werkt prachtig met humbuckers maar niet mijn keus voor een strat, je hoge snaren blijven bijterig en dun klinken, aard van het beestje.
    Dat is ook mijn ervaring ermee (Strat op een Vox AC15). Ik gebruik hem nu als boost vóór een TS (met wat extra gain) en dat werkt perfect.
    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."

― Philip K. Dick

Senior Member

Standaard

Ja, vol & gritty met de LP en dun met de strat... ik gok de OCD.
    Dat verschil tussen LP en strat, dat is juist het hele idee ervan. Niet enkel het geluid maar de hele fysiek van beide gitaren laten je anders spelen, laten nummers anders klinken.
    Dat gelijk willen trekken is prima natuurlijk maar ik denk juist andersom, het karakter benadrukken.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 8 december 2016 om 11:48

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Bedankt voor de info. Ik probeer een beetje een middenweg te zoeken. Voor de repetities met de band staat alles afgesteld op men les paul en prs. Ik hou zo van men strat, maar gebruik hem weinig in onze bandsetting omdat het verschil humbucker/singlecoil zeer merkbaar is. Ik zou dit dan met pedalen willen compenseren denk ik. Als mijn humbuckers nu vol en gritty klinken, klinkt de strat op dezelfde setting dunnetjes.

Oh, zo. Daar gebruik ik een sho kloontje voor om het ingangssignaal te matchen. Werkt prima om de boel net ietsjes meer op zijn donder te geven, zonder al te veel kleuring. Lpb werkt ook prima.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten