Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 58 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 576
    Senior Member

Standaard

Juridisch gezien niet direct. Maar je geeft wel duidelijk aan welke kant het op kan gaan.

Ik zie vaak op veel websites van concurrenten foto's, teksten, slogans etc. staan die van ons zijn. Ik vraag dan altijd eerst heel lief of ze die binnen afzienbare tijd willen verwijderen en dat heeft meestal weinig effect. Stuur er een standaardbriefje met een setje wetsartikelen, moeilijk lopende zinnen en de naam van een advocaat achteraan en er gaat een wereld voor je open

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Psychologisch wel, want Fransje zal eerder luisteren naar een autoriteit als een advocatenkantoor dan naar een gefrustreerde consument die wat jurisprudentie bijmekaar heeft geveegd en in een brief gestopt.
    Zo heeft m'n tante eens geregeld dat m'n gejatte leren jas uit een horeca gelegenheid 100% vergoed werd door de eigenaar.
    Ook heb ik tijdens een ontslag procedure op die manier een betere afwikkeling geregeld omdat het directeurtje een beetje in z'n broekje scheette van angst.
    Vandaar dat ik schreef: 'eens'

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Stuur er een standaardbriefje met een setje wetsartikelen, moeilijk lopende zinnen en de naam van een advocaat achteraan en er gaat een wereld voor je open
    Wat ik altijd deed was het volgende: ik stelde de dagvaarding op, zette het woordje "concept" erboven en stuurde hem in naar de tegenpartij met de vraag of ik hem wel of niet bij de rechtbank in moest dienen. Dan wisten zij dat het geen dreigement was én dat het werk (schrijven dagvaarding) al gedaan was. Die tactiek hielp vaak.

Senior Member

Standaard

Maar wat WIL je eigenlijk? Compensatie? Geld terug?
    Je twee gitaren krijg je er niet mee terug.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Zo heeft m'n tante eens geregeld dat m'n gejatte leren jas uit een horeca gelegenheid 100% vergoed werd door de eigenaar.

Waarom zou de eigenaar dat moeten vergoeden eigenlijk?
    Kan ik me alleen iets bij voorstellen bij een betaalde garderobe.

Senior Member

Standaard

Het was en een bewaakte en een betaalde garderobe. Duidelijk toch?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik1970 Bekijk bericht
    Word ook lekker serieus genomen he aangetekende brief in de jurisprudentie briefje verzonden door een burger.
    Serieuzer dan jou.

Standaard

Schitterend hoe in dit soort draadjes de lui met al hun juridisch adviezen altijd weer klaar staan. Mijn goeie zeg, de friese autostoelenbekleder blijkt ineens dagvaardingen te schrijven. En niet 1 keer, nee "altijd!!". Wauw! Roeping gemist Joost!

Wat zit er toch een hoop juridische kennis en ervaring in dit forum. Hulde Hulde. Straatadvocaten genoeg maar om 1 of andere reden wordenb er toch knap weinig juridische procedures over dit soort zaken gevoerd...

En voor allen de zoveel verwachten van een "aangetekende brief". Wel eens bedacht dat niets zo gemakkelijk is als een aangetekende brief gewoon weigeren? Er is echt geen enkele verplichting em aan te nemen/accepteren. En je kunt wel, en volledig legitiem, zeggen dat je de betreffende brief niet hebt ontvangen.

Wel voor de TS en dan vanuit m'n rol als mod,
    Mocht de vraag komen dat dit draadje moet vedwijnen als onderdeel van het oplossen van het geschil, dan kan dat, maar niet voor ik van de TS een PB heb gekregen dat dit probleem naar tevredenheid is opgelost.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    En voor allen de zoveel verwachten van een "aangetekende brief". Wel eens bedacht dat niets zo gemakkelijk is als een aangetekende brief gewoon weigeren? Er is echt geen enkele verplichting em aan te nemen/accepteren. En je kunt wel, en volledig legitiem, zeggen dat je de betreffende brief niet hebt ontvangen.
    Ook hier zijn een aantal opties:
    - verstuur de brief zowel aangetekend als niet aangetekend en vermeld dat ook in je brief. De aangetekende brief kan iemand weigeren, de niet-aangetekende brief valt gewoon op de deurmat. Deze handelswijze wordt binnen ons rechtssysteem als voldoende zorgvuldig beschouwd.
    - laat een deurwaarder de brief bezorgen. Kost circa €60,-

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Mijn goeie zeg, de friese autostoelenbekleder blijkt ineens dagvaardingen te schrijven. En niet 1 keer, nee "altijd!!". Wauw! Roeping gemist Joost!
    Ik weet niet waar jij last van hebt, maar enig idee wat Joost daarvoor deed?
    Of maakt dat niet uit en wilde je alleen maar even iemand beledigen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten