Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 148 van 163 EersteEerste ... 4898138146147148149150158 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.471 t/m 1.480 van 1628
    Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SvenRBradley Bekijk bericht
    en eindelijk weer met fatsoenlijke 490 & 498 humbuckers in plaats van de 57's! Puur ACDC
    Leuk dat jij de 490 en 498 HB's de voorkeur geeft boven 57 classics....kan je me uitleggen wat jou precies meer bevalt gaande 490/498's? ik zit te spinnen op een LesPaul ding waar die 490 en 498 inzitten maar omdat de halve wereld juist de 57 classics in z'n SG propt, vroeg ik me af of ik met 490/498 blij zou worden (overigens zou het geluidsverschil in ene LP weer anders kunnen uitpakken dan in een SG vanwege maple top.. zegt men...)
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SvenRBradley Bekijk bericht
    Hierbij mijn duit in het zakje:

Een Gibson SG GT (mijn main axe), een Gibson SG Deluxe uit 2013 en een Standard uit 2015, welke ik deze week nog tweedehands heb aan kunnen schaffen voor een mooie prijs, met de GForce vervangen door Grover tuners! En hopelijk voegt een Gibson SG Standard van 2016 zich nog deze maand bij deze collectie!
    Vertelles... die 2015 met die zero fret en 'brede nek'.. hoe verhoudt zich dat ten opzicht van de rest? is het echt zo'n merkbaar (negatief) verschil of merk je d'r weinig of niks van?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    Leuk dat jij de 490 en 498 HB's de voorkeur geeft boven 57 classics....kan je me uitleggen wat jou precies meer bevalt gaande 490/498's? ik zit te spinnen op een LesPaul ding waar die 490 en 498 inzitten maar omdat de halve wereld juist de 57 classics in z'n SG propt, vroeg ik me af of ik met 490/498 blij zou worden (overigens zou het geluidsverschil in ene LP weer anders kunnen uitpakken dan in een SG vanwege maple top.. zegt men...)
    Leuke vraag. Hoewel niet aan mij gericht wil ik ook een duit in het zakje doen. Heb een Les Paul Custom met een 490/498 setje, en hoewel ze duidelijke gebreken hebben (google maar) die ik ook zeker merk, zijn ze erg cool voor wat ze wel goed kunnen: lekker rocken. Vooral de brug pickup.

Heb hier ook al een jaar een Gibson SG staan, zonder pickups. Waarom? Er zaten 490/498 in en die klonken echt KUT. Met hoofdletters. Totaal definitieloos, te veel mids voor een SG, kon er helemaal niets mee. Heb nu besloten eens een goede paf clone er in te zetten om te kijken wat dat geeft.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    is dit die ene die vorige week op MP verscheen voor 'bieden vanaf 350' en binnen een paar dagen weg was?? ik heb er ook zo-een en het is een topding voor dat geld (wel even goed afstellen.... lees mijn topic daarover).... congrats.. en: houden want ze zijn in 4 kleurtjes alleen in 2011 gemaakt.
    Bedankt! Weet niet of deze ook op Marktplaats stond, zou kunnen. Ik kwam 'm tegen op Facebook. Net een kleine modificatie gepleegd 😃. Andere knoppen:

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Leuke vraag. Hoewel niet aan mij gericht wil ik ook een duit in het zakje doen. Heb een Les Paul Custom met een 490/498 setje, en hoewel ze duidelijke gebreken hebben (google maar) die ik ook zeker merk, zijn ze erg cool voor wat ze wel goed kunnen: lekker rocken. Vooral de brug pickup.

Heb hier ook al een jaar een Gibson SG staan, zonder pickups. Waarom? Er zaten 490/498 in en die klonken echt KUT. Met hoofdletters. Totaal definitieloos, te veel mids voor een SG, kon er helemaal niets mee. Heb nu besloten eens een goede paf clone er in te zetten om te kijken wat dat geeft.
    Tsja.. wat is 'lekker rocken'.... alleen maar diffuus dichtgesmeerd ongedefinieerd scheuren, is ook weer zo beperkt..... Voor m'n 'customize-uw-Tokai-SG-project' heb ik om te proberen een set Kluson Creambuckers klaarliggen maar kan nog niets daarover melden want ik kom er niet aan toe om het project op te starten.. hoe goed of duur mogen PAF kloons zijn? Ik heb als alternatief voor de populaire Bare Knuckle PAF-kloon-pups wel eens over een setje Lindy Fralin Pure PAF's gedacht maar ook dat wordt me toch te gek voor een budgetproject.

Standaard

Gibson SG Standard van 1996.

Senior Member

Standaard

Nog in aanbouw...

Senior Member

Standaard

Ik heb wel n SG kloon, maar ik kan niet rappen. Ook niet een beetje.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik heb wel n SG kloon, maar ik kan niet rappen. Ook niet een beetje.

Senior Member

Standaard

Dank u dank u dank u

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten