Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 147 van 163 EersteEerste ... 4797137145146147148149157 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.461 t/m 1.470 van 1628
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Twee SG's zelfs op deze foto!

De Silverburst krijg tde laatste paar maanden ineens veel meer speeluren ... iets met verandering van spijs?
    Waarschijnlijk wel. Ik zeg dat omdat ik het herken uit mijn Fresia-periode. Op de foto lijkt jouw silverburst trouwens veel meer op een soort 'blueburst'. Zouden ze moeten gaan uitbrengen bij Gibson. Trouwens, de laatste jaren hebben we wat dat aangaat toch al weinig te zeiken over de keus in de meest uiteenlopende- en vaak zeer gewaagde, nieuwe kleuren (ofschoon doorgaans kort lopende series). Ik vind dat gaaf. Nu weet ik wel dat ik daarin bij de absolute minderheid behoor, maar dat zal me eerlijk gezegd gigantisch aan m'n harige kringspier oxideren.

En.... niet om lullig te doen, want zo is het écht niet bedoelt, maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar die andere. Niet omdat deze zo lelijk is. Zeer zeker niet. Maar jouw andere SG is gewoon de SG die in alle opzichten voldoet aan alles wat ik graag zou willen als ik een eigen signature model zou mogen ontwikkelen van en met de jongens bij Gibson.
    Hoewel........ kleine moeite om er in dat geval een halselement van een telecaster aan toe te voegen. Ik weet uit ervaring dat een Little '59 (of een mini JB) i.c.m. een tele-halselement perfect kan zijn. Ik denk zelfs dat het niet eens zou misstaan. Helaas zou ik niet assertief genoeg zijn om zoiets aan de Gibson jongens te vragen. En dus, uit angst uit het pand geflikkerd te worden, zou ik voorzichtig vragen of ze mijn signature model, wat eigenlijk gewoon - laten we eerlijk wezen - JOUW signature model zou zijn (maar ja, ze vroegen het mij, niet jou...., kan ik ook niks aan doen, toch?) zouden willen uitbrengen zoals jij 'm dus al enkele jaren doodleuk in je handen hebt gehad, maar TEVENS in een TWEEDE afwerking. Jawel! En die afwerking zou dan zijn: volledig melkwit, inclusief headstock (ja, ik ben mij er eentje), gecombineerd met een soort van tortoise slagplaatje.

Zo, genoeg geluld.

O nee, toch nog één dingetje!!!
    doe me een lol en gebruik voortaan een stevige en stabiele gitaarstandaard. Zet die standaard op minstens vier meter van de rand van het podium. O en zet dáár je gitaar in (anders staat zo'n standaard er ook maar voor lul bij). Weet je, ik heb foto's van een optreden met Vulvasonic en daar zie je direct achter ons een stuk of vier, vijf gitaren losjes tegen het drumpodium leunend, waaronder een Gibson SG en een Gibson ES-347. Ondanks het feit dat ik überhaupt nogal wankel op mijn benen stond en ik al 3 of 4 bier op had (in de wetenschap dat ik met twee biertjes al behóórlijk aangeschoten kan wezen), is alles toen gelukkig goed afgelopen. Maar je begrijpt dat dit heel anders had kunnen aflopen. Enfin, ik heb een wonderlijk groot vertrouwen in jou en ik geloof best dat je onder andere omstandigheden wat zorgvuldiger met je apparatuur omgaat. Echter, waar het me voorál om gaat is het gemak waarmee één of andere onverlaat er zomaar met je gitaar vandoor kan gaan. En dat meen ik. Of dat iemand met z'n zatte kloten aan je gitaar begint te klooien, of er een glas bier of cola overheen flikkert. Je kan denken "ach, wie doet zoiets nou?" Geloof me, dat soort gasten bestaat. Met de Fresia's stonden we doorgaans in grote feesttenten. Het gooien met bier was daarbij de norm. Denk aan concerten van Normaal, de Jovinks, of Mooi Wark. Dat was 'ons' circuit. Mijn (toen nog gigantische) effectenbak moest na ieder optreden volledig uit elkaar en schoongemaakt worden. Later hebben we er een opstaande rand achter gezet en de pedalen overdekt met een soort folie. Zo erg was het.
    Ik zie dat je je pedalen allemaal in een loop hebt gezet, of heb ik dat mis? Anders zou ik sowieso je pedalen goed afdekken. Kijk, die hele grote jongens staan op een 4 of 5 meter hoog podium met een open ruimte van zo'n meter of 8 (alles bij elkaar). In dat geval heb je de luxe om je die moeite te besparen. Maar nu....., mensen zijn rare wezens en niet altijd even sociaal. Denk aan je spulletjes.

En wederom mijn excuses voor een veel te lang antwoord.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 22 mei 2016 om 01:23
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

om de een of andere reden vind ikke de antwoorden en posts van Vulvasonic hoewel wat uitvoerig doorgaans prachtige staaltjes gitaar-liefde-proza dus hou je vooral niet in en schrijf lekker wat je te vertellen hebt.....mooie verhalen zijn ook wat waard.

Wat SG's betreft.. gisteren in Heerlen een zwarte (...) 2008 Tokai SG opgehaald.. (als volgend customizeproject... de Flying V is bijna af...) was ff rijen maar gelukkig rijdt mijn dieseltje 1 op 19,5 .. en zo kwam ik terecht bij de gitarist van Mooi Wark adept band De Rockduvels.. KompelRock noemen ze dat..... grappig toeval dat jij meldt dat jij 'vroegah' in het 'Mooi Wark' circuit zat.... kan me d'r nou nog meer bij voorstellen....
    Laatst gewijzigd door MikeD; 22 mei 2016 om 09:54
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Senior Member

Standaard

Zo, alweer vier maanden terug dat er in dit topic een beetje gerapt werd.

Net voor m'n 42ste verjaardag via ruil in bezit gekregen:

Een SG Special 60s Tribute uit 2011. M'n eerste Gibson. Erg fijne P90-gitaar, is mijn eerste indruk!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Standaard

Sinds kort mag ik hier ook posten, een 2016 standard.

Standaard

@ Demonturtle Gefeliciteerd, dat is een knap ding! Heerlijk die grote slagplaat, en eindelijk weer met fatsoenlijke 490 & 498 humbuckers in plaats van de 57's! Puur ACDC

Ik zit er ook aan te denken een 2016 model te bestellen bij onze Duitse buren, nu de prijzen eindelijk gezakt zijn naar 990. Ik kon het gewoon niet behappen dat er geen fatsoenlijke hardcase bij de (traditionele Standard SG) wordt meegeleverd voor het 2016 model voor 1000+ euro's! Afgelopen week toch eerst het 2015 model gekocht; SG's zijn gewoon vet!
    DEAD COMPANY - Going Places (EP) nu overal te beluisteren!! (Spotify, Google Play, iTunes, Tidal, etc...)

Standaard

Hierbij mijn duit in het zakje:

Een Gibson SG GT (mijn main axe), een Gibson SG Deluxe uit 2013 en een Standard uit 2015, welke ik deze week nog tweedehands heb aan kunnen schaffen voor een mooie prijs, met de GForce vervangen door Grover tuners! En hopelijk voegt een Gibson SG Standard van 2016 zich nog deze maand bij deze collectie!
    DEAD COMPANY - Going Places (EP) nu overal te beluisteren!! (Spotify, Google Play, iTunes, Tidal, etc...)

Senior Member

Standaard

Wat een Sg geweld SvenR! Simpel juniortje, enough for me.

Laatst gewijzigd door Pepe; 28 september 2016 om 17:24

Senior Member

Standaard

Fraai allemaal! Voor mijn 60s Tribute SG (zie m'n post van vanochtend een stukje hierboven) heb ik m'n Fender Stratocaster ingeruild. Een SG is gewoon meer mijn gitaar, ben ik gaan merken na een paar jaar spelen op een Koreaanse rip off. Meer speelcomfort dankzij het geringere gewicht, ruigere klank. Een zwarte SG Standard staat op m'n lijstje voor ooit...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Wat een Sg geweld SvenR! Simpel juniortje, enough for me.

Kloothommel!

Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB74 Bekijk bericht
    Zo, alweer vier maanden terug dat er in dit topic een beetje gerapt werd.

Net voor m'n 42ste verjaardag via ruil in bezit gekregen:

Een SG Special 60s Tribute uit 2011. M'n eerste Gibson. Erg fijne P90-gitaar, is mijn eerste indruk!

is dit die ene die vorige week op MP verscheen voor 'bieden vanaf 350' en binnen een paar dagen weg was?? ik heb er ook zo-een en het is een topding voor dat geld (wel even goed afstellen.... lees mijn topic daarover).... congrats.. en: houden want ze zijn in 4 kleurtjes alleen in 2011 gemaakt.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten