Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
OK, dus het werkt en klinkt nu goed?

Ik had het breadboardje met componenten nog zo op m'n bureau liggen en heb er even wat ander FETs in geprobeerd met dus de originele weerstandswaarden 14k7 (samengesteld 10k + 4k7) en 6k8.

Met de BF256A gaat dit wel behoorlijk goed. 2 exemplaren gemeten en die geven resp.:

D = 6.20V
S = 1.24V
G = 0V

D= 6.10V
S = 1.29V
g = 0V

Mocht je alsnog niet tevreden zijn dan is dit type i.c.m. originele weerstandswaarden dus nog te proberen.
heb zo net nog even geprobeert.
setup is een cort hss met bill lawrence pickups en een oude evans transistor versterker.
als je de sustain helemaal dicht draait is er het fuzz randje, maar al snel tijdens het draaien gaat dit drastisch omhoog.
wat ik jammer vind is dat hij dan heel snel, ondanks dat de tone op de helderste stand staat, richting nasaal gaat, dus alsof de tonepot van je gitaar helemaal dicht staat (money for nothing geluid).
van de sprankel (fender achtige klokje) of tussenstandje tussen de twee single coils blijft snel niets meer over.
zal eens zien of de electronica winkel nog een bf256A heeft liggen, of anders toch maar een origineel bestellen, al denk ik dat dit weinig verandert aan de drastische klankkleur verandering