Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 57 van 64 EersteEerste ... 7475556575859 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 561 t/m 570 van 637

Discussie: Custom pedaaltjes

Senior Member

Standaard

Ff wat raars. De ruis die ik hoorde was erg aanwezig bij de 1 Spot voeding. Toen ik die ff opruilde met de voeding van mijn Holy Grail Nano was de ruis bijna weg. Ik hoor trouwens ruis en brom. Krijg alleen mijn filmpje niet lekker geüpload . Ga nog ff een paar pogingen doen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Filmpje

https://youtu.be/ylYHt9LUOdA

147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Dat laatste is al beter. Je ziet de D-spanning omhoog gaan en het spanningsverschil tussen D en S groter worden. Ik zou toch nog eens 6k8 bij S proberen want daar moet je haast gewoon sluiting hebben gehad en nu stelt de FET zich wel in.

Bedenk ook dat je met het aanpassen van de weerstanden behalve de DC-instelling ook de gain van het trapje beïnvloed. Die zal nu lager zijn. Daarom zou ik zelf bij S die 6k8 er in houden. Als ik hier met 4 BF256C exemplaren met 10k en 6k8 op een breadboardje de boel bruikbaar kan instellen moet dat op jouw print toch ook mogelijk zijn.
    daar gaan we ;-)
    6k8 + 9k8 combi
    D = 3.96v
    S = 3.64v
    G = 0v

6k8 + 4k9 combi
    D = 6.26v
    S = 4.04v
    G = 0v

hoe lijkt dit?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ff wat raars. De ruis die ik hoorde was erg aanwezig bij de 1 Spot voeding. Toen ik die ff opruilde met de voeding van mijn Holy Grail Nano was de ruis bijna weg. Ik hoor trouwens ruis en brom. Krijg alleen mijn filmpje niet lekker geüpload . Ga nog ff een paar pogingen doen.
    ergens op die DIY sites staat soms een aanpassing voor daisychain voeding of niet, kan het daarmee te maken hebben?
    http://tagboardeffects.blogspot.nl/2...rd-wiring.html
    Laatst gewijzigd door no 1 hops; 13 oktober 2016 om 17:14

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    6k8 + 4k9 combi
    D = 6.26v
    S = 4.04v
    G = 0v
    Dus de 4k9 zit op de plaats van de 14k7 en de 6k8 is de originele waarde?
    Je hebt een BF256C?

FETs hebben tolerantie (misschien nog fabrikaat afhankelijk), maar zo ver uit de richting krijg ik het hier niet voor elkaar.

Op zich kun je dit gebruiken en luisteren of je met het geluidsvolume zo goed uitkomt. Zoals gezegd zal de gain van deze trap lager zijn dan origineel bedoeld. Als het werkt, werkt het.

Het is mij nu wel duidelijk dat de BF256C helemaal geen 'equivalent' van de 2N5485 is. Ik zal eens op m'n breadboardje met wat ander types hier kijken of dat beter wil.
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ah mooi, ik begrijp uit je andere filmpje dat het nu naar behoren werkt?

Senior Member

Standaard

Ah mooi, ik begrijp uit je andere filmpje dat het nu naar behoren werkt?
    Bijgeluiden zijn met de juiste voeding minimaal en voorlopig acceptabel. Sound is te gek.

147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Dus de 4k9 zit op de plaats van de 14k7 en de 6k8 is de originele waarde?
    Je hebt een BF256C?
    klopt
    FETs hebben tolerantie (misschien nog fabrikaat afhankelijk), maar zo ver uit de richting krijg ik het hier niet voor elkaar.

Op zich kun je dit gebruiken en luisteren of je met het geluidsvolume zo goed uitkomt. Zoals gezegd zal de gain van deze trap lager zijn dan origineel bedoeld. Als het werkt, werkt het.

Het is mij nu wel duidelijk dat de BF256C helemaal geen 'equivalent' van de 2N5485 is. Ik zal eens op m'n breadboardje met wat ander types hier kijken of dat beter wil.
    hij heeft gain genoeg, bijna teveel zou ik zeggen, maar dat had hij bij de andere voltages eigenlijk ook alleen was daar de output in vergelijk met het originele signaal lager en dus niet bruikbaar. nu heb ik de volume pot echt nodig, eerst moest hij vol open.
    de verschillende BF256c die ik hier heb liggen geven ook niet allemaal dezelfde waarde als ik meet, dus die tolerantie is duidelijk zicht/meetbaar.

Senior Member

Standaard

OK, dus het werkt en klinkt nu goed?

Ik had het breadboardje met componenten nog zo op m'n bureau liggen en heb er even wat ander FETs in geprobeerd met dus de originele weerstandswaarden 14k7 (samengesteld 10k + 4k7) en 6k8.

Met de BF256A gaat dit wel behoorlijk goed. 2 exemplaren gemeten en die geven resp.:

D = 6.20V
    S = 1.24V
    G = 0V

D= 6.10V
    S = 1.29V
    g = 0V

Mocht je alsnog niet tevreden zijn dan is dit type i.c.m. originele weerstandswaarden dus nog te proberen.

Senior Member

Standaard

OK, dus het werkt en klinkt nu goed?

Ik had het breadboardje met componenten nog zo op m'n bureau liggen en heb er even wat ander FETs in geprobeerd met dus de originele weerstandswaarden 14k7 (samengesteld 10k + 4k7) en 6k8.

Met de BF256A gaat dit wel behoorlijk goed. 2 exemplaren gemeten en die geven resp.:

D = 6.20V
    S = 1.24V
    G = 0V

D= 6.10V
    S = 1.29V
    g = 0V

Mocht je alsnog niet tevreden zijn dan is dit type i.c.m. originele weerstandswaarden dus nog te proberen.
    heb zo net nog even geprobeert.
    setup is een cort hss met bill lawrence pickups en een oude evans transistor versterker.
    als je de sustain helemaal dicht draait is er het fuzz randje, maar al snel tijdens het draaien gaat dit drastisch omhoog.
    wat ik jammer vind is dat hij dan heel snel, ondanks dat de tone op de helderste stand staat, richting nasaal gaat, dus alsof de tonepot van je gitaar helemaal dicht staat (money for nothing geluid).
    van de sprankel (fender achtige klokje) of tussenstandje tussen de twee single coils blijft snel niets meer over.
    zal eens zien of de electronica winkel nog een bf256A heeft liggen, of anders toch maar een origineel bestellen, al denk ik dat dit weinig verandert aan de drastische klankkleur verandering

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten