Memo to self: Méér lijmklemmen regelen ! Dat is nu geen probleem, want het middendeel zit goed gelijmd ... Maar toch.
![]()
Memo to self: Méér lijmklemmen regelen ! Dat is nu geen probleem, want het middendeel zit goed gelijmd ... Maar toch.
![]()
dat is erg royaal met de lijm ;] voor houtlijm kan je beter een iets fijner lijmkammetje gebruiken. of een kwastje dat is ook al genoeg. Als het heel dik zit dan gaan de planken graag "zwemmen"
Als je niet genoeg lijmtangen hebt is iets zwaars er op zetten ook een simpele truck trouwens
Is dat niet een beetje zwaar om een truck er op te zetten?
Mooi spul, zo'n frees !
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 13 oktober 2016 om 19:10
Neck pocket: 16 mm
Brug pickup holte: 18,5 mm (moet nog iets dieper denk ik)
Mockup:
Ik vind deze roest echt gaaf ! Ik ben benieuwd hoe veel ik er van kan bewaren ...
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 13 oktober 2016 om 19:10
De holte voor de bridge pickup is nu 22 mm: goed !
Tussen de binnenste lijntjes het gedeelte dat de houten kern van de Star Tele gaat worden. Net als Rustkaster 0001 krijgt deze gitaar alleen een brugelement en een volumeknop.
Ik wil proberen deze gitaar zoveel mogelijk met huis-tuin-en-keukengereedschap te maken, dus ik zaag de body uit met mijn decoupeerzaag. Daarna zal er nog wel wat gevijld en geschuurd moeten worden. Gelukkig valt de hele houten kern in het staal; een schoonheidsprijs zal dit houten werkstuk niet krijgen. Maar vergeet niet dat ik nog nooit met hout heb gewerkt ! Ik heb al weer veel geleerd.
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 14 oktober 2016 om 13:20
De decoupeerzaag.
Het wordt langzaam aan weer een echte Crash Cowboy Rustkaster !
En man, kijk naar dat patina ... jammer dat dit aan de binnenkant komt. Of wil iemand een lefty ?
![]()
Favorieten/bladwijzers