Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1471 van 1797 EersteEerste ... 47197113711421146114691470147114721473148115211571 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 14.701 t/m 14.710 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Volgens de meeste verkopers speelt hun epiphone of replica een Gibson eruit, of hun mim strat een custom shop.

Als men het maar lang genoeg blijft zeggen, gaan ze het misschien zelf nog geloven ook ☺.

Er wordt op internet ook vaak gezegd dat bijvoorbeeld een maybach lester vergelijkbaar is met gibson customshop.
    Onder voorbehoud dat ik misschien een hele slechte lester bespeeld heb zeg ik: No way, nog niet bijna, nog niet misschien.

Senior Member

Standaard

Is natuurlijk ook onzin om een Maybach Lester van €1800 te vergelijken met een Gibson CS die beginnen bij €5000. Wat niet wegneemt dat Lesters prima LP's zijn en wel vergelijkbaar zijn met Gibsons rond de €2500,-. Door hun gewicht, age-ing, amber pu's en algehele feel vind ik ze in ieder geval erg prettig.

Het lijkt wel of verkopers bang zijn om een advertentie te plaatsen zonder termen als zeer resonant, gibson/fender killer, uit de eerste en beste serie, true player etc. etc.

Senior Member

Standaard

Muziek zaken moeten hun handel verkopen dus gebruiken ze die termen. En die Maybachs worden goed verkocht dus die termen werken blijkbaar🙈

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Is natuurlijk ook onzin om een Maybach Lester van €1800 te vergelijken met een Gibson CS die beginnen bij €5000.
    Klopt, maar het wordt zo veel gedaan. Even zonder naar het geld te kijken, snap ik niet dat men vindt dat de Maybach dan beter is, maar dat is en blijft wat glad ijs, om objectief te kijken, en de factor smaak daarin even uit te schakelen.
    Ik heb trouwens geen vergelijk met een €5000,- CS, maar meer een €3000,- CS, in de vorm van zo'n 1957 vos goldtop geval ding die ik laatst eens getest heb, met de Maybach nog vers in het geheugen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Wat niet wegneemt dat Lesters prima LP's zijn en wel vergelijkbaar zijn met Gibsons rond de €2500,-. Door hun gewicht, age-ing, amber pu's en algehele feel vind ik ze in ieder geval erg prettig.
    Het gewicht viel op bij het exemplaar dat ik getest heb ja, érg licht!
    age-ing en die pickups kunnen mij persoonlijk niet boeien; die pickups zou ik er toch uit gooien. De pickups van een gibson CS ook trouwens. Tenminste, als ik de gitaar live zou gaan gebruiken, om vwb output (weet niet of het output alleen is, maar het idee is duidelijk.....) een beetje gelijk te zitten aan mijn andere gitaren; anders wordt de balans tussen de kanalen behoorlijk verstoord, en dat is klote.

Edit: Ik heb trouwens niks aan te merken op de bespeelbaarheid van de geteste Lester, maar ik vond de klank wat doods, er gebeurde niet echt wat.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 11 september 2016 om 10:12

Senior Member

Standaard

Yep, mijn Epiphone Dot speelt en klinkt vele malen beter dan de Gibson Es-335 van een bekende, daarom vraag ik ook de hoofdprijs bij eventuele verkoop, want zo'n gitaar hoeft niet weg...die mag weg...

Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DEA100MKIV Bekijk bericht
    http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=e...ails&id=197419

zegt dat het de echte gibson sound is, niet gek voor 95 euro wat hij per mail aanbood.
    voor die sound is het natuurlijk een prikkie.

helup !
    wat moet ik ?

hoop dat ik niet uit gelachten word want dat vind ik erg gemeen
    een washburn die klinkt als een gibson... kan je ze naast elkaar testen??? miss schrik je je de pip of word je aangenaam verrast....never mind; als jij t een leuke gitaar vind voor 95 piek dan koop je m toch???
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DEA100MKIV Bekijk bericht
    http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=e...ails&id=197419
    zegt dat het de echte gibson sound is, niet gek voor 95 euro wat hij per mail aanbood.
    voor die sound is het natuurlijk een prikkie.
    Beginnersgitaar (maverick = verwilderd kalf), eind jaren '90, origineel $150, 2e hands gaan voor die originele nieuwprijs dus blijkbaar blijven ze goed. Washburn maakt goede gitaren.
    Vergelijking met een Gibson (Les Paul) slaat nergens op. Sustain schijnt niet geweldig te zijn en nogal wat mensen vervingen de pickups.
    Epiphone SG Custom - Ibanez Gio bas - Gibson M3 - Fender Jaguar

Standaard

Niet zo zeer twijfels of de advertentie als wel over de adverteerder. Hebben ze daar last van een zonnesteek of zo? €1650 voor een Ibanez Custom Agent met notabene een geschroefde(!?) hals.

Heb hier een exemplaar met gelijmde hals en originele case...... Die is dan zeker een fortuin waard 😏😎🤔

http://link.marktplaats.nl/m10871017...app_ios_tablet

------------------------------------------
    Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
    Niet zo zeer twijfels of de advertentie als wel over de adverteerder. Hebben ze daar last van een zonnesteek of zo? €1650 voor een Ibanez Custom Agent met notabene een geschroefde(!?) hals.

Heb hier een exemplaar met gelijmde hals en originele case...... Die is dan zeker een fortuin waard ������

http://link.marktplaats.nl/m10871017...app_ios_tablet

------------------------------------------
    Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad

Die lui sporen daar niet en ik vind ze niet betrouwbaar. Ik had een gitaar te koop staan en hij biedt. Ik en hij gaan akkoord en hij zei dat hij nog moest kijken wanneer hij langs kon komen. Na een week maar eens een mailtje gestuurd wanneer het hem past. Geen gehoor. Weer een week later weer eens een mailtje gestuurd; geen gehoor. Nog eens een week later weer een mailtje gestuurd en precies wat ik verwachte, geen antwoord! Laat staan als je daar een gitaar gaat kopen en er is iets mee. Dan zou het mij niets verbazen dat hij dan ook geen gehoor geeft.... Daarnaast betaal je bij hem wel de hoofdprijs.

Senior Member

Standaard

Ik heb Frans van Guitar Farm ook weleens mailtjes gestuurd, hij antwoordde altijd supersnel, maar wel met een heel opdringerige toon alsof hij gitaren bij je in de maag wilde splitsen.
    Hij heeft wel wat leuke rebel relics op de site staan, alleen met 2K veel te duur.
    Ik vertrouw dat dan ook niet.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten