Dat is slechts mijn mening. Ik heb een paar Haars in handen gehad en vond ze redelijk goed, maar niet waanzinnig klinken. Ook speelden ze minder smooth dan ik had verwacht. Anderen vinden weer iets anders. Het lijkt potjandosie wel een forum.![]()
Dat is slechts mijn mening. Ik heb een paar Haars in handen gehad en vond ze redelijk goed, maar niet waanzinnig klinken. Ook speelden ze minder smooth dan ik had verwacht. Anderen vinden weer iets anders. Het lijkt potjandosie wel een forum.![]()
Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.
Ja precies, maar dat is toch iets heel anders dan starten met een MIM Fender.... Want er zit werkelijk geen één onderdeel dat overkomt met een MIM Fender.
Het zou natuurlijk kunnen dat hij begint met een MIM Strat, de body vervangt, daarna de hals, dan de tuners, dan de slagplaat, de hardware, de pickups en de pots. Maarja, dat lijkt me een beetje omslachtig.
Tjah, Warmoth parts zullen het ook niet zijn voor die 1000 euro.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Nix ervan: Kauffmann's worden, op de hals na, van scratch af gebouwd. De allereerste van 3 jaar geleden waren ook nog gemaakt van kan en klare bodies, maar ook die zijn de afgelopen jaren gewoon zelf gezaagd.
Dit jaar is hij ook begonnen met bindingen langs de Telebodies en heeft hij zijn eerste LP gemaakt.
Laatst gewijzigd door Joost de Ruig; 8 september 2016 om 17:04
Laatst gewijzigd door D3nnis; 8 september 2016 om 17:04
Laatst gewijzigd door telerocker; 8 september 2016 om 17:07
Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.
Nou moet ik zeggen dat ik van alles hoor over Kauffmann, zowel in goede als in slechte zin. Dus ik ga gewoon af op mijn eigen ervaring.
Gitaar is op zich prima waar voor 't geld. Wat ik wel jammer vind is dat je geen keuze hebt in halsprofiel. Zo is de hals wel wat forser dan ik zou willen. Bij een echte custom made verwacht ik wel dat je dat kan kiezen, maar daar betaal je dan ook weer hele andere prijzen voor. Zo'n Smitty bijvoorbeeld, die is ruim 2 x zo duur. Dan heb je bijvoorbeeld ook flamed maple en dat soort grappen.
Persoonlijk maakt het mij trouwens niets uit of er wel of niet met prefab bodies en halsen worden gewerkt, het gaat om het eindresultaat. Naar mijn smaak heb je voor rond de €950,- prima gitaren aan een Kauffmann's. Hij maakt soms meerdere gitaren per week en dan snap ik dat een hals wel behoorlijk tijdrovend is om zelf te bouwen. De nitro afwerking van zowel hals als body doet hij trouwens ook zelf.
Smitty, Gun, RebelRelic, e.d. beginnen rond de €2300,- en zonder koffer begint Kauffmann's bij €900,- , dus dat is inderdaad een ander categorie. Op Gun na, ken ik trouwens niemand in NL die zijn bruggen, neckplates, knobs, slagplaten etc zelf maakt. En nog zeer smaakvol ook. Eugen vind ik een kunstenaar met zijn hardware.
Favorieten/bladwijzers