Wat ik niet lekker vond aan die elite? Die lak, en de nek afwerking. Ben meer van de geoliede lakken. Ik weet niet wat fender op die nekken pleurt, maar het is geen olie.
Wat ik niet lekker vond aan die elite? Die lak, en de nek afwerking. Ben meer van de geoliede lakken. Ik weet niet wat fender op die nekken pleurt, maar het is geen olie.
Als je iets laat bouwen, moet je ook maar hopen dat dat goed uitpakt. Ik vind trouwens de USA Fenders op zich goed in elkaar steken. Ik heb al jaren een American Series tele die door de satin finish neck heerlijk speelt en na een pickup-upgrade ook klinkt zoals ik het graag hoor. Je moet gewoon eens wat strats van verschillende merken testen. Dan hoor je vanzelf wanneer de juiste belletjes rinkelen...![]()
Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.
Kauffmann start met onderdelen van een MIM strat misschien en lakt die naar wens.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Wat bedoel je precies? Het enige wat gelakt wordt aan een gitaar is de body en evt. de neck en die zijn zeker niet van Fender.
Mijn Kauffmann heeft Klusons, Wilkinson brug met compensated saddles en Seymour Duncun elementen. Dus ook niks wat met MIM Fenders te maken heeft.
Tom zegt ook START ... Misschien heb jij een customshop Kauffmann die kosten meer 😜
Laten we het erop houden dat Kauffmann net als vele anderen assembleert en afstelt. Het zullen best goede gitaren zijn, maar dat zijn andere merken in die prijsklasse ook. Ik blijft erbij: kijk, speel en vergelijk.
Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.
Ik heb zelf Bare Knuckles en Suhr in mijn gitaren zitten, maar het wemelt van de kleinere producenten die kwaliteitspickups maken. Amber, Throbak, Klein, Kloppmann, Voodoo, Lindy Fralin, Motorcity etc etc.
Ik zou eerst eens een gitaar aan de tand voelen. Dan weet je of de hals je ligt, of de gitaar lekker resonant is en of de afwerking goed is. Pickups kun je altijd vervangen. Bij een strat is dat ook niet ingewikkeld.
Favorieten/bladwijzers