Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 517 van 593 EersteEerste ... 17417467507515516517518519527567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.161 t/m 5.170 van 5928
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ik heb mijn Stratjes in dit topic nog nooit gepost, dus bij deze:

1. Fender Classic Player 50 uit 2011 (for sale btw), fijne allround Strat uit het laatste jaar dat er nog CS-pu's in werden gezet (nu zijn dat CS-designed pu's). Hoewel ik erg van v.o.s. houd, heb ik er een 3-ply slagplaat opgezet, omdat ik een 1-ply altijd zo ielig vind staan. Absoluut een van de betere m.i.m. gitaren.

2. Kauffmann's Strat met amber pu's. Echte player, erg licht en wat je maar weinig tegenkomt: uit 1 deel! Veel bang for the buck deze Kauffmann's en naar eigen specs te laten bouwen. Blijvertje

Fijne CP ook! Ik heb hem in handen gehad en viel met stoel en al achterover! Wat een lekkere strat!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Wat is er mis met de afwerking van die Elites dan? Die Elite jazz bas die ik heb staan is subliem. Niks mis met Smitty maar ik betwijfel of zo'n Smitty echt beter is (qua sound). Heb je ze vergeleken dat je het zo stellig beweert?
    Jep. Daarom durf ik dat stellig te beweren.
    Daarom zou ik voor dat geld geen fenders pakken maar andere alternatieven onderzoeken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Weet je waar ik nou geen reet van snap?
    Ik heb tot nu toe 3x (of zo) een haar strat in mijn handen gehad (3 verschillende), en 3x vond ik het maar zozo.
    Zal deels smaak zijn, en deels misschien pech,maar toch.
    Het model wijkt wat af van een normale strat, maar probeer bijvoorbeeld eens een reflection van De Gier. Die heb ik ook een aantal bespeeld (verder geen kenner) en die waren te gek...
    Waarom koop je dan geen de Gier?
    Ze zullen ongetwijfeld lekker spelen en klinken, maar die vorm....jakkes.....te futuristisch naar m'n smaak. Maar ik ben ook een conservatieve lul, daar zal Herman liggen🙈

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Waarom koop je dan geen de Gier?

Omdat ik geen strat nodig heb, omdat ik er reeds 4 heb, waarvan er geen een fender is ☺

Senior Member

Standaard

Die reflection is er ook in H-H configuratie toch? A la een les Paul zeg maar.

Senior Member

Standaard

Die wisselvalligheid van Haar herken ik wel. Zeker sinds die ook gewoon in de diverse shops hangen, staat een Haar niet meer per definitie garant voor een topgitaar. Een Smitty wat mij betreft wel. Ik heb nog nooit een slecht Smitty in mijn handen gehad en ben diverse malen bij Eric thuis geweest en heb daar genoeg kunnen proberen. Een Smitty Strat en een Gun Tele staan dan ook op mijn bucketlist

Standaard

Goooh jullie maken het mij zo moeilijk!
    Ik heb gewoon nog nooit een Amerikaanse Fender in men handen gehad en gekocht. Het idee van zon klassebakicoon te hebben is gewoon fijn. Alles wat alternatief is kan in mijn ogen toch nooit beter zijn "confused"! Die Kauffmann is erg mooi joost WOW! Haar vind ik ook maar meh...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Die reflection is er ook in H-H configuratie toch? A la een les Paul zeg maar.
    Ik weet niet of die reflection nog wel gemaakt word, je ziet ze zo weinig tegenwoordig.

Maar goed, dan heb je nog steeds een strat-achtige gitaar. Voor een LP moet je toch een Authority hebben, maar die kost serieus knaken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Het idee van zon klassebakicoon te hebben is gewoon fijn. Alles wat alternatief is kan in mijn ogen toch nooit beter zijn
    Ik snap wat je met dat eerste bedoelt; je bent (net als ik) gewoon merkgeil

Dat tweede is natuurlijk een mythe die ze bij Fender graag in stand houden.
    Maar een Amerikaanse Fender Stratocaster is niet meer dan een paar aan elkaar geschroefde stukken hout met wat elektronica en hardware die door een paar geïmporteerde Mexicanen in elkaar wordt geschroefd in een fabriek van een op rendement belust bedrijf.
    Een gepassioneerde luthier die zorgvuldig zijn onderdelen kiest kan dat zeker toppen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Goooh jullie maken het mij zo moeilijk!
    Ik heb gewoon nog nooit een Amerikaanse Fender in men handen gehad en gekocht. Het idee van zon klassebakicoon te hebben is gewoon fijn. Alles wat alternatief is kan in mijn ogen toch nooit beter zijn "confused"!
    Dan zou ik eerst beginnen met wat Fender USA's te testen of eventueel een van die vele andere cloners die hier genoemd worden. Iedereen kan hier van alles beweren, maar het gaat erom wat jij zelf vindt. Daar kom je pas achter als je het zelf probeert.

@Arjan: ik ben toch nog benieuwd wat je niet goed vond aan de afwerking van die Fender Elite strat?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten