Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 514 van 593 EersteEerste ... 14414464504512513514515516524564 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.131 t/m 5.140 van 5928
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Hallo dames en heren!
    Kan iemand mij hier helpen aan een eerlijke mening over de elite series HSS strat?
    Ik lijk hier nergens een goede mening te vinden over de tone van de nieuwe pickups.
    Die Elite serie strat lijkt me een meer dan prima gitaar. Ik heb zelf een Fender Elite jazz bas thuis staan en dat is echt een hele fijne bas en die nieuwe noiseless pickups vind ik erg goed klinken (op die jazz bas in ieder geval). Wel aan de prijs, maar dat is hij waard. Verwacht een iets moderner strak strat geluid. Er staan al best wat filmpjes op YT.

Zelf ben ik nooit kapot van HSS strats vanwege de te grote verschillen in klank tussen humbucker en single coil, maar dat is een kwestie van smaak.
    Laatst gewijzigd door apekop; 7 september 2016 om 14:44
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Die Elite serie start lijkt me een meer dan prima gitaar. Ik heb zelf een Fender Elite jazz bas thuis staan en dat is echt een hele fijne bas en die nieuwe noiseless pickups vind ik erg goed klinken (op die jazz bas in ieder geval). Wel aan de prijs, maar dat is hij waard. Verwacht een iets moderner strak strat geluid. Er staan al best wat filmpjes op YT.

Zelf ben ik nooit kapot van HSS strats vanwege de te grote verschillen in klank tussen humbucker en single coil, maar dat is een kwestie van smaak.
    Bedankt voor de info apekop.
    Ik zou een HSS nemen omdat ik ook wel wat rock speel in onze band en met een les paul totaal niet overweg kan. Ik twijfel nog een beetje.

Een Am elite Hss en mijn cp60 houden SSS.
    Een Am elite SSS en mijn cp60 voorzien van een singlecoil humbucker variant.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Hoi Tom,

Ik heb zowel een usa deluxe strat (HSS), als twee CP60's strats (eentje SSS en eentje met een little 59' in de brug) en een us standard.
    Voor mij persoonlijk heeft de deluxe een stapje achteruit moeten zetten tegenover de CP60'.
    Ik had de eerste CP60 gekocht als backup voor mijn deluxe en na een tijdje is de deluxe de backup geworden.
    Een tijdje daarna heb ik een tweede CP60 gekocht en sindsdien is mij deluxe niet meer buiten geweest.

Begrijp me niet verkeerd he, ik zeg niet dat de ene beter of slechter is dan de andere, het zijn ook totaal verschillende gitaren, alleen liggen die classic players mij persoonlijk enorm goed.

Over de elite kan ik niets uit eigen ervaring zeggen, daar heb ik nooit op gespeeld.

Maar misschien is het een idee om eerst eens een humbucker in je classic player te steken en te kijken wat dat voor jou doet.
    Werkt het is het super, en is het niets dan ben je weinig geld kwijtgespeeld en kan je nog steeds alle kanten op.

Ik weet niet waar je vandaan komt maar je bent altijd welkom om eens te komen testen en vergelijken, ik heb een fender hotrod, een marshall dsl40 en een engl thunder drive staan. En desgewenst een eleven rack.

Senior Member

Standaard

Mijn Eric Johnson strat scheurt ook behoorlijk. Het is wel anders dan een humbucker, smeert de boel niet zo dicht. Dat is niet per definitie positief of negatief, maar afhankelijk van het nummer. Het is daarom juist een hele fijne aanvulling op m'n LP.
    Maargoed, als je een lekker scheurende strat achtige gitaar met humbucker wil is er nog meer te koop natuurlijk. Denk bijv. aan een MM Luke of Silhouttem, een (fatsoenlijke) Ibanez of Jamaha Pacifica.
    De mojo spat er natuurlijk niet meteen vanaf maar het zijn wel hele veelzijdige en prettig spelende gitaren.

Senior Member

Standaard

Ik heb net gister in het New Gear topic een posting over die American Pro Hss gedaan
    Met Peppi & Kokki filmpje.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Hoi Tom,

Ik heb zowel een usa deluxe strat (HSS), als twee CP60's strats (eentje SSS en eentje met een little 59' in de brug) en een us standard.
    Voor mij persoonlijk heeft de deluxe een stapje achteruit moeten zetten tegenover de CP60'.
    Ik had de eerste CP60 gekocht als backup voor mijn deluxe en na een tijdje is de deluxe de backup geworden.
    Een tijdje daarna heb ik een tweede CP60 gekocht en sindsdien is mij deluxe niet meer buiten geweest.

Begrijp me niet verkeerd he, ik zeg niet dat de ene beter of slechter is dan de andere, het zijn ook totaal verschillende gitaren, alleen liggen die classic players mij persoonlijk enorm goed.

Over de elite kan ik niets uit eigen ervaring zeggen, daar heb ik nooit op gespeeld.

Maar misschien is het een idee om eerst eens een humbucker in je classic player te steken en te kijken wat dat voor jou doet.
    Werkt het is het super, en is het niets dan ben je weinig geld kwijtgespeeld en kan je nog steeds alle kanten op.

Ik weet niet waar je vandaan komt maar je bent altijd welkom om eens te komen testen en vergelijken, ik heb een fender hotrod, een marshall dsl40 en een engl thunder drive staan. En desgewenst een eleven rack.
    hey deefke, van waar ben je ergens?
    Ik heb wel een mexicaanse cp60. Jij hebt misschien een reissue?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    hey deefke, van waar ben je ergens?
    Ik heb wel een mexicaanse cp60. Jij hebt misschien een reissue?

Ik ben van Antwerpen.
    En mijn CP60's zijn ook de Mexicaanse hoor

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Ik ben van Antwerpen.
    En mijn CP60's zijn ook de Mexicaanse hoor
    Ah ok, ikben van Schoten 😀.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    In mijn HSS Strat zitten 2 oude Fender alnico's met wat meer windingen (vraag met niet hoeveel) en een Bill Lawrence L500. Die combi past goed, omdat de L500 zo helder en strak klinkt. Verder is de pup hoogte ook van belang om het tot één geheel te smeden.

Standaard

De Hss elite heeft een gebalanceerde set meende ik te lezen hoor!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten