Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 589 van 622 EersteEerste ... 89489539579587588589590591599 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.881 t/m 5.890 van 6220
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door richwoodplayer Bekijk bericht
    Zoals ze staan is hij goed geintoneerd, daar gaat het om toch? niet om of het er raar uitziet?

Klopt, maar ik ben wel benieuwd hoe het dan komt dat het verloop er bij jou wat anders uit ziet dan op de meeste gitaren. Ongebruikelijke set snaren of zo?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JGD Bekijk bericht
    Haha, ja, die vraagt misschien om uitleg

Eigenlijk drie dingen:
    -ik vind ze gewoon niet zo mooi (en zeker de eerlijkere sunburst varianten niet, heb ik altijd op welke gitaar dan ook lelijk gevonden).
    -ik vind ze erg lomp
    -ze " hangen" me gewoon niet lekker.

Ik heb overigens geen Gibson-aversie.
    Ik ben dol op mijn 1984 Gibson Explorer.
    En ook mijn nieuwe (ok, BaCH, niet Gibson) Flying V is nu al 1 van mijn lievelings gitaren.

Dan chapeau dat je toch de moeite hebt genomen om de 588 pagina's door te nemen.
    Can't have to many Tele's

Senior Member

Standaard

Hoe mooi ik een LP ook vind, ik zal er vermoedelijk nooit echt vriendjes mee worden. Diverse malen wel serieus geprobeerd en van verschillende merken een in bezit gehad, maar het is gewoon niet mijn plank. Te zwaar, de hals, de onbalans, het is gewoon een combinatie van zaken. Terwijl ik gelukkig wel vriendjes ben geworden met mijn laatste Gibson aankoop: een Special 60 v.o.s. Ik heb eerder gememoreerd dat een Maybach Lester de eerste LP was waar ik een meer vertrouwd gevoel mee kreeg tijdens een paar testsessies.

Standaard

Misschien werkt het mee dat ik in half step down tuning speel, en hij daar ook op afgesteld is. Maar dat lijkt mij niet echt de reden.
    Hij speelt verder wel helemaal super, klinkt verbazingwekkend goed voor een Epi.

Standaard

Niet van mij, maar wel van mijn vriendin (van mijn schoonvader geweest). Heel klein beetje van mij dus..
    Heb het serienummer nooit nagekeken, maar schijnt er een van 1980 te zijn. Loodzwaar en buiten de gebruikelijke gebruiks"schade" is het ding in absolute topstaat!

Standaard

Prachtige Custom 👌👍😎

------------------------------------------
    Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

Senior Member

Standaard

Voor mij de enige echte custom! Mooi ding!

Senior Member

Standaard

1960 Les Paul Special Single Cut VOS

Waarom Gibson "1960" in de naam van deze Special heeft verwerkt is mij eigenlijk een raadsel. Van '58-'60 werd de Special in een double cut uitgebracht, terwijl de single cut van '55-'58 is gemaakt. Van '74 tot '81 werden de 1ste r.i.'s gemaakt en onderstaande is de r.i. uit 2016. Typische v.o.s. kenmerken zijn de wrapbrug (tonal heaven), de tuners, de P90's, de boundneck en de TV-yellow. Zij die mij een beetje kennen, weten dat ik moeite heb om vriendjes te worden met de Les Paul. En ik vermoed dat dit ook niet meer goed gaat komen. Deze Special is echter een different cookie Vanaf het eerste moment voelde alles goed hierbij. Voor mij is het een fantastische r&r machine en is de crunchsound onovertroffen.

Senior Member

Standaard

Schitterend!
    Maar de beste man heeft er flink op gespeeld. De weggesleten stukken lak op de hals zijn er niet op gekomen door er lang naar te kijken. Maar nogmaals, schitterend!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    1960 Les Paul Special Single Cut VOS

Waarom Gibson "1960" in de naam van deze Special heeft verwerkt is mij eigenlijk een raadsel. Van '58-'60 werd de Special in een double cut uitgebracht, terwijl de single cut van '55-'58 is gemaakt. Van '74 tot '81 werden de 1ste r.i.'s gemaakt en onderstaande is de r.i. uit 2016. Typische v.o.s. kenmerken zijn de wrapbrug (tonal heaven), de tuners, de P90's, de boundneck en de TV-yellow. Zij die mij een beetje kennen, weten dat ik moeite heb om vriendjes te worden met de Les Paul. En ik vermoed dat dit ook niet meer goed gaat komen. Deze Special is echter een different cookie Vanaf het eerste moment voelde alles goed hierbij. Voor mij is het een fantastische r&r machine en is de crunchsound onovertroffen.

Ook al schitterend!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten