Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    nou weet ik niet of je dit serieus bedoelt te vragen (waarom zou je dat op een klassieke gitaar willen???), maar ik zou niet weten waarom niet…kwestie van een locknut op de juiste breedte vinden of aanvaarden dat de snaren in ieder geval bij de nut wellicht dichter bij elkaar komen te staan dan met de oorspronkelijke topnut het geval was ….bezint eer ge begint.
    Ik ben al weer heel wat wijzer geworden en daarom, vroeg ik me het gewoon af, maar waarom zouden de snaren dan dichter bij elkaar komen dan bij een kunststof of benen kam. de maten blijven toch gelijk.

Ik heb destijds zo'n topkam met nulfret besteld bij Steward maar de snaar uitsparingen verschilde nog al met de originele daarom niet gemonteerd. (de uitsparingen zitten veel dichter bij elkaar.

Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

het gaat er om dat je dus een topnut wilt op de juiste breedte van de toets. laten we het daar op houden.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    het gaat er om dat je dus een topnut wilt op de juiste breedte van de toets. laten we het daar op houden.
    Je mag het houden zoals je wilt. wat ik bedoelde met die topkam van Steward is dat de breedte en model overeen komen met de originele alleen de snaren zitten dichter bij elkaar en dan is het effect van een iets bredere hals te niet gedaan.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Wat is het nut van een nut?
    Nou, ze zijn best nuttig hoor

Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Je mag het houden zoals je wilt. wat ik bedoelde met die topkam van Steward is dat de breedte en model overeen komen met de originele alleen de snaren zitten dichter bij elkaar en dan is het effect van een iets bredere hals te niet gedaan.
    je zegt het.... dat is het mogelijke probleem. ik ging wat kort door de bocht.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Member

Standaard

Peavey heeft/had ze op de T-series. Snaren glijden er niet heel lekker door, wat bij afwijkende snaardikten tot matige stemvastheid leidt.

Senior Member

Standaard

Leuk al die reactie, voor en tegenstanders. Maar er zijn er dus best veel die een metalen topkam hebben Ik begrijp ook de voorkeur voor een benen topkam tegen over een kunststof (plastic) topkam niet helemaal want op het moment dat je een snaar indrukt is het effect van de benen topkam toch weg. je zou dus alleen bij een losse/open snaar verschil kunnen horen en dan heb je dus ingedrukte snaren op de metalen fretten en e.v. losse snaren met een kunststof geluid.
    Ik weet overigens niet of je dat tijdens spelen opmerkt.

Bij een brug merk je wel het verschil in geluid of de snaren over een houten, benen. metalen geleiding lopen.

Senior Member

Standaard

Dat is toch raar dat je wel het verschil hoort aan de onderkant maar niet aan de bovenkant?

Trouwens, ook een ingedrukt snaar staat nog steeds in contact met de topkam. Maar in hoeverre je een en ander nog terug hoort is wat anders.

Member

Standaard

En de 0-fret?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Misschien is dit een interessant filmpje voor je. Let maar 's op de topkam.

Brengt me zelfs op een idee voor een oude Ibanez Roadstar strat.
    Hij snapt het. Maar hij speelt ook wel een heel stukkie lekkerder dan ik kan. Frustrerend.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten