Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 678910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 93

Standaard

Inmiddels heb ik het een en ander kunnen uitproberen, zowel qua modeling als lichtere gitaarversterkers.
    Niks komt echter in de buurt van mijn AC30. Misschien ben ik er ook wel te veel aan gewend. Ik speel al meer dan 30 jaar op Voxen.
    Ik ga nu een flightcase bestellen zodat ik mijn Vox in de box beneden kan laten staan. Misschien niet ideaal qua temperatuur in de winter, maar voor mij wel de beste oplossing denk ik.

Standaard

Misschien heb ik de voorgaande berichten slecht gelezen, maar een losse speakerkast en versterker i.p.v. een combo?
    Ik heb een tijd gehad dat ik de speakerkast in de kofferbak van de auto liet liggen.

Banned

Standaard

Een losse AC 30 top is ook niet bepaald licht toch dacht ik ?

Standaard

Tja, wat is licht? Ik denk dat in dit geval Bert dat mag bepalen. Maar voor m'n gevoel is mijn 50 watt Mesa versterker nog niet eens de helft van het gewicht van de 50 watt Marshall combo die ik heb gehad. En is de Mesa lichter dan m'n Marshall speakerkast.

Banned

Standaard

Zo een AC 30 top weegt toch altijd nog 18 kilo . Er zijn comboversterkers die minder wegen

Maar wat je zegt het is altijd lichter met losse componenten al zijn die losse componenten vaak zwaarder dan je gehoopt had . Veel losse speaker kasten wegen nauwelijks minder dan een combo van hetzelfde merk

Senior Member

Standaard

Een AC15 dan? Trouwens ook nog retehard.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Smates Bekijk bericht
    Inmiddels heb ik het een en ander kunnen uitproberen, zowel qua modeling als lichtere gitaarversterkers.
    Niks komt echter in de buurt van mijn AC30. Misschien ben ik er ook wel te veel aan gewend. Ik speel al meer dan 30 jaar op Voxen.
    Ik ga nu een flightcase bestellen zodat ik mijn Vox in de box beneden kan laten staan. Misschien niet ideaal qua temperatuur in de winter, maar voor mij wel de beste oplossing denk ik.
    Groot gelijk en dat is volgens mij ook het beste plan ;-)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ík heb het apparaat al genoemd, zie een paar posts terug, maar de Atomic Amplifier lijkt me bepaald niet verkeerd en is nog redelijk betaalbaar. Kan mee in je rugzak, dus het is geen backbreaker. On stage direct in de mixer en terug via de monitors of je 'in ears'. Wil je een gitaarbox, kies dan een lichtgewicht kast met een fullrange speaker. Enfin, genoeg over te lezen op internet.
    Ik heb 'm nu een half jaar in gebruik. Besteld bij Andertons na veel reviews en youtube filmpjes te hebben bekeken (als vervanger van de Eleven Rack) Het koste me even tijd om mijn sound te vinden, pas toen ik aantal gekochte IR's van o.a. Ownhammer had ingeladen kwamen de amps in de amplifire pas echt tot leven. Ik vond de stock presets en die van The Amp Factory allemaal niet best... de Mbrit pack of die van user Freman (van TGP), zijn daarentegen stukken beter!

Tot nu toe vind ik 'm geweldig klinken. Lekker compact en vanaf de pedalboard rechtstreeks naar de in ear set. Binnenkort wil ik de amplifire ook live gaan gebruiken (rechtstreeks naar de mengtafel).

Ik vind vooral de prijs kwaliteit verhouding erg goed + prettig dat je een amp modeler en een footcontroller in 1 hebt.
    Laatst gewijzigd door Nils47; 9 augustus 2016 om 15:39

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Smates Bekijk bericht
    Inderdaad bezint eer gij met modeling begint. Goed besluit dus!
    2 Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist.
    LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30.
    HOME: Ampero II Stomp <> Ampero Control. En IR's gewoon zelf aanpassen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Inderdaad bezint eer gij met modeling begint. Goed besluit dus!
    Ik ben al drie jaar om en heb nog nooit spijt van mijn Kemper gehad, ook een goed besluit dus
    Niet beter dan origineel, maar zeker zo goed bruikbaar en veel gebruiksvriendelijker 'en breder inzetbaar.
    Maar inderdaad niet voor iedereen, ik heb inderdaad ook mensen een echt shit-geluid uit een Kemper
    zien halen, op zich wel knap vind ik in dergelijke gevallen is de keuze voor een "real" amp misschien beter, al vraag ik me af of ze daar dan wel mee om kunnen gaan (geintje natuurlijk
    Check onderstaande link voor de twijfelaars
    https://www.youtube.com/watch?v=INJ_H5PiuTE
    Laatst gewijzigd door dorrus; 14 september 2016 om 12:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten