Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 93

Standaard

Je hebt wel een hele mooie setup. Als je gewend bent aan de pure sound van een buizen VOX AC30 via speakers dan krijg je dat helaas niet snel terug middels modeling. Dat wil overigens niet zeggen dat je met een modeler geen perfecte sound voor de PA in de zaal krijgt. Het PA geluid is met een Kemper, Axe-Fx of Line6 Helix prima en misschien zelfs beter te realiseren. Alleen het eigen monitor geluid en vooral de ontbrekende "feel" zijn minder als bij een buizenamp.

Mocht je dat accepteren en modeling of een hybride overwegen dan zou je eventueel ook eens wat producten van VOX zelf kunnen proberen aangezien ze op clean gebied wel vaak proberen om de eigen signature sound te reproduceren.

De eerdere suggestie van een compacte amp met een goede recording output zou denk ik mijn eerste keuze worden (bijv. Koch Studio).
    Laatst gewijzigd door tnijland; 27 juli 2016 om 23:58

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Je hebt wel een hele mooie setup. Als je gewend bent aan de pure sound van een buizen VOX AC30 via speakers dan krijg je dat helaas niet snel terug middels modeling. Dat wil overigens niet zeggen dat je met een modeler geen perfecte sound voor de PA in de zaal krijgt. Het PA geluid is met een Kemper, Axe-Fx of Line6 Helix prima en misschien zelfs beter te realiseren. Alleen het eigen monitor geluid en vooral de ontbrekende "feel" zijn minder als bij een buizenamp.

Mocht je dat accepteren en modeling of een hybride overwegen dan zou je eventueel ook eens wat producten van VOX zelf kunnen proberen aangezien ze op clean gebied wel vaak proberen om de eigen signature sound te reproduceren.

De eerdere suggestie van een compacte amp met een goede recording output zou denk ik mijn eerste keuze worden (bijv. Koch Studio).
    Of de Tubemeister/Grandmeister-serie. Red Box on board.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Super Moderator

Standaard

jongens toch, 32 antwoorden op iemand die 1 bericht heeft gepost en nog niet terug is gekeerd.
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Ghehehe, super behulpzaam forum toch? Dat siert ons met zijn allen ☺

Standaard

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik ben er nog niet uit. Misschien toch overstappen naar een minder zware versterker?
    De komende week maar eens naar diverse gitaarwinkels om het een en ander te proberen.

Banned

Standaard

Ik ben benieuwd wat je straks kiest , laat het weten

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    jongens toch, 32 antwoorden op iemand die 1 bericht heeft gepost en nog niet terug is gekeerd.
    Hij heeft dit aantal inmiddels verdubbeld...!! :cherub:

En hij gaat binnenkort naar een aantal muziekzaken...!! :cherub: :cherub: :cherub:

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Hij heeft dit aantal inmiddels verdubbeld...!! :cherub:

En hij gaat binnenkort naar een aantal muziekzaken...!! :cherub: :cherub: :cherub:
    Hey Erik,

En nu zelfs verdrievoudigd.

Iemand ervaring met de Hughes & Kettner Tubemeister 36? Ook voor clean?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Smates Bekijk bericht
    Iemand ervaring met de Hughes & Kettner Tubemeister 36? Ook voor clean?
    Wel een keer geprobeerd, maar toen gekozen voor de Engl Gigmaster 30.

Senior Member

Standaard

Ik zou ook voor de engl gigmaster gaan, zeker als je de scheur uit de amp haalt. Gebruik je pedalen zou je voor een koch studiotone kunnen kiezen, iets ander clean kanaal dan de engl. Beetje een smaak kwestie.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten