Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
    Senior Member

Standaard

Hou het dan zelf correct, een solide body is niet hetzelfde als een solid body. Als je dat zegt, lul je uit je nek
    Je hebt gelijk dat hij solid body niet mag verwarren met 1 piece body, maar verder maakt het natuurlijk geen ene fuck uit of je moest behoren tot de categorie van gitaristen die het verschil horen tussen een 1 en 2 piece body.

Senior Member

Standaard

Tegenwoordig wordt zelden nog dierenhuid lijm gebruikt en ja, dan hoor je dat inderdaad niet meer zo goed.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Hou het dan zelf correct, een solide body is niet hetzelfde als een solid body. Als je dat zegt, lul je uit je nek
    Je hebt gelijk dat hij solid body niet mag verwarren met 1 piece body, maar verder maakt het natuurlijk geen ene fuck uit of je moest behoren tot de categorie van gitaristen die het verschil horen tussen een 1 en 2 piece body.
    Solide heeft inderdaad meerdere interpretaties waaronder 'dicht' alsin het tegenovergestelde van hol. Maargoed, noem het dan massief. Ook goed. En of ik het verschil wel of niet hoor doet helemaal niet ter zaken. Het gaat erom dat hij verkeerde informatie geef door te zeggen dat het "uit één plank" ofwel "1-piece" is.
    Ook is feedback iets heel anders dan dat het geluid van je pups wordt opgepikt door een microfoon.

Waar ik benieuwd naar ben; waarom heb je er zo'n moeite mee als hij iets fout zegt? Eerst ga je de aanval in tegen alle "clevere gitaarnerds die au fond vaak niet weten waarover ze anoniem lullen op een forum", en geef je ook maar meteen even aan dat het niet uitmaakt omdat hij het tegen beginners heeft en nu is de woordkeuze voor 1-piece wel fout is maar lijkt het je niet uit te maken omdat je het verschil niet hoort. Alsof dat ook maar ene reet uitmaakt. Al heeft hij die hele strat zelf gebouwd met z'n ogen dicht en handen op z'n rug gebonden, als hij beweert dat dat kreng rood is (dat verschil hoor je ook niet) klopt het gewoon niet wat hij zegt. Dan kan je wel boos worden op mij omdat ik de gene ben die het aanhaalt, maar wat kan ik er aan doen?
    Laatst gewijzigd door Da Vinci; 25 juli 2016 om 12:48

Standaard

Bedankt voor jullie antwoorden! en hoe hij het vertelde was idd wel grappig ja.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Solide heeft inderdaad meerdere interpretaties waaronder 'dicht' alsin het tegenovergestelde van hol. Maargoed, noem het dan massief. Ook goed. En of ik het verschil wel of niet hoor doet helemaal niet ter zaken. Het gaat erom dat hij verkeerde informatie geef door te zeggen dat het "uit één plank" ofwel "1-piece" is.
    Ook is feedback iets heel anders dan dat het geluid van je pups wordt opgepikt door een microfoon.

Waar ik benieuwd naar ben; waarom heb je er zo'n moeite mee als hij iets fout zegt? Eerst ga je de aanval in tegen alle "clevere gitaarnerds die au fond vaak niet weten waarover ze anoniem lullen op een forum", en geef je ook maar meteen even aan dat het niet uitmaakt omdat hij het tegen beginners heeft en nu is de woordkeuze voor 1-piece wel fout is maar lijkt het je niet uit te maken omdat je het verschil niet hoort. Alsof dat ook maar ene reet uitmaakt. Al heeft hij die hele strat zelf gebouwd met z'n ogen dicht en handen op z'n rug gebonden, als hij beweert dat dat kreng rood is (dat verschil hoor je ook niet) klopt het gewoon niet wat hij zegt. Dan kan je wel boos worden op mij omdat ik de gene ben die het aanhaalt, maar wat kan ik er aan doen?
    ik wees je op een detailfoutje, nogal naast de kwestie idd, net zoals jouw focus op een foutje dat de man maakt. Hij geeft gewoon een heel algemene uitleg voor beginners, snijdt een paar bochten af, en is niet uit het juiste youtube tutorial hout gesneden, so what. Begrijpelijk voor beginners. boos, ik, nee hoor ik spring alleen even op mijn paard als er betweterig wordt gedaan over een goedbedoeld en basically zijn doel bereikend filmpje voor beginners. Maar ik zit ondertussen alweer in de tuin met een cocktail

Senior Member

Standaard

ik ken die meneer. Hij weet een pak meer over gitaren dan de mensen die in dit topic stoer doen en hij richt zich hier naar absolute beginners, daarom gebruikt hij geen shop talk. Ik verkies dit eigenlijk boven een pak clevere gitaarnerds die au fond vaak niet weten waarover ze anoniem lullen op een forum.

at TS: ik denk een Jack and Danny copie, goedkope strat die, mits goed afgesteld, wel okee kan zijn.
    Ik ken hem niet persoonlijk, maar kan werkelijk waar genieten van zijn foto's op FB. Wat Barno zegt moet kloppen. Deze man weet echt waar hij mee bezig is. Helaas geeft het filmpje een hele vreemde indruk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

ik wees je op een detailfoutje, nogal naast de kwestie idd, net zoals jouw focus op een foutje dat de man maakt.
    Ik heb het niet over een foutje Barno. Ik heb het over een aaneenschakeling van fouten waarvan ik er 4 in de eerst 3 minuten film quote ;-)

Hij geeft gewoon een heel algemene uitleg voor beginners, snijdt een paar bochten af, en is niet uit het juiste youtube tutorial hout gesneden, so what.
    Op zich geen man over boord dan. Zolang je geen youtube filmpjes plaats dan ;-)
    Overigens begrijp ik dat hij verder wel zinvolle filmpjes post, dus wellicht ga ik er nog wat bekijken en leer ik er nog wat van :-)

boos, ik, nee hoor )
    Gelukkig maar. Op internet is het altijd het gevaar verkeerd begrepen te worden door de afwezigheid van non-verbale communicatie. Ik had daardoor bijna het vermoeden dat "clevere gitaarnerds die au fond vaak niet weten waarover ze anoniem lullen op een forum" wellicht wel eens enigszins beledigend/denigrerend bedoeld kon zijn aan het adres van mensen die 'iets' van het filmpje vonden, waaronder ik dus. Maar inderdaad, als ik het nu nog eens lees kan het ook heel goed olijk en vriendelijk bedoeld zijn.

Senior Member

Standaard

Da's een wijze laatste alinea. Het korte lontje, wens tot laatste woord, of verkeerde intepretatie, komt helaas te vaak voor.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Da's een wijze laatste alinea. Het korte lontje, wens tot laatste woord, of verkeerde intepretatie, komt helaas te vaak voor.
    Vandaar ook mijn post #5 direct na mijn post #4.

Ik had gepost, las hem na en dacht ineens.... shit, dit gaat helemaal verkeerd opgevat worden .

Internet kan een bitch zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Wat mot JIJ nou, gotverdegotverdomme?!?!?!?!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten