Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 32 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 311
    Senior Member

Standaard

Was ook niet negatief bedoeld naar prs-en hoor. Ik vind ze schitterend en ook de sound kun je wel wat mee.
    Maar zoals al gezegd, ook met een strat kun je rocken.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Was ook niet negatief bedoeld naar prs-en hoor. Ik vind ze schitterend en ook de sound kun je wel wat mee.
    Maar zoals al gezegd, ook met een strat kun je rocken.
    Daar heb je waarschijnlijk ook gelijk in. Maar ik hou momenteel liever mijn strat voor het stratwerk en mijn humbucker toekomstige geitaar voor het zwaardere werk.

Op de muziekschool spelen we vaker jazz en funk. Die bridge singlecoil kan ik daar wel goed gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Bedankt arjanb01!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

Senior Member

Standaard

Een PRS met min of meer zelfde specs en met dezelfde pickups als een LP, klinkt als een LP. Als je iets anders gelooft, luister je met je ogen. Dat doen gitaristen meestal en er is op zich niks fout mee, maar blind haal je ze niet uitmekaar. PS. ik vind PRS gitaren bijlange niet zo mooi als les pauls.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Een PRS met min of meer zelfde specs en met dezelfde pickups als een LP, klinkt als een LP.
    Zou best kunnen dat het met name de pickups zijn die het verschil maken.
    Alleen jammer dat ik dat nog niet heb kunnen testen, er is nog geen shop geweest die even in een PRS van 4k andere pickups wilde zetten voor een test (maar meestal zou ik het ook niet durven vragen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    PS. ik vind PRS gitaren bijlange niet zo mooi als les pauls.
    Ik wel; het zou een uitkomst zijn; ik zou er liever een PRS bij willen dan een Gibson, gebaseerd op uiterlijk, maar qua sound (zoals ik ze ken) niet.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 24 juli 2016 om 21:13

Senior Member

Standaard

-->oeps, dubbele post, blijkbaar (kun je die niet weghalen??)

Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JGD Bekijk bericht
    Waarom niet een mooie dikke vette Explorer?
    Ziet er ook veel beter uit dan zo'n bejaarde opa-gitaar als een Strat of Les Paul ( )
    liefhebbers van pointy gitaren worden hier op GN Forum met scheve ogen bekeken en beschimpt....... dat weet je toch??? je moet Balls of Steel hebben om hier te bekennen dat je van Explorers en Flying V's houdt... net als in '58 loopt de massa om Explorers en Flying V's heen en dissed ze zonder ze ooit geprobeerd te hebben.... een Tele / Strat / LP / SG is 'lekker veilig' mainstream... (PS voor wie het niet weet... ik heb ook 2 Les Pauls en 2 SG's naast 2 V's; 1 thunderbird, 1 firebird en een Star..plus ene bejaarde Opa Yamaha SA 50...))
    Laatst gewijzigd door MikeD; 24 juli 2016 om 23:11
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    liefhebbers van pointy gitaren worden hier op GN Forum met scheve ogen bekeken en beschimpt....... dat weet je toch??? je moet Balls of Steel hebben om hier te bekennen dat je van Explorers en Flying V's houdt... net als in '58 loopt de massa om Explorers en Flying V's heen en dissed ze zonder ze ooit geprobeerd te hebben.... een Tele / Strat / LP / SG is 'lekker veilig' mainstream... (PS voor wie het niet weet... ik heb ook 2 Les Pauls en 2 SG's naast 2 V's; 1 thunderbird, 1 firebird en een Star..plus ene bejaarde Opa Yamaha SA 50...))
    bwa kweet niet hoor. Denk dat de meesten wel de originele V's en Explorers diggen. Ik ben erg old school qua smaak en ik vind ze supervet. de eighties metaldingen die er wat op gebaseerd zijn daarentegen ...

Senior Member

Standaard

Met V's heb ik niks, maar een - bij voorkeur naturel - Explorer vind ik een prachtige gitaar. Een Explorer schaar ik niet onder de (latere) pointy headstocks.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Beste TS,

Ik heb ook jarenlang geworsteld met Les Paul gitaren. Ik kwam prima spelende exemplaren tegen, maar viel telkens terug op strat en tele gitaren.

Één ding: met een GOEDE buizenamp klinken strats DIK en VET. Het kost alleen ff tijd de goede spullen erom heem te vinden.

Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten