-
Het lijstje dat als eerst in dit forum werd vernoemd is in mijn ogen correct. "over het algemeen" zijn USA producten t best, gevolgd door Japan, Korea en Indonesie en ten slotte China. Met Japanse gitaren heb ik geen ervaring, USA en Indonesië zijn me allemaal goed bevallen en Korea en China heb ik helaas een paar slechte tussen gehad. Merk je het in de kwaliteit van een instrument? Moah, verschilt per fabrikant en instrument. Een deel van de prijsverschillen zit hem ook in marketing (je betaald bij Gibson een deel voor het merk dat er op staat) en productie/loonkosten. De productie kosten maken het verschil in kwaliteit voornamelijk. Kwalitatief spul is gewoon duurder om te produceren. (houtsoorten, elementen etc, loon voor het afwerken) Dat maakt dat een gitaar dus kwalitatief beter wordt en door de kosten en het merk van de gitaar ook duurder wordt. Echter houdt het voor mij bij een gitaar die meer dan 1500 euro nieuw is voor mij de toegevoegde waarde wel op. Voor dat geld kun je al een super gitaar hebben. Ik zie niet de toegevoegde waarde om er nog eens 1500 euro tegenaan te gooien voor een duurder modelletje. Klinkt de duurdere anders? Zekers! Klinkt hij beter? Naar mijn mening gaat het dan puur om smaak. Maar goed, ik zal hier wel menig forumist tegen de schenen schoppen terwijl ik dit zeg
Regels voor berichten