Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 48
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Sterker nog. De Japanners hebben er met hun QC voor gezorgd dat Fender überhaupt nog bestaat.
    Nouja, het is er volgens mij maar 1 jaartje naartoe verplaatst. Wat was het? 1985?

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!
    147-c Guitars

Dictator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Nouja, het is er volgens mij maar 1 jaartje naartoe verplaatst. Wat was het? 1985?

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!
    Prima bouwjaar 1985

Ze hebben letterlijk Japanners overgevlogen om in de Amerikaanse fabriek de hele QC op te tuigen. Oftewel; ze hebben de kennis in huis gehaald.

Senior Member

Standaard

Prima bouwjaar 1985
    Dat sowieso!

Senior Member

Standaard

Prima bouwjaar 1985

Ze hebben letterlijk Japanners overgevlogen om in de Amerikaanse fabriek de hele QC op te tuigen. Oftewel; ze hebben de kennis in huis gehaald.
    Nee, precies andersom. Scott Zimmermann werkt -na jaren Fender- al van voor die tijd in het Verre Oosten en heeft de nodige productielijn incl. QC daar opgestart.
    Een van zijn laatste kunstjes was Recording King in China.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

Senior Member

Standaard

Al mijn gitaren zijn "made in USA" maar geeft dat ook echt garantie?
    De hype is, alles wat USA is, is top maar is dat ook zo?
    Mijn idee is als volgt; wanneer Fender, Gibson, Gretsch (om er een paar te noemen) welke toch doorgaan voor top merken, zich het niet kunnen veroorloven dat in het verre Oosten hun merk en kwaliteit te grabbel wordt gegooid.
    Ben van mening dat men dat heus wel goed in de gaten houd en blijft houden.

Wat ook voor komt; alle onderdelen uit de USA worden in het verre "Oosten" geassembleerd en er wordt in de gitaar "Made in USA" geperst.
    Op dergelijke punten ben ik dan toch wel achterdochtig of het werkelijk ook in het land, welke in/op de gitaren e.d. geperst is.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

Senior Member

Standaard

Neem bv Gretsch: alleen de hele dure customshoppers komen uit de USA, hun andere lijnen komen uit Japan, Korea en China. Voor een Japanse Gretsch betaal je ook al gauw €3000,- wat zeg maar een USA prijs is, maar hun USA-lijn kost al gauw het dubbele.

Senior Member

Standaard

Ik denk dat mensen zich behoorlijk vergissen in de herkomst van heel veel producten. En dan bedoel ik niet alleen gitaren en iPhones, maar ook gereedschap, zwaar industrieel materieel, groente, elektronische componenten, kleding, zonnepanelen, halffabrikaten, hout, kunststof producten, medische apparatuur, containerschepen, etc.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik denk dat mensen zich behoorlijk vergissen in de herkomst van heel veel producten. En dan bedoel ik niet alleen gitaren en iPhones, maar ook gereedschap, zwaar industrieel materieel, groente, elektronische componenten, kleding, zonnepanelen, halffabrikaten, hout, kunststof producten, medische apparatuur, containerschepen, etc.

Of zoals Donald Trump zegt: https://youtu.be/RDrfE9I8_hs

Senior Member

Standaard

Even helemaal los van MIJ, MII, MIC, MIK.
    Typisch dat men het potentieel van de bouwers hoog schat, en lemons gevolg acht van kwaliteitscontrole.
    Alsof de intentie synchroon loopt met de kwaliteit van het product.
    Persoonlijk vraag ik mezelf af of het werkelijk zo simpel is om in één, of twee jaar, een production plant uit de grond te trekken, die enige mate van kwaliteit kan waarborgen.
    Zie dat zelf toch als iets met vele radertjes, vele variabelen, en een goede gitaar meer dan de som der delen van een stel Chinezen, Japanners, Koreanen, of wat dan ook, die achter een lopende band moertjes staan te draaien en wat te frezen.

Senior Member

Standaard

Die Squier Classic Vibe gemaakt in China zijn toch ook best goed? En de prijzen er van stijgen!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten