Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 11 EersteEerste ... 7891011 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 109

Discussie: PRS513, probleem?

Senior Member

Standaard

Yep, kennelijk ging het niet meer om de brom. Twee singlecoils in serie is niet hetzelfde als een humbucker in dat opzicht, hoewel het wel mooi werkt tegen de brom.

Raar dat ts dat bij aanschaf niet gemerkt heeft.

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!
    147-c Guitars

Standaard

De klank is uitstekend, zolang je het ding niet gigantisch overstuurt. Daar is ie gewoon niet voor bedoeld.

Senior Member

Standaard

Was me ook al eens opgevallen aan de 513.
    Vind ik eigenlijk best jammer dat zo'n veelzijdige gitaar eigenlijk helemaal niet geschikt is voor het betere dorswerk.

Standaard

Klopt. Het is echt een typische PRS "boutique" gitaar. Er zit echt een hele goede klank in, maar het is gewoon niet echt scheurbeest. Wat dat betreft kun je 'm een beetje vergelijken met een singlecoil Strat.

Senior Member

Standaard

Een typische klank met veel hoog, en op een bepaalde manier heel netjes en beschaafd.
    Eigenlijk zo als ze ook gebouwd zijn, te mooi ☺

Senior Member

Standaard

Met een single coil strat kan je wel dik scheuren hoor, vraag dat ome Blackmore of neefje Malmsteen maar 💪

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Met een single coil strat kan je wel dik scheuren hoor, vraag dat ome Blackmore of neefje Malmsteen maar 💪

Ja, die vind ik dus allebei een k*tgeluid hebben ☺

Ik kan er zelf ook niks mee, met single coils, voor alles voorbij een lichte crunch (p90's uitgezonderd); het wordt zo snel rafelig met blubber of zoiets

Standaard

Ik heb toch maar weer besloten, ondanks alle moeite met de nieuwe elektronica, om de PRS 513 te gaan verkopen.
    Het is een prachtige gitaar, maar ik krijg er met de nieuwe elementen toch niet het geluid uit waar ik vooraf op had gehoopt.
    Ik kom steeds tot de conclusie dat een standaard Luke II nog steeds "mijn ding" is. Het vette midden van de actieve elementen kan me beter bekoren dan de wat meer hoog-georienteerde passieve singlecoils van de 513. Voor een ander type gitarist ongetwijfeld een fantastische gitaar, want ik heb zelden een gitaar gehad die zo lekker speelt als deze 513...

Afijn, weer een hele ervaring rijker. Nu op zoek naar een standaard Luke II zonder toeters en bellen. En dan maar eens tevreden zijn....

Senior Member

Standaard

Herkenbaar! Die luke 2 is zo ranzig en gebruikt, maar heb hem nog altijd als main gitaar voor gigs. Een Zwitsers zakmes voor mij, alles haal ik eruit wat ik kan gebruiken. Heel herkenbaar ondanks dat de meesten emgs haten. Ik niet...

Senior Member

Standaard

Ik doe ook al jaren m'n best om iets beters te vinden. Soms lijkt het even zo te zijn, maar uiteindelijk kom ik toch weer bij m'n Luke uit.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten