Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
    Senior Member

Standaard Gloeiendenakendenondejuuuu!!!!! (Bedelactie code: ijdele hoop)

Ik hou het kort. Ik heb een stratocaster uit 1982 die al een tijdje werkeloos stond toe te kijken hoe zijn nieuwere soortgenoten wél steeds werden meegenomen naar repetities en optredens en hij niet. Nu wilde ik al een tijd mezelf wat meer gaan storten op het gebruik van slides en aldus besloot ik deze schoonheid te voorzien van een set flink dikke snaren. Waarom? Omdat ik tevens wilde gaan downtunen. En flink ook.

Enfin, kort verhaal nog korter: de dikke E-snaar paste niet in het stemmechaniek. Met een mesje hoopte ik iig de sleuf van deze door mij zo geliefde tuners een weinig te verbreden door voorzichtig te wrikken. En binnen de seconde lag één kant van de post, 'naast die sleuf dus', op de grond. Mechaniekje kapot.

Vraag: heeft iemand toevallig nog een jaren 70 Fender mechaniekje, of een kopietje daarvan liggen en doet daar niks mee? Het ironische is dat ik zelf reservemechanieken had, maar dat die na de scheiding zijn verdwenen (lees: achtergebleven en weggeflikkerd).

Voor alle duidelijkheid een plaatje:

Dit zijn kopietjes, dus ze zullen wellicht ietsjes anders zijn (al zie ik zelf geen verschil).
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Ik hoorde Tuup eergister nog over een aanzienlijke collectie onderdelen.

Senior Member

Standaard

Ik heb een ook redelijke berg aan onderdelen, maar helaas niet dit type. Ik denk ook de de setjes van squier met die vier schuine kanten mogelijk over de schroefgaten passen. Helaas heb ik die ook niet, maar op MP kom je die setjes wel vaak voor heel erg weinig geld tegen (zijn dan ook niet al te best.)

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Er zijn wel veel muziekwinkels die bij de vervanging van mechanieken, omdat er eentje verrot is, de vijf goeie in een bak met onderdelen flikkeren wanneer ze een set vervangen. Misschien zou een ouderwets belrondje je kunnen helpen.

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Mario, als het je niet stoort dat het een iets ander type is, waarbij je aan de achterkant misschien een nieuw klein schroefgaatje moet maken, wil ik wel even kijken of ik wat heb liggen wat ik eventueel kan uitboren voor een dikkere snaar. Dan hoef je niet weer een originele open te buigen en mogelijk te verneuken.

147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Ik zou het bij een volgende ook met een vijl doen en niet buigen.

Senior Member

Standaard

Misschien dat ze bij Tools 4 Tones een bakje met rest-onderdelen hebben? Bij Rikkers in Groningen in ieder geval wel, daar kon ik in dit soort gevallen altijd even grabbelen en uitzoeken. Was zelfs gratis. Ik heb wel zulke mechanieken op mijn Lead 1 maar die heb ik zelf nodig (passen trouwens flinke snaren tussen met wat wrikken).
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Mario, als het je niet stoort dat het een iets ander type is, waarbij je aan de achterkant misschien een nieuw klein schroefgaatje moet maken, wil ik wel even kijken of ik wat heb liggen wat ik eventueel kan uitboren voor een dikkere snaar. Dan hoef je niet weer een originele open te buigen en mogelijk te verneuken.

Enorm bedankt. Ik wacht echter nog even af, ok?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ik zal vanavond even kijken of ik nog kopietjes heb liggen, ik ben niet zo van het weggooien en ik kan me herinneren deze wel eens heb voorbij zien komen op een Fender kopie waar ik alles van afgesloopt heb
    life sucks and then you die

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten