Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 164 van 197 EersteEerste ... 64114154162163164165166174 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.631 t/m 1.640 van 1963

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    Is dat een akoestische of electrische tafel?

En dat kitje wordt alsmaar duurder
    Kit: 144 + 32 importkosten: 176
    Pickups: 2 gebruikte Gibson burstbuckers: 80
    Beits, filler, blanke lak etc: +/- 20
    Pots, draad, switch etc: +/- 10
    Divers spul/gereedschap: ??????

Zal uiteindelijk wel iets boven de 300 euro uitkomen.

Ik weet dat je daar best een leuk gitaartje voor kan kopen tweedehands maar het is mij meer te doen om de ervaring. Ik heb al zelf met een mesje en een beitel de cavityplate verzonken en een nieuwe cover gefiguurzaagd.
    Straks komt het vullen, beitsen, schuren, lakken, lijmen, polijsten etc etc etc

En dan hopelijk over een paar weken/maanden iets wat er goed uitziet en leuk speelt en fatsoenlijk klinkt.
    En als het dan toch hopeloos blijkt dan gaan de dure spullen eruit, Chinese troep er terug in, en is het decoratie voor aan de wand

Edit:
    Het beitsen is begonnen:
    Van

Naar: Grrrrrrr! Toch nog lijmresten op de naad!

Keep kalm and sand.

Das al beter

Morgen nog eens licht schuren en nog 1 keer beitsen denk ik.

Ik vrees dat dit toch wel erg verslavend gaat zijn
    Wow! Ik heb ongeveer hetzelfde kitje, maar dan met een floyd routing en met de hals al vast gelijmd. Dit is precies (qua kleur) wat ik ook voor ogen had (moet nodig een blauwe gitaar ;-) ).
    Ik heb inmiddels 4 of 5 gitaren refinished met nitro spuitbussen en dat gaat erg goed. He waren bijna allemaal eigen Gibsons met schade en dat is eigenlijk niet echt van origineel te onderscheiden. Maar: het waren allemaal solid kleuren (wit en zwart) dus dat scheelt nogal.
    Dit wordt de eerste keer niet-solid zeg maar. Mag ik vragen welke blauwe beits je exact gebruikt hebt? (merk/type) En kan ik daarna gewoon afwerken met blanke nitro?
    My Róisín Dubh is my one and only true love

Senior Member

Standaard

Ik vond ook dat ik een blauwe gitaar nodig had

Voor de beits heb ik Clou poederbeits van guitarsupplies gebruikt. (160 blauw en 156 mahonie)
    Verder ook clou porienvuller mahonie.
    Als het goed is kun je daar met elke soort blanke lak overheen, zolang je het maar eerst goed laat drogen.
    Ik gebruik zelf gewoon de spuitbussen blanke lak van de action.

Ondertussen iets verder:

Ik hoop er dit weekend nog wat laagjes lak op te kunnen spuiten. Er zullen nog wel aardig wat lagen overheen moeten voordat ik het aandurf om de gaan vlakschuren en polijsten. Ik wil niet door de blanke lak heen schuren en de onderliggende beits raken.

Edit:
    Als je een grammenweger hebt zou ik beginnen met maximaal een half zakje van die beits (6 gram) met 125 - 150 ml water aan te maken want je hebt echt maar heel weinig nodig.
    Ik heb zelf wat van die kleine glazen groentepotjes van de appie gebruikt.
    Laatst gewijzigd door Sander-H; 23 juni 2016 om 10:27

Standaard

Ah dank je voor de info!
    Hmm, ik zie dat het blauw helaas niet voorradig is bij GS. Hopelijk duurt dat niet te lang dan (heb binnenkort tijd om eraan te beginnen namelijk).
    Bevalt die action blanke lak? Hij lijkt wel iets donkerder geworden of ljikt dat maar zo?
    Het fijne van de nitro vind ik toch wel dat het erg goed en makkelijk werkt en eventueel te corrigeren is. Maar ja, het is wel kwetsbaarder, gevoelig voor oplosmiddelen (gitaarstandaard) en duurt erg lang om goed te harden.

Senior Member

Standaard

Hij is in het echt wat lichter dan lijkt op de laatste foto maar ik ging ook voor een wat donkerder blauw en donker mahonie.
    Als je lichter wilt zou ik de beits ook lichter aanmaken: 6 gram op 175-200ml water.
    Je kan er altijd wat poeder bij gooien of wat vaker beitsen. Ik heb 6 gram in 125ml water gedaan en dat was na 3 keer beitsen lekker donker.

Die lak van de action is prima maar je gebruikt volgens mij wel wat meer bussen dan van de duurdere lak. Misschien dat ik mijn volgende bouw (kit of zelfbouw) ook afwerk met nitro want dat verouderd wel mooi, zeker als je het dun spuit.
    Voor deze ga ik gewoon voor een keiharde hoogglans laklaag dus er gaat nog wel een spuitbus of 2 a 3 overheen

Standaard

Okee, dank je! Ik ga maar eens snel wat bestellen. Qua aflak ga ik het wel bij nitro houden waarschijnlijk.

Senior Member

Standaard

lag op de werkbank, nu af en bij de nieuwe eigenaar

Senior Member

Standaard

Gaaf barno!

Senior Member

Standaard

geoffrey burton, uniek gitarist ja, niet echt thuis in die kringen though

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    lag op de werkbank, nu af en bij de nieuwe eigenaar
    Is dat nu wie ik denk dat het is? (triggerfinger?!)
    Gaaf!
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten