Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 244 van 410 EersteEerste ... 144194234242243244245246254294344 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.431 t/m 2.440 van 4093
    Senior Member

Standaard

Coole plank Mike. Optisch minder puristisch dan een standard. Ik mag dat wel.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Coole plank Mike. Optisch minder puristisch dan een standard. Ik mag dat wel.

maar ik zag pas later....'t is een 2015.....met die brreeeeje nek en stemcomputers.... Nada! Op zich heb ik niets tegen een zero fret maar die op de 2015 Gifbies lijkt me nou net weer zo-een waar je urenlang aan kan gaan zitten sleutelen... ik ga lekker m'n Tokai SG verbouwen... met zebra humbuckers (dat plan was er al) en een short tail maestro trem, roller bridge, vintage pearloid keystone Shallers (kon ik ergens scherp geprijsd op de kop tikken.. de Tokai stemmechanieken zijn niet helemaal je dat.. de tuner van de A snaar slipt, om maar wat te noemen) en met een leuk niet puristisch sausje ....
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Senior Member

Standaard

Sinds Bass agent zijn JC50 postte, en ik Beach House zag, mijmer ik over JC'en.
    Ik herinner mezelf een JC50 waarop ik speelde, waarover ik helemaal leip was, maar hee, 't was een transistoramp, en ik moest persé buizen spelen.
    Ironie wil, dat ik dat ding toen voor 150 gulden had kunnen kopen.
    Dus, beetje GAS, waait wel weer over, waarschijnlijk, maar ff erg veel trek in een JC50, oudje.

Maar zou ook best eens zo een nieuwe JC40 willen proberen.

Senior Member

Standaard

De gainknop op die JC's vond ik zelf altijd helemaal ruk, maar met een vleugje as-ie-maar-goor-is vond ik hem juist wel weer een eigen smoel hebben.

Senior Member

Standaard

Ja, weird ding, zo herinner ik 'm ook, en als heel erg off the map, steriel, maar goed steriel, op geen enkele wijze te vergelijken met wat ik toen speelde Ampeg, Twin, later AC30, nu AC4, en ook weer niet modelling; ding staat echt op zichzelf. Lijkt me heerlijk om er zoeentje te hebben, op een A/B switch samen met mijn AC4; best of both worlds.

Senior Member

Standaard

Beste zou zijn als Bassagent er geen ruk aan vindt, en 'm aan mij door paast voor 75 euro.

Senior Member

Standaard

Ik heb iedere JC altijd onbruikbaar gevonden door het gebrek aan karakter. Dit kun je dan ook weer als een kwaliteit zien, maar die heb ik daar nooit in kunnen ontdekken. Een aantal bekende gitaristen die daar dan toch op speelden, hebben dit niet kunnen veranderen. Natuurlijk heb ik zelf ook (regelmatig) op een JC-120 gespeeld.

Senior Member

Standaard

De JC is typisch een amp van zijn tijd, steriel clean met chorus, dat geluid is all over the eighties. En als je overdrive wilde dan zette je er een Boss pedaal er voor. De ingebouwde overdrive moet zoiets voorstellen, het was gewoon de mode. Pat Metheny, Adrian Belew ten tijd van Discipline, Andy Summers.. geen geluid wat je nou warm en organisch kan noemen. Ik kon er ook niet mee overweg, het vele hoog dat er in zat maakte van elk overdrive pedaaltje dat niet onder een hoeveel mids bezweek een pot bijen.
    Er zit een JC in mijn podfarm. Die heeft, natuurlijk, dezelfde makke als de echte. Maar ik kan er wonderwel een seventies Ry Cooder sound uit halen, dat dan weer wel.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 23 juni 2016 om 04:07

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    maar ik zag pas later....'t is een 2015.....met die brreeeeje nek en stemcomputers.... Nada! Op zich heb ik niets tegen een zero fret maar die op de 2015 Gifbies lijkt me nou net weer zo-een waar je urenlang aan kan gaan zitten sleutelen... ik ga lekker m'n Tokai SG verbouwen... met zebra humbuckers (dat plan was er al) en een short tail maestro trem, roller bridge, vintage pearloid keystone Shallers (kon ik ergens scherp geprijsd op de kop tikken.. de Tokai stemmechanieken zijn niet helemaal je dat.. de tuner van de A snaar slipt, om maar wat te noemen) en met een leuk niet puristisch sausje ....
    Heb je die SG gecanceld?

Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Heb je die SG gecanceld?

bijtijds gezien dat ik m niet moest bestellen. dus niet gecancelled .. gisteren was ie nog op voorraad dus als je gas hebt gekregen mot je snel wezen.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten