Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1445 van 1797 EersteEerste ... 44594513451395143514431444144514461447145514951545 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 14.441 t/m 14.450 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    ...

Hi, is your music instrument on marktplaats still available for sale? kindly contact me at jonathan@globalgass.com. Thanks.

...
    Niet doen! Het feit dat hij je te verkopen object al niet specifiek benoemt zegt al genoeg.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Standaard

I know kim, i know

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Uit betrouwbare bron weet ik dat Marktplaats (net als Ebay, waar het dus ook onderdeel van is) bezig is met een rating-system. Oftewel het wordt nog makkelijker om oplichters te herkennen, en ook goede verkopers en kopers natuurlijk.

Senior Member

Standaard

... Waar gaat dit heen met marktplaats en online verkopen zeg....
    Niet alleen MP hoor en het fenomeen is ook zeker niet iets van de laatste tijd.
    Hier op gitaarmarkt kregen enkele jaren terug al ook mensen (waaronder ikzelf) vage Engelse mailtjes als reaktie op advertenties. Even een waarschuwing hier op gitaarnet en het was zo voorbij.

Dat je 2 van dit soort reakties achter elkaar krijgt is wel opmerkelijk, mogelijk staan in jouw advertentie bepaalde zoektermen die aandacht van dit soort lui trekken?
    "Meten is weten, gissen is missen"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Niet alleen MP hoor en het fenomeen is ook zeker niet iets van de laatste tijd.
    Hier op gitaarmarkt kregen enkele jaren terug al ook mensen (waaronder ikzelf) vage Engelse mailtjes als reaktie op advertenties. Even een waarschuwing hier op gitaarnet en het was zo voorbij.

Dat je 2 van dit soort reakties achter elkaar krijgt is wel opmerkelijk, mogelijk staan in jouw advertentie bepaalde zoektermen die aandacht van dit soort lui trekken?
    Nee dat gebeurde een aantal jaren geleden ook vast wel. Maar ik heb wel het gevoel dat er steeds meer truucjes bestaan voor die oplichters om mee te werk te gaan, en dat het steeds makkelijker voor ze wordt. Ook heb ik het gevoel dat ze bijna niet gepakt kunnen worden. Nouja dat is natuurlijk maar een gevoel van mij, en dat komt waarschijnlijk doordat 2 berichten van oplichters heb gehad. Ik zocht na die berichten op internet voor soortgelijke situaties bij anderen, en het internet stond er vol mee. Ongelofelijk hoeveel mensen je tegenkomt die berichten hebben gehad van oplichters.

Gelukkig kreeg ik toevallig gisterenavond bericht van iemand die wel serieuze interesse had in mn versterker

Senior Member

Standaard

Nee dat gebeurde een aantal jaren geleden ook vast wel. Maar ik heb wel het gevoel dat er steeds meer truucjes bestaan voor die oplichters om mee te werk te gaan, en dat het steeds makkelijker voor ze wordt. Ook heb ik het gevoel dat ze bijna niet gepakt kunnen worden. Nouja dat is natuurlijk maar een gevoel van mij, en dat komt waarschijnlijk doordat 2 berichten van oplichters heb gehad. Ik zocht na die berichten op internet voor soortgelijke situaties bij anderen, en het internet stond er vol mee. Ongelofelijk hoeveel mensen je tegenkomt die berichten hebben gehad van oplichters.
    Meer trucjes zeker, er worden steeds sluwere maniertjes bedacht om te scoren. Als de ene manier niet meer werkt, dan op een andere manier. En dat geldt niet alleen voor online aankopen.
    Verder zullen veel mensen die zijn bedrogen uit schaamte niets ondernemen. Ben je bedrogen en dan is het nog bij wijze van spreken aan jezelf te wijten, "eigen schuld, hoe kon je daar nou in trappen". Slachtoffers nemen het maar voor lief en de bedrieger kan verder doorgaan.

Gelukkig kreeg ik toevallig gisterenavond bericht van iemand die wel serieuze interesse had in mn versterker
    Ah, mooi! Hopen dat je een deal hebt
    "Meten is weten, gissen is missen"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Meer trucjes zeker, er worden steeds sluwere maniertjes bedacht om te scoren. Als de ene manier niet meer werkt, dan op een andere manier. En dat geldt niet alleen voor online aankopen.
    Verder zullen veel mensen die zijn bedrogen uit schaamte niets ondernemen. Ben je bedrogen en dan is het nog bij wijze van spreken aan jezelf te wijten, "eigen schuld, hoe kon je daar nou in trappen". Slachtoffers nemen het maar voor lief en de bedrieger kan verder doorgaan.

Ah, mooi! Hopen dat je een deal hebt
    Ik hoop het ook!

Ik ben een paar maand geleden voor t eerst opgelicht via marktplaats. Ik had een 'gezocht' advertentie geplaatst voor een footswitch. Even later kreeg ik bericht van iemand die er een had voor me, dus ik blij. Ik was nog voorzichtig. Ik had adresgegevens, en ik had nog om foto's gevraagd van de switch. Hij stuurde me netjes 3 verschillende foto's. Ik kon deze foto's ook niet via google afbeeldingen terugzoeken op internet, dus was echt onder de indruk dat hij ze zelf had gemaakt. Ook kon ik niks over oplichterij vinden op google door zijn gegevens in te vullen. Vanaf het moment dat ik betaald had heb ik er nooit wat van weer gehoord. En dan kom je erachter dat je zelfs niet eens het marktplaats account hebt van die vent, want marktplaats verbergt die als je een mail stuurt via je account... Gelukkig was het maar 27 euro.

Nou dat doe ik dus ook nooit weer, een 'gezocht' advertentie plaatsen. Blijkbaar liggen er veel mensen op de loer voor 'gezocht' advertenties. Tevens een tip voor iedereen.

Senior Member

Standaard

Ik hoop het ook!

Ik ben een paar maand geleden voor t eerst opgelicht via marktplaats. Ik had een 'gezocht' advertentie geplaatst voor een footswitch. Even later kreeg ik bericht van iemand die er een had voor me, dus ik blij. Ik was nog voorzichtig. Ik had adresgegevens, en ik had nog om foto's gevraagd van de switch. Hij stuurde me netjes 3 verschillende foto's. Ik kon deze foto's ook niet via google afbeeldingen terugzoeken op internet, dus was echt onder de indruk dat hij ze zelf had gemaakt. Ook kon ik niks over oplichterij vinden op google door zijn gegevens in te vullen. Vanaf het moment dat ik betaald had heb ik er nooit wat van weer gehoord. En dan kom je erachter dat je zelfs niet eens het marktplaats account hebt van die vent, want marktplaats verbergt die als je een mail stuurt via je account... Gelukkig was het maar 27 euro.

Nou dat doe ik dus ook nooit weer, een 'gezocht' advertentie plaatsen. Blijkbaar liggen er veel mensen op de loer voor 'gezocht' advertenties. Tevens een tip voor iedereen.
    Balen man. Gelukkig valt het bedrag mee ja. Bij bedragen boven de 50 euro ga ik altijd langs, dan durf ik niet zomaar geld over te maken. Dan valt de schade wat mee. Maar ja, t blijft zwaar klote als t je overkomt.

Ik verkocht eens een paar boeken. Moeizaam een deal gemaakt. Was op t moment niet thuis en liet mijn onwetende moeder de deal even afhandelen. Achteraf bleek ze van de stapel boeken niet 6 maar 10 boeken te hebben meegenomen. Mn onwetende moeder kon er niks aan doen, en ik was maar van t goede in de mens uit gegaan.

Senior Member

Standaard

Ik hoop het ook!

Ik had de mazzel dat in mijn geval de plaatjes wel via Google waren terug te vinden.... Die lummel gelijk mee geconfronteerd. Nooit meer wat gehoord...

Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Op z'n minst een aparte advertentie, al was het om het ongebruikelijke taalgebruik:

http://link.marktplaats.nl/m1057953927

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten