Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 328 van 341 EersteEerste ... 228278318326327328329330338 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.271 t/m 3.280 van 3402
    Senior Member

Standaard

Mooi, Japans of avri?
    Ik zoek zelf tzt nog een leuke 64 reissue.
    Can't have to many Tele's

Senior Member

Standaard

Tokai Breezy Sound TE70 uit 1981 , japans dus.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Tokai Breezy Sound TE70 uit 1981 , japans dus.
    Henk, mooie Tele hoor! Maar plaats hier ook ff wat feuteu's!

Had je dus al gedaan! Meer mag ook!

Standaard

USA Tele begin jaren '90

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revolver Bekijk bericht
    USA Tele begin jaren '90
    Die kleur ken ik niet. Natural relic of een handje geholpen?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Die kleur ken ik niet. Natural relic of een handje geholpen?
    Is 'Yellow' volgens mij, maar sommigen zeggen 'Blond' Het relicen heeft de vorige eigenaar laten doen door Rebel Relic.

Senior Member

Standaard

Dat is geen RR werk hoor, dat zie ik zo wel.
    Als je zekerheid wil stuur je wat foto's naar Luke.
    De kleur heet graffiti yellow, volgens mij nooit gebruikt op een telecaster but I could be wrong.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De kleur heet graffiti yellow, volgens mij nooit gebruikt op een telecaster but I could be wrong.
    Maakt mij verder niet uit hoor wie het gedaan heeft, ik was ook niet op zoek naar een Relic. Ik zocht een wat oudere USA Tele en deze was redelijk cheap, 650 inclusief koffer, klinkt verder zoals een Tele moet klinken. Vorige eigenaar zegt dat hij 'm bij RR heeft laten relicen, er zat ook een flinke RR sticker op de achterkant die ik inmiddels verwijderd heb. Als ik Google op 'Yellow Tele' zie ik deze finish talloze malen voorbij komen, niet echt zeldzaam volgens mij...ik moet er wel bij zeggen dat de Tele in het echt iets lichter van kleur is dan op deze foto.

Senior Member

Standaard

Rebel Yellow volgens mij.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik denk eerder dat dit gewoon een ernstig vergeelde 'blonde' telecaster is, ofwel door de tand des tijds - iets wat wel héél snel zou zijn, ofschoon je wel vaker ziet dat blonde teles, juist uit díe periode ook, al veel te overdreven geel waren toen ze gloednieuw in de winkel hingen - ofwel door de persoon die de gitaar de relic job gegeven heeft.
    Bovendien denk ik, omdat dat nu eenmaal zo in mijn hersentjes is opgeslagen, dat Graffiti Yellow nog nét iets pijnlijker voor de oogjes was dan dit hier.
    Nu ben ik zo wijs geweest om even te Googlen op 'Graffiti ye'..... en dan vult Google de zooi alvast aan met (ondermeer) 'Graffiti yellow telecaster' en, vreemd genoeg naar mijn mening, daarónder pas de stratocaster variant. Nu dacht ik zelf ook dat die kleur niet op telecasters voorkwam, maar misschien hebben wij het hier gewoon mis, of zekere onverlaten hebben en masse hele stapels telecasters voorzien van 'graffiti yellow', waardoor......... ach ja, boeien!
    De afbeeldingen laten vrijwel allemaal een nóg feller geel zien dan het geel van revolvers' plank. En vergeet ook niet wat het effect is van alleen al een klein beetje contrastverhoging, om de foto wat duidelijker te maken. De kleur zegt wat dat betreft niet zo gek veel. Zeker niet in dit specifieke geval.

En voor wat betreft RR...., hij levert vaak topwerk, maar (vooral toen hij zijn 'bedrijfje' net begon) heel geloofwaardig is het lang niet altijd. Ik wil daar overigens gaarne de kanttekening bij plaatsen dat het wat mij betreft ook niet altijd geloofwaardig hoeft te zijn, want iedere gitarist die een twee jaar oude telecaster ziet met de beschadigingen die mogelijk zóuden kunnen passen bij een zwaar gehavende tele uit 1956, snapt dat hier iemand zich enorm op uit heeft zitten leven. Met een beitel en/of ander gereedschap, maar toch zéér zeker niet van het vele spelen door iemand met extreem agressief zweet. Dat neemt allemaal niet weg dat een gehavende gitaar ook wel weer gewoon iets heeft. Iets wat je leuk kunt vinden, waar anderen zich daar helemaal niets bij voor kunnen stellen. Zelf zit ik ergens in het midden van beide meningen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten