Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49
    Senior Member

Standaard NGD Fender Stratocaster Classic Player '50 SG

Afgelopen zaterdag heb ik een leuk Stratje gekocht van mede forumlid Masod.
    Ik heb 'm lekker laten opsturen want ik had even geen zin om naar Haarlem te rijden
    Ik weet dat ik hiermee een risico loop maar het voelde al snel vertrouwd aan en de gitaar had nog nauwelijks geleden en de prijs was fair.
    De gitaar is een Classic Player 50 in de kleur Shoreline Gold. Ik heb vrijwel meteen de slagplaat verwijderd ( 1-laags ) en vervangen voor een 3-laags exemplaar. De originele is dun en zit maar met 8 schroefjes vast zodat je bijna onder de slagplaat kan solderen zonder 'm los te maken, zoveel ruimte zit er tussen de plaat en body. Daarbij vind ik 3-laags veel mooier...
    De tremelo is opgehangen op twee punten en beweegt lekker soepel. Ik moet de hoogte van de snaren nog even beter afstellen: ik zal een compromis moeten vinden tussen de hoogte ( iets lager als nu ) en het feit dat de hoge e-snaar een beetje aanloopt bij benden op de 17e fret. Helaas heb ik niet de goeie imbus-sleutel voor de zadeltjes. Ik vermoedt dat het een Amerikaanse maat is en niet metrisch. Al met al een fijne hals en mooie gitaar. Behoeft nog wat afstel werk maar dat komt wel goed. Ik heb trouwens de hele electronica aangepast naar mijn smaak. Van origine zit er een super 5-way switch in waarbij op positie 4 het hals en brug element gecombineerd wordt maar dan mis ik die tussenstand wat je normaal hebt. Dat heb ik opgelost met een gewone 5-way switch geschakeld op de normale manier in combinatie met een micro switch waarmee ik hetzelfde bereik maar dan als ik dat zelf wil ( David Gilmour schakeling ).
    Langs deze weg wil ik Masod nog even bedanken!

Anyway....the pics: (eerste en tweede foto is nog met 1-laags slagplaat )

Senior Member

Standaard

Enjoy! Ik heb dezelfde, maar dan in sunburst en heb dezelfde aanpassingen gedaan: 3-ply slagplaat off-white en normale 5 standen teruggezet. Veel plezier ermee!

Uit welk jaar is de jouwe?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Enjoy! Ik heb dezelfde, maar dan in sunburst en heb dezelfde aanpassingen gedaan: 3-ply slagplaat off-white en normale 5 standen teruggezet. Veel plezier ermee!

Uit welk jaar is de jouwe?
    Bedankt Joost! Bouwjaar 2006. Ik vind het maar een onzinnige mod van Fender. Kan veel simpeler en completer: zie verhaal hierboven.

Senior Member

Standaard

Ik heb die mod ook nooit begrepen. Tot 2012 zaten er custom shop pu's in. Vanaf 2012 werden dat echter custom shop designed pu's.

Senior Member

Standaard

Weet je toevallig welke CS elementen dat zijn? Er staat verder geen enkele informatie op.

Senior Member

Standaard

Heb je geen probleem gehad met de extra schroefjes in de slagplaat, ik heb destijds ook een 8 schroef slagplaat vervangen voor een 3 laags met meer schroefgaatjes maar de onderste schroef bij de schuifschakelaar kon niet goed in het hout.
    Op mijn E.C. zit ook zo'n 1 laags maar die extra schroef heeft me tot nu toe weerhouden hem te vervangen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Weet je toevallig welke CS elementen dat zijn? Er staat verder geen enkele informatie op.
    Nee, maar zal vast een set met fifties spec zijn. Ik heb ze niet doorgemeten, maar meen dat Strats toen pu's sets hadden tussen 5.4 en 5.8 Ohm.

Standaard

Veel plezier ermee! Ik hoop dat ze (was een vrouwtje in mijn ogen haha) je bevalt! Ik moet nog een topic van mijn nieuwe 60s players maken!

P.S. fijn om zo via dit forum toch wat meer aansluiting te vinden met medegitaristen!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Heb je geen probleem gehad met de extra schroefjes in de slagplaat, ik heb destijds ook een 8 schroef slagplaat vervangen voor een 3 laags met meer schroefgaatjes maar de onderste schroef bij de schuifschakelaar kon niet goed in het hout.
    Op mijn E.C. zit ook zo'n 1 laags maar die extra schroef heeft me tot nu toe weerhouden hem te vervangen.
    Ik heb een Fender slagplaat erin gezet en er komen van de 11 gaten in de nieuwe slagplaat maar een stuk of 5 gaatjes overeen van de originele 8 gaatjes. Ik heb de nieuwe slagplaat eerst los op de juiste plaats gelegd en de nieuwe gaten aangemerkt. De gaten die geen functie meer hadden of die niet helemaal pasten heb ik dichtgemaakt en vervolgens heb ik nieuwe gaatjes geboord waar nodig.
    Dit kan je natuurlijk tegenhouden omdat je moet gaan boren in een originele gitaar maar persoonlijk houdt mij dit niet tegen. In mijn ogen wordt de gitaar er beter van ( in ieder geval mooier én een mooi sluitende slagplaat! ). Hetzelfde geldt voor aanpassingen in de wiring: ook hier geldt dat de gitaar er naar mijn mening beter van wordt.
    Enfin, je moet zelf de overweging maken of je de gitaar helemaal origineel wilt laten óf dat je het er voor over hebt om aanpassingen te maken. Ik denk dat het niet bijster veel uit gaat maken bij eventuele verkoop.

Senior Member

Standaard

Gefeliciteerd! Mooie gitaar! Alleen vind ik hem met de enkellaags stukken mooier.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten