Het eindresultaat. Ik ben er blij mee; zo had ik het me ongeveer voorgesteld. Morgen zal ik proberen om de glimmende delen nog een keer voorzichtig te polijsten, en dan: aflakken die hap !
![]()
Het eindresultaat. Ik ben er blij mee; zo had ik het me ongeveer voorgesteld. Morgen zal ik proberen om de glimmende delen nog een keer voorzichtig te polijsten, en dan: aflakken die hap !
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 25 april 2016 om 15:55
Lak: vóór 17.00 besteld, de volgende dag in huis. Niet dus.
Die hebben dus overal lak aan.....
Ben heel benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn. Dus met de lak erover.
Heeft nu - voor mij dan hè - niet erg een sunburst effect, wat ik zo zie. Maar dat zal door het kale en glimmende metaal komen, denk ik.
Maar blijf het een zeer bijzonder projekt vinden en zeer gewaagd.
(man, wat een hoop werk zit hier in)
Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa
Thanks ! Ik ben er zelf ook best blij mee, hihi !
Ik wilde ook geen echte sunburst maken hoor. Sunburst (en een opmerking van MartinL, zie #505 in deze thread) bracht me op het idee voor Rustburst. Het leek me mooi, en ik had het nog nergens gezien.
NB: Ik zag gisteren toevallig op FB dat D&C Guitars nu ook een Rustburst gitaar heeft gemaakt. Prachtige gitaar, maar nóg minder 'sunburst' dan die van mij. :-)))
De eerste sunburst Tele's waren two-tone (zie foto 1; de burst op mijn Rustkaster heeft daar qua verdeling tussen de twee kleuren het meest van weg). Later werden ze three-tone (de derde foto). Sunburst loopt meestal van zwart (via oranje) naar geel. Intussen zijn er allerlei varianten; ik noem alleen maar cherry burst (foto 4) of blue burst (foto 5). Ik heb een beetje het idee van de two-tone sunburst zwart en geel vertaald naar two-tone rustburst roest en blank staal. Bij een volgende gitaar zou ik wel eens willen experimenteren met verschillende kleuren roest, voor een three-tone sunburst effect. Dat zou dan wat mij betreft op een body moeten zonder het geperforeerde staal, naar gewoon egaal dus, met méér ruimte om de kleuren in elkaar te laten overlopen.
Verder blijft het natuurlijk een kwestie van 'smaken verschillen'; dat maakt het ook zo leuk. De meeste mensen vinden dat ik de body gewoon blank staal had moeten laten ! Maar ja, het is nou eenmaal wel MIJN gitaartje ... Ik heb binnen de mogelijkheden en kennis die ik nu heb gewoon iets gemaakt wat ik zelf mooi vind !
Two-tone sunburst:
MIJN two-tone Rustburst:
Three-tone sunburst:
Cherry burst :
Blue burst :
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 27 april 2016 om 14:43
Favorieten/bladwijzers