Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 11 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 101

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ashtraybrug: klinkt goed, ziet er goed uit, vintagecorrect en mijn rechterhand staat er op een prettige manier naar. Als je mijn ' 83 vintage reissue bekijkt, zie je een slijtplek van een paar centimeter (true relic) tussen de brug en de toggleswitch. Daar staat dus vaak mijn pink en dat voelt heel vertrouwd.

Dus los van het feit dat ik vlakke Telebruggen met 6 zadels erg lelijk vind, is de klassieke brug voor mij functioneel. Voor het eerst heb ik wel gekozen voor een met compensated saddles, maar natuurlijk wel van koper. Mijn Cabronita Tele heeft een kleine brug zonder opstaande randen en ik kan niet zeggen dat dat beter voelt.

Ging ik naar een onbewoond eiland en mocht ik 1 gitaar (met amp) meenemen, dan was dat zonder twijfel een Tele. Mocht ik een massieve gitaar naar keuze laten bouwen, idem dito. Maak mij gerust voorzitter van de Telefanclub, ik zou leuke meetings organiseren en balen dat Roy Buchanan niet kon komen.
    Right, er is dus (terecht) over nagedacht. Het boxy idee vind ik totaal niet storend; de brug is een ander verhaal.
    Heb hier een Hohner TE Prinz staan waar boxy idee gewoon in stand is gehouden maar de brug mooi vlak is. Geen slagaderlijke bloedingen.

Een echte met een Bigsby zou ik ook wel mooi vinden.

Een meeting waarbij Roy B. zijn opwachting maakt is te regelen. Low friends in high places hè? Maar hij speelt nauwelijks nog, en zijn zang is al enige tijd ook niet meer wat het was. Wat gaan wij toch vreemd om met onze helden. Bij leven en welzijn nauwelijks verkopen van enige omvang.

Kort en goed: Mijn ideale tele is dus zonder randje en met iets aangepaste neck pup, omdat ik die vaak wat muffig vind klinken.
    Of een (qua randje) aangepaste Vintage Jerry Donahue, die ik heel mooi vind klinken. Ook de neckpup.

Heeft ook een beetje maf schakelpatroon (kopie van de JHS UK site voor 't gemak):
    Pickup selections
    Position 1: (neck-Wilkinson custom design WJDTn) Offers the rich, sparkling neck pickup tone of the traditional three-pickup guitar with that unmistakable single-coil sound that echoes the soaring, majestic blues tones of the '60s and '70s.

Position 2: (neck with custom special capacitor) Exudes the instantly recognisable tonal quality associated with the iconic full-body jazz guitars. Kick in an overdrive and capture the classic late '60s ‘Woman Tone’.

Position 3: (neck and bridge pickups with customised parallel wiring) Produces an enhanced, more contemporary version of the customary middle position timbre on the classic two-pickup guitar.

Position 4: (Neck and bridge combined with a capacitor and resistor in a controlled degree of reversed phase) Offers the popular ‘in-between quack tone’ found in this position on three-pickup guitars.

Position 5: Utilises a Wilkinson custom design WJDTb pickup with symmetrically staggered polepieces for great string balance and a special wind for increased sustain to capture the amazing gutsy lead sound found on the very best of those traditional two-pickup guitars!

Schakeling 4 vind ik dan persoonlijk minder. Maar goed, je houdt dan 4 heel fijne standjes over.
    Persoonlijk ben ik er nog niet uit of ik een pure recht-op-en-neer Tele zou willen of zo'n Jerry achtig iets.

Ik ben heel benieuwd hoe jouw bouwavontuur afloopt.
    Vriendelijke groet, Gus

Senior Member

Standaard

Recht op en neer is al millenia lang beproeft en niet zo slecht gebleken. Een Tele met meer dan 3 standjes zou mij acuut confuus maken. Wel ben ik ernstig jaloers op jouw lijntje met Roy. Ik hoop van harte dat hij erin is geslaagd om beter vriendjes met zichzelf te worden, dan voordat hij het tijdige met het eeuwige verwisselde.

Senior Member

Standaard

Prachtige set Joost. Zoiets.zou ik ook nog wel willen bouwen met 1 wijziging: controle plate zou ik zelf omdraaien en dan de volume potmeter vooraan.
    147-c Guitars

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Recht op en neer is al millenia lang beproeft en niet zo slecht gebleken. Een Tele met meer dan 3 standjes zou mij acuut confuus maken. Wel ben ik ernstig jaloers op jouw lijntje met Roy. Ik hoop van harte dat hij erin is geslaagd om beter vriendjes met zichzelf te worden, dan voordat hij het tijdige met het eeuwige verwisselde.
    Daarom heeft mijn strat er 3. Al is het maar omdat ik die zo geliefde quackstandjes helemaal niks vindt. Persoonlijk hè, smaak en zo.
    Of wansmaak van mij dan desnoods. Ook OK.

Roy is een ander verhaal. Hij is nog altijd niet blij, daarom dat ik soms heel lange tijden niets van hem hoor. En dan ineens hoor ik mijzelf (heel kort) iets spelen waarvan ik denk: Hé, da's leuk, heeft Roy me soms even geholpen?

Je hoeft niet maf te zijn om muziek te maken, maar het helpt wel hoor.
    Vriendelijke groet, Gus

Senior Member

Standaard

Zelf met een incidenteel lijntje met Roy zou ik blij zijn, gelukkig zijn er de foto's, euh plaatjes, nog

Vanmorgen nog even de neck extra aandachtig bekeken:

- fretjes zijn echt netjes afgewerkt. Ik hoe er niets aan te doen: niet te vlakken, af te ronden, of te polijsten
    - achterzijde kop is onderaan mooi afgerond. Niet zo rond als mijn reissue '52, maar gelukkig veel ronder dan mijn Cabronita
    - satin achterzijde
    - glos voorzijde (kop)
    - donker gevlamd rosewood
    - voor zover dat te voelen is aan een hals zonder body en snaren, voelt de hals en het profiel echt prettig

Kortom, blij mee!

Samen met Willem (Episua hier op het forum) de assemblage doorgesproken: hij gaat de hals zonodig afstellen en de electronica doen. Oftewel, ik mag de schroefjes erin draaien

Volgende week dinsdag gaan we verder. Foto's volgen.

Senior Member

Standaard

Gaat helemaal goedkomen Joost!

Senior Member

Standaard

Update

Senior Member

Standaard

Koel! Ik begin er warm voor te lopen! Heppie al een naam?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Koel! Ik begin er warm voor te lopen! Heppie al een naam?
    1. Terecht
    2. Ja, decal in Egeland besteld

Standaard

als ik uit twee mondhoeken tegelijk kwijl, sta ik waterpas.
    Ik pak vast een emmertje.

En voor jou, de voorpret is ook al veel waard natuurlijk.
    Vriendelijke groet, Gus

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten