Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 511 van 593 EersteEerste ... 11411461501509510511512513521561 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.101 t/m 5.110 van 5928
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik dacht dat 5500 voor een 71 strat al extreem veel was, tfoa doet er nog een schepje bovenop 7500 euro voor een 71/72 strat......gaat voor mijn gevoel nergens meer over
    http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...6nxfyz3_4SUJBQ
    Het ergste aan TFOA vind ik nog dat er daadwerkelijk mensen zijn die er die bedragen uitgeven. Je ziet soms wel eens vintage/verzamelaar gitaren langskomen op marktplaats voor absurd hoge prijzen en dan blijkt uit de advertentie dat de gitaar bij tfoa is gekocht. Jammer maar helaas maar die prijs die je er daar voor betaald hebt krijg je pas na 20 jaar inflatie terug.

Standaard

In de auto wereld gebeurt precies hetzelfde. Idiote prijzen voor licht bijzondere auto's (oudere auto's met lage km stand of niet standaard uitvoering)
    Ik heb al vaak afgevraagd hoe dit soort dingen kunnen.

Veel mensen denken dat als je veel uitgeeft je er ook daadwerkelijk wat beters voor krijgt. Dit is natuurlijk lang niet altijd het geval, maar het gevoel blijft hangen.
    Komt daarbij dat er mensen zijn die eigenlijk nooit bij een particulier kopen maar altijd bij een bedrijf. en je hebt bestaansrecht voor bedrijven zoals dit.
    Tenminste dat is mijn theorie.

Veel mensen realiseren zich niet eens dat ze (te) veel betalen voor een product en denken dat het de waarde is.

Senior Member

Standaard

Ja zolang er mensen zijn die dit soort absurde bedragen betalen houdt de markt zichzelf in stand en wordt de prijs alleen maar opgedreven door de handelaren. Dit sijpelt dan weer door in de particuliere verkoop prijzen. Dus gewoon niet kopen.
    Laatst gewijzigd door apekop; 12 april 2016 om 11:47
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Standaard

In het 'Grote Stratocaster topic' moet vast iemand dit weten toch?

Ik had afgelopen weekend in de muziekwinkel een Fender Blacktop Stratocaster in de hand. Ik vond het geweldig. Ik heb al een standard american met 3 single coils, en een strat met humbuckers zou een goeie aanvulling zijn. De verkoper vertelde me ook dat blacktops niet meer geproduceerd worden. Op thomann en bax kom je ze ook niet tegen. Wel deze:
    http://www.thomann.de/nl/fender_stan...at+HH_355209_2

Mijn vraag:
    Is dit de vervanger van een blacktop strat? En wat zijn de verschillen?

Het enige verschil wat ik zie (afgezien van de beschikbare kleuren body) zit hem in de pickup selector:
    - De blacktop heeft een 5 way selector, waarbij in positie 2 en 4 split coils gebruikt worden voor een single coil sound.
    - De HH strat uit de bovenstaande link heeft een 3 way selector om tussen je 2 humbuckers te kiezen. De tone 2 knob is dan uit te trekken om je coils te splitten.

Senior Member

Standaard

Die Datei, die Sie angefordert haben, existiert leider nicht (mehr).
    Das wel erg rap...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucid Bekijk bericht
    In de auto wereld gebeurt precies hetzelfde. Idiote prijzen voor licht bijzondere auto's (oudere auto's met lage km stand of niet standaard uitvoering)
    Ik heb al vaak afgevraagd hoe dit soort dingen kunnen.

Veel mensen denken dat als je veel uitgeeft je er ook daadwerkelijk wat beters voor krijgt. Dit is natuurlijk lang niet altijd het geval, maar het gevoel blijft hangen.
    Komt daarbij dat er mensen zijn die eigenlijk nooit bij een particulier kopen maar altijd bij een bedrijf. en je hebt bestaansrecht voor bedrijven zoals dit.
    Tenminste dat is mijn theorie.

Veel mensen realiseren zich niet eens dat ze (te) veel betalen voor een product en denken dat het de waarde is.
    Objectief gezien eens: Mijn 76-er strat is net zo goed als iedere andere goede strat met dezelfde specs.

Subjectief gezien oneens:
    De natuurlijke sporen van veroudering (craquele en battle scars), die haar uniek én authentiek maken. Daar kan geen nieuw en zeker geen relic tegenop. Het was ooit een massaproduct, maar de tijd heeft haar uniek gemaakt. Noem het mojo, noem het dom, maar daar heb ik wel (wat) meer geld voor over. Maar 5 a 6000 euro meer in vergelijking met een nieuwe met vergelijkbare specs is belachelijk.

Een zorgelijke ontwikkeling, die CBS periode strats waren lang goed te kopen, maar de laatste tijd gaan de prijzen inderdaad flink omhoog. Niet alleen bij TFOA, maar ook op MP en Ebay. Maar verkopen ze ook voor dat geld? Daar heb ik geen goed beeld bij. Ik zoek allang een 71-er en wou dat ik die een paar jaar geleden had gekocht.
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noid Bekijk bericht
    De natuurlijke sporen van veroudering (craquele en battle scars), die haar uniek én authentiek maken. Daar kan geen nieuw en zeker geen relic tegenop. Het was ooit een massaproduct, maar de tijd heeft haar uniek gemaakt. Noem het mojo, noem het dom, maar daar heb ik wel (wat) meer geld voor over. Maar 5 a 6000 euro meer in vergelijking met een nieuwe met vergelijkbare specs is belachelijk.
    Ik snap heel goed dat sommige veroudering zeker extra charme kunnen geven. En de vergelijking met auto's gaat (half mank) op sommige oudere zijn veel charmanter en mooier. Sommige auto's kwam je 4 jaar geleden voor een paar honderd euro niet kwijt nu zijn ze ineens flink meer geld.. De markt zegt het vanzelf, als je ze er niet voor verkoopt daalt de prijs vanzelf.

Maar het feit blijft, er zijn mensen met genoeg geld over om een overpriced product bij een winkel te kopen. Niet teveel aan storen en in het particuliere circuit niet te moeilijk over doen.
    Uiteindelijk geef jij toch het bedrag uit aan een gitaar die jij het waard vind? als iets echt overpriced is dan betaal je het niet en pak je een alternatief. Er zijn stapels (!) betere alternatieven dan fenders en gibsons, gitaristen staren zich vaak blind op een merk terwijl er zat alternatieven zijn.

Senior Member

Standaard

Ach dat is met alles. Mojo...
    Terwijl die 70s strat soms echt matig waren.
    Het lijkt mij wel vet en speciaal om een strat uit 1979 te hebben in rosewood hals versie met goeie pickups, want strats uit die periode klonken ronduit dunnetjes.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ach dat is met alles. Mojo...
    Terwijl die 70s strat soms echt matig waren.
    Het lijkt mij wel vet en speciaal om een strat uit 1979 te hebben in rosewood hals versie met goeie pickups, want strats uit die periode klonken ronduit dunnetjes.
    Prijzen voor 70s strats gaan door het plafond. Voor dat geld heb je een Custom Shop. Ik zou het wel weten.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Ik heb niets met Strats uit de jaren '70. Los van het feit dat ik een hekel heb aan grote headstocks, vind ik de kwaliteit wisselend en niet vaak boven het gemiddelde uitsteken. Het vreemde fenomeen dat puur op basis van leeftijd vraagprijzen soms skyhigh zijn, bevreemd mij. Zo zie regelmatig Tele's en Strats (usa standard) uit de jaren '90 voor boven de nieuwprijs aangeboden worden. Ok gitaren hoor, maar voor mij niets bijzonders en zeker geen enkele mojo of vintage sound.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten