Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 590 van 866 EersteEerste ... 90490540580588589590591592600640690 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.891 t/m 5.900 van 8652
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door speulmenneke Bekijk bericht
    Sorry, ik krijg de foto zelf niet "direct" op dit bericht. Dan maar via deze link:
    Nu wel?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Nu wel?

Nope........
    Groeten van 'speulmenneke'.

"I guess I'm dumb because I know I ain't smart, but deep down inside I gotta Rock and Roll heart". (Lou Reed)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Nu wel?

Je moet de IMG link op Photobucket gebruiken en dan nog wat overbodige troep voor en achter eraf knippen.

"Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Alweer een tijdje terug dat ik hier gepost heb. De LTD en Meteore zijn nieuw

Senior Member

Standaard

Mooi! Hoe is die Freeze? Zit er al een tijdje aan te denken 'm ook te halen. Goed bruikbaar in bandformatie?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JimiDylan Bekijk bericht
    Mooi! Hoe is die Freeze? Zit er al een tijdje aan te denken 'm ook te halen. Goed bruikbaar in bandformatie?
    Daarop aanhakend: Op m'n pedalboard split ik het signaal via een POG octaver. Het dry signal gaat door de rest van de effecten naar een gitaarversterker en het wet signal gaat naar een basversterker (ik speel in een band zonder bassist).Nadeel hieraan is dat de 'baslijn' hetzelfde is als de 'gitaarlijn'. Nou kreeg ik het idee om een freeze te gebruiken om de baslijn bijvoorbeeld een maat lang 'neer te leggen' terwijl ik op m'n gitaar achtste noten speel. Is de freeze daar bruikbaar voor denk je? Op basis van filmpjes lijkt het me wel interessant om eens te proberen, al zal het behoorlijk wat tapdansen worden..

Senior Member

Standaard

zou je dan niet beter op zoek gaan naar een bassist?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    zou je dan niet beter op zoek gaan naar een bassist?
    Nee, daar hebben we lang en goed over na gedacht als band. Deze formatie werkt voor ons het beste. Het is het vooral dat ik soms wel de beschikking wil hebben over dat laag. En als ik daar dan ook nog flexibel in kan zijn, bijvoorbeeld met zo'n freeze, is dat mooi meegenomen. Al moet het wel binnen het redelijke blijven natuurlijk.

Standaard

He, ik ken dat. Zo heb ik ook een tijdje lang gespeeld (gitaar en drums)

Sindsdien ben ik meer bassist
    Laatst gewijzigd door Bernardduur; 19 april 2016 om 23:12
    Tijd zat....... toch??

Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koni05 Bekijk bericht
    Nee, daar hebben we lang en goed over na gedacht als band. Deze formatie werkt voor ons het beste. Het is het vooral dat ik soms wel de beschikking wil hebben over dat laag. En als ik daar dan ook nog flexibel in kan zijn, bijvoorbeeld met zo'n freeze, is dat mooi meegenomen. Al moet het wel binnen het redelijke blijven natuurlijk.
    kun je dan niet beter de SuperEgo pakken? Die kun je namelijk ook instellen dat hij met je meespeelt. De Freeze kan alleen een nieuw(e) noot/akkoord pakken als je erop drukt.

Ik snap je bedoeling en keuzes helemaal, maar om nou elke maat je freeze op het goede moment te moeten intrappen lijkt me erg veel werk. Aan de andere kant: volgens mij heeft Gilmour weleens met een stereo setup gespeeld waarin hij met een volumepedaal en veel delays/reverb een drone neerlegt, om vervolgens daarover heen te soleren. Als je dat doet, waarbij je dan je POG gebruikt om te splitten tussen droog en octaaf, ben je nog wat flexibeler.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten