Nice!
Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
Nice!
Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
m'n stomme vraag nu even hier poneren (65 pagina's doorlezen is wat tijdrovend...) wat doen jullie met de rubberen pootjes die als antisllp onder de effectpedalen zitten? D'r af slopen? De grotere pedalen wil ik op twee liggers van de Tone Trunk laten rusten vanwege stabiliteit maar de pootjes/dopjes zijn hoger dan de dikte van 1 laag velcro....dat grijpt dus niet goed in elkaar (toelichting: de 'zachte' strip velcro zit al over de hele dwarsligger geplakt.. ( was al zo.. tweedehands gekocht).
een aap die wel bananen eet speelt vals
Hangt ervan af; als de rubber pootjes in de weg zitten, haal ik ze eraf, bv. bij een Cry Baby, maar bij mijn Ibanez 10 series pedalen plak ik de Velcro op het rubber, nadat ik het rubber goed schoon heb gemaakt, en evt. iets op heb geruwd met een schuurpapiertje.
Het Velcro laat soms alsnog los, gewoon nog een keer proberen, gaat meestal wel goed dan. de aanhouder wint!![]()
Laatst gewijzigd door Henri H; 18 maart 2016 om 10:54
Ik piel de rubberen voetjes er voorzichtig af als ze gelijmd zijn. De geschroefde voetjes eruit draaien, maar voorzichtig zijn met de schroeven terugdraaien in het pedaal - ze kunnen te lang zijn. Bij Dunlop Wahs kan je schroefjes van pc's gebruiken - die zijn korter. Ik heb overigens de bodemplaat van mijn wah omgedraaid en het batterijvak verwijderd. De zachte kan van het velcro op je plank is OK, dat houd het makkelijkst schoon.
Laatst gewijzigd door miyaru; 18 maart 2016 om 10:32
Daar ik zelf redelijk links- en onhandig aangelegd ben laat ik een buddy een pedalboard op maat maken.
Het principe is hetzelfde als bij de diago cases.... de effecten staan op een plank, en voor vervoer zet je daar nog een deksel bovenop.
Het idee is om voor hout multiplex te gebruiken.
Aangezien dat best gevoelig is voor vocht adviseert hij om t pedalboard te bekleden.
Hier kan natuurlijk tolex voor gebruikt worden...maar zijn er nog andere tips?
Had bv. al naar plakfolie gekeken...maar dat komt er misschien na een tijdje ook wel weer vanaf...
Diago voorbeeld:
http://i818.photobucket.com/albums/z...nddiago025.jpg
Weet je zeker dat je zoiets wil 'laten' bouwen..., op de foto ziet het er een beetje knullig uit...
Een (kant-en-klare) 'Road Ready' bijvoorbeeld de RRGP24 kost net ff EUR. 100,--
(Ik gebruik deze naar volle tevredenheid)
klikkerdeklik
Multiplex gevoelig voor vocht, valt wel mee toch? Of je moet de boel in een waterplas zetten voor een paar uur, maar een beetje vocht kan het wel tegen hoor.
Ik zou trouwens geen multiplex nemen, of in ieder geval niet van dat hele dikke spul, max 6 mm. dik.
Dat scheelt een hoop in gewicht, en als je het goed behandelt met verf, is de boel ook tegen vocht beschermd.
Laatst gewijzigd door Henri H; 5 april 2016 om 13:50
Favorieten/bladwijzers